Skip to main content

Creative I (5 cr)

Code: KU00CU62-3001

General information


Enrollment
02.12.2024 - 31.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
09.01.2025 - 30.04.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Media
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 25
Degree programmes
Degree Programme in Media Arts
Teachers
Antti Alanko
Teacher in charge
Antti Alanko
Course
KU00CU62

Realization has 12 reservations. Total duration of reservations is 46 h 0 min.

Time Topic Location
Thu 09.01.2025 time 09:15 - 14:00
(4 h 45 min)
Creative I KU00CU62-3001
LEM_B161 IT-oppimistila Ahti
Wed 15.01.2025 time 09:15 - 12:00
(2 h 45 min)
Creative I KU00CU62-3001
LEM_B161 IT-oppimistila Ahti
Tue 21.01.2025 time 09:15 - 14:00
(4 h 45 min)
Creative I KU00CU62-3001
LEM_B161 IT-oppimistila Ahti
Thu 23.01.2025 time 09:15 - 14:00
(4 h 45 min)
Creative I KU00CU62-3001
LEM_B161 IT-oppimistila Ahti
Tue 28.01.2025 time 09:15 - 14:00
(4 h 45 min)
Creative I KU00CU62-3001
LEM_B161 IT-oppimistila Ahti
Thu 30.01.2025 time 09:15 - 13:00
(3 h 45 min)
Creative I KU00CU62-3001
LEM_B161 IT-oppimistila Ahti
Tue 04.02.2025 time 09:15 - 14:00
(4 h 45 min)
Creative I KU00CU62-3001
LEM_B161 IT-oppimistila Ahti
Fri 14.02.2025 time 09:15 - 12:00
(2 h 45 min)
Creative I KU00CU62-3001
LEM_A308 Teoriatila
Fri 07.03.2025 time 09:15 - 12:00
(2 h 45 min)
Creative I KU00CU62-3001
LEM_A317 Teoriatila
Wed 19.03.2025 time 09:15 - 12:00
(2 h 45 min)
Creative I KU00CU62-3001
LEM_B155 Karuselli muunto
Fri 21.03.2025 time 09:15 - 12:00
(2 h 45 min)
Creative I KU00CU62-3001
LEM_A313 Teoriatila
Thu 03.04.2025 time 09:15 - 14:00
(4 h 45 min)
Creative I KU00CU62-3001
LEM_B166 Kullervo
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opiskelija perehtyy mainonnan luovan suunnittelijan toimenkuvaan ratkomalla erilaisia yritysten tai yhteisöjen toimintaan liittyviä ongelmia, joihin voidaan vaikuttaa viestinnällä. Harjoitustyöt sisältävät perehtymistä ja reagointia toimeksiantoihin, ideointia sekä sisällöntuotantoa.

Oppimistehtävissä harjoitellaan kirjoittamaan tavoitteellisia tekstejä eri alustoille (verkkosivut, mainokset, sähköpostit) sekä tukemaan näitä visuaalisen viestinnän keinoilla.

Opintojakson opetuspäivät voivat vielä muuttua kevään aikana. Muutoksista tiedotetaan mahdollisimman pian.

Objective

After completing the course, the student is able to

• identify different creative, visual and written means in goal-oriented communication
• brainstorm and implement marketing communications for different media channels
• define the technical requirements for different media materials and channels
• take into account the environmental load of the life cycle of produced materials
• develop their advertising planning skills

Content

The students practice ideas for goal-oriented marketing communications and content production. During the course students plan and implement visual communication and creative writing in advertising and marketing communications.
Basic concepts of rhetoric both in terms of written text, pictorial expression and audiovisual narrative.

Materials

jaetaan itslearningssä

Student workload

Oppimistehtävissä harjoitellaan kirjoittamaan tavoitteellisia tekstejä eri alustoille (verkkosivut, mainokset, sähköpostit) sekä tukemaan näitä visuaalisen viestinnän keinoilla.

Go back to top of page