Skip to main content

Health and Well-Being Promotion of Older People (5 cr)

Code: TH00CM12-3003

General information


Enrollment
01.12.2024 - 03.02.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
28.01.2025 - 05.05.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Master School
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 70
Degree programmes
Master`s Degree Programme in Social Services and Health Care, Gerontological Expertise
Teachers
Sanna-Maria Nurmi
Scheduling groups
Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Size: 5 . Open UAS : 5.)
Groups
OSJOKEK25
Leadership and development in the field of gerontology
Small groups
Open UAS quota. Please enroll without selecting this group.
Course
TH00CM12

Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 13 h 30 min.

Time Topic Location
Tue 04.02.2025 time 12:30 - 15:00
(2 h 30 min)
Ikäihmisten terveyden ja hyvinvoinnin edistäminen TH00CM12-3003
https://turkuamk.zoom.us/j/62175368314?from=addon
Mon 03.03.2025 time 10:00 - 15:00
(5 h 0 min)
Ikäihmisten terveyden ja hyvinvoinnin edistäminen TH00CM12-3003
Toteutetaan etänä:
Mon 05.05.2025 time 09:00 - 15:00
(6 h 0 min)
Ikäihmisten terveyden ja hyvinvoinnin edistäminen TH00CM12-3003
https://turkuamk.zoom.us/j/66608674999?from=addon
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· arvioida vanhenemiseen vaikuttavia yksilötason tekijöitä
· arvioida vanhenemiseen vaikuttavia terveyttä ja hyvinvointia ylläpitäviä mekanismeja ja hyödyntää näitä asiantuntijatyössään
· soveltaa gerontologisen kuntoutuksen lähtökohtia ja menetelmiä työssään

Opintojakson sisältö
· Ikäihmisen terveyden ja hyvinvoinnin edistäminen
· Ikäihmisen terveyden ja hyvinvoinnin kehityssuunnat
· Ikääntyminen, toimintakykyisyys ja voimavaraisuus, toimijuus ja osallisuus
· Gerontologinen kuntoutus

4.2. klo 12.30–15.00: Orientaatio opintojaksolle. Toteutetaan etäopetuksena Zoomin välityksellä.

3.3. klo 10.00–15.00: Luento, ryhmätyöskentelyä ja Journal Club. Toteutetaan etäopetuksena Zoomin välityksellä.

5.5. klo 9.00–15.00: Luento, ryhmätyöskentelyä ja seminaari. Toteutetaan etäopetuksena Zoomin välityksellä.

Objective

After completing the course, the student is able to:
· knows the health and well-being services for the older people and legislation regulating their activities.
· knows the future scenarios and development trends of elderly services
· Able to assess the needs of the future of elderly services and be able to utilize them in their expert work

Content

· Health and social service reform 2021-2030
· Regional, provincial and municipal integrated service concepts
· Age-friendly strategies, policies and recommendations
· Legislation of services
· Client-centredness service processes and decision-making systems

Materials

Opintojakson oppimateriaali on saatavilla Itslearningin kurssialustalla.

Teaching methods

Zoom-linkit Its-kurssikortissa

Itseopiskelu, luennot, yksilö- ja paritehtävät sekä seminaari

Pedagogic approaches and sustainable development

Flipped learning eli opiskelija tutustuu kurssikirjallisuuteen ja muuhun lähdemateriaaliin omaehtoisesti, yksilöllisten tiedollisten tarpeittensa pohjalta, jotta hän voi luennoilla ja yksilö- sekä paritehtävissä sekä seminaarissa osallistua keskusteluun ja uuden, yhteisen ammatillisen tiedon rakentamiseen.

Completion alternatives

Ei ole.

Student workload

Opetusta: luentoja ja toiminnallista työskentelyä (14t) sekä itsenäistä opiskelua, oppimistehtäviä ja pienryhmätyöskentelyä (121h). Yhteensä 135 h (5 op).

Opetukseen osallistuminen ja itsenäinen materiaaliin perehtyminen. (noin 35 t)
Tehtävä 1 (yksilötyö):noin 50 tuntia opiskelijan työaikaa
Tehtävä 2 (ryhmätyö): noin 50 tuntia opiskelijan työaikaa

Evaluation methods and criteria

Yksilötehtävä: painotus 50 prosenttia opintojakson arvosanasta.
Ryhmätehtävä: painotus 50 prosenttia opintojakson arvosanasta.

Failed (0)

Kurssin suorittamiseksi kaikki tehtävät tulee olla palautettuina annettuihin määräaikoihin mennessä ja hyväksytysti suoritettuina. Kurssin kokonaisarvosana annetaan asteikolla 0-5 ja se perustuu oppimistehtävien arviointeihin. Erilliset oppimistehtäväkohtaiset arviointikrireerit n saatavilla Itslearningin kurssialustalla.

Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä määräaikaan mennessä ja/tai osallistunut lähiopetukseen. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia/eivät vastaa tehtävänantoon. Tehtävissä on havaittavissa plagiointia.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Tyydyttävä (1): On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa kurssin sisällöt pintapuolisesti. Lähdemateriaalien käyttö on niukkaa, tekstissä on asia-/käsitevirheitä ja työ on sisällöllisesti hajanainen/ulkoasultaan viimeistelemätön.

Arvosana 2 on parempi kuin 1, mutta ei yllä arvosanaan 3.

Assessment criteria, good (3-4)

Hyvä (3): On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa kurssin sisällöt hyvin, sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa. Oppimistehtävät ovat huoliteltuja ja tehtävänantojen mukaisia, lähdemateriaalien käyttö on asianmukaista, eikä tekstissä juurikaan ole havaittavissa käsite- tai asiavirheitä.

Arvosana 4 on parempi kuin 3, mutta ei yllä arvosanaan 5.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä (5): On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissään kurssin sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamisosaamista. Oppimistehtävät ovat huoliteltuja ja tehtävänantojen mukaisia, lähdemateriaalien käyttö on monipuolista, eikä tekstissä ole käsite- tai asiavirheitä. Esitetyt näkökulmat ja väitteet perustellaan ja oppimistehtävistä välittyy tutkiva ja pohtiva ote.

Further information

Yamk opintoja, ei sovi perusopiskelijoille, avoin amk 5 paikkaa

Go back to top of page