Creative I (5 cr)
Code: KU00CU62-3001
General information
- Enrollment
-
02.12.2024 - 31.01.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
09.01.2025 - 30.04.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Media
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 25
- Degree programmes
- Degree Programme in Media Arts
Realization has 12 reservations. Total duration of reservations is 46 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 09.01.2025 time 09:15 - 14:00 (4 h 45 min) |
Creative I KU00CU62-3001 |
LEM_B161
IT-oppimistila Ahti
|
Wed 15.01.2025 time 09:15 - 12:00 (2 h 45 min) |
Creative I KU00CU62-3001 |
LEM_B161
IT-oppimistila Ahti
|
Tue 21.01.2025 time 09:15 - 14:00 (4 h 45 min) |
Creative I KU00CU62-3001 |
LEM_B161
IT-oppimistila Ahti
|
Thu 23.01.2025 time 09:15 - 14:00 (4 h 45 min) |
Creative I KU00CU62-3001 |
LEM_B161
IT-oppimistila Ahti
|
Tue 28.01.2025 time 09:15 - 14:00 (4 h 45 min) |
Creative I KU00CU62-3001 |
LEM_B161
IT-oppimistila Ahti
|
Thu 30.01.2025 time 09:15 - 13:00 (3 h 45 min) |
Creative I KU00CU62-3001 |
LEM_B161
IT-oppimistila Ahti
|
Tue 04.02.2025 time 09:15 - 14:00 (4 h 45 min) |
Creative I KU00CU62-3001 |
LEM_B161
IT-oppimistila Ahti
|
Fri 14.02.2025 time 09:15 - 12:00 (2 h 45 min) |
Creative I KU00CU62-3001 |
LEM_A308
Teoriatila
|
Fri 07.03.2025 time 09:15 - 12:00 (2 h 45 min) |
Creative I KU00CU62-3001 |
LEM_A317
Teoriatila
|
Wed 19.03.2025 time 09:15 - 12:00 (2 h 45 min) |
Creative I KU00CU62-3001 |
LEM_B155
Karuselli muunto
|
Fri 21.03.2025 time 09:15 - 12:00 (2 h 45 min) |
Creative I KU00CU62-3001 |
LEM_A313
Teoriatila
|
Thu 03.04.2025 time 09:15 - 14:00 (4 h 45 min) |
Creative I KU00CU62-3001 |
LEM_B166
Kullervo
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opiskelija perehtyy mainonnan luovan suunnittelijan toimenkuvaan ratkomalla erilaisia yritysten tai yhteisöjen toimintaan liittyviä ongelmia, joihin voidaan vaikuttaa viestinnällä. Harjoitustyöt sisältävät perehtymistä ja reagointia toimeksiantoihin, ideointia sekä sisällöntuotantoa.
Oppimistehtävissä harjoitellaan kirjoittamaan tavoitteellisia tekstejä eri alustoille (verkkosivut, mainokset, sähköpostit) sekä tukemaan näitä visuaalisen viestinnän keinoilla.
Opintojakson opetuspäivät voivat vielä muuttua kevään aikana. Muutoksista tiedotetaan mahdollisimman pian.
Objective
After completing the course, the student is able to
• identify different creative, visual and written means in goal-oriented communication
• brainstorm and implement marketing communications for different media channels
• define the technical requirements for different media materials and channels
• take into account the environmental load of the life cycle of produced materials
• develop their advertising planning skills
Content
The students practice ideas for goal-oriented marketing communications and content production. During the course students plan and implement visual communication and creative writing in advertising and marketing communications.
Basic concepts of rhetoric both in terms of written text, pictorial expression and audiovisual narrative.
Materials
jaetaan itslearningssä
Student workload
Oppimistehtävissä harjoitellaan kirjoittamaan tavoitteellisia tekstejä eri alustoille (verkkosivut, mainokset, sähköpostit) sekä tukemaan näitä visuaalisen viestinnän keinoilla.