Finnish Language and Communication (3 cr)
Code: 1001006-3334
General information
- Enrollment
-
02.06.2025 - 04.09.2025
Registration for introductions has not started yet.
- Timing
-
04.09.2025 - 13.11.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 46 - 55
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Päivi Myllymäki
- Course
- 1001006
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opetus parillisten viikkojen torstaisin klo 14-18, viikot 36-44..
Verkkotapaamiset:
11.9. klo 14.00 - 16.00
Linkki tapaamiseen:
30.10. klo 14.00 - 16.00
Objective
The student is able to act in a purposeful way in communicating and interacting in working life situations. He/she is able to take into consideration the receiver, the situation and the demands of the field and to communicate in an analytical, understandable and convincing manner.
The student is able and willing to develop his/her skills in the Finnish language and communication as part of his/her professional competence.
Content
Students know how to
-interpret the professional texts in their own field as part of information literacy skills and use their skills in new, different situations (for instance, text analysis and summary)
-write factual, consistent and understandable texts (for instance, small scale studies, reports, essays, professional presentations using source material) and to give references to sources according to given instructions (the basics of research communication)
-use up-to-date tools as support for their own linguistic ability in proof-reading (central contents in correcting language and text)
-act in a professional way in the verbal communication situations in working life, and to prepare for diverse speaking situations in a purposeful way (i.e. with the help of situation analysis and analysis plan)
-express themselves clearly using visual aids and by using language appropriate to the situation
-assess their own communication skills (the language and structure of spoken and written language, factors affecting readability and understandability, the effectiveness of the message)and to give and receive constructive criticism
Materials
Tiedot oppimateriaaleista opintojakson ITSLearning-tilassa.
Teaching methods
verkko-oppiminen: verkkotapaamiset ja itsenäinen verkko-opiskelu sekä työskentely oppimistehtävien parissa.
Opiskelijan työmäärä: 3 op. = 80 tuntia työtä
Oppimistehtävät:
- viestintäraportti (alaan integroitu, yksilötehtävä, numeroarvioitu 0 - 5)
- video-CV (yksilötehtävä; hks/hyl)
- lähdemerkintätehtävä (itsen.)
- blogitekstit (hks/hyl)
Opintojaksosta ei pidetä tenttiä. Viestinnän teoriamateriaaleihin perehtyminen mitataan tehtävien avulla.
Exam schedules
Opintojaksolla ei ole tenttiä, vaan arviointi perustuu tehtäviin. Myöhässä palauttaminen alentaa arvosanaa. Kurssin päättymisen jälkeen opiskelija voi tutkintosäännön mukaisesti palauttaa puuttuvia tehtäviä puolen vuoden ajan. Sen jälkeen on ilmoittauduttava uudelle vastaavalle kurssille.
International connections
Opintojakson toimintatavat: verkkotapaamiset, opiskelijan itsenäinen opiskelu ja verkkotehtävät
Oppimistehtävät on integroitu sosiaali- ja kasvatusalan toimintaympäristön teemoihin;
Student workload
Opiskelijan työmäärä: 3 op. = 80 tuntia työtä
Oppimistehtävät:
- viestintäraportti (alaan integroitu, yksilötehtävä, numeroarvioitu 0 - 5)
- video-CV (yksilötehtävä; hks/hyl)
- lähdemerkintätehtävä (itsen.)
- blogitekstit (hks/hyl)
Opintojaksosta ei pidetä tenttiä. Viestinnän teoriamateriaaleihin perehtyminen mitataan tehtävien avulla.
Evaluation methods and criteria
Opintojaksolla arvioidaan:
- kirjallinen oppimistehtävä 0- 5
-puheviestinnän oppimistehtävä hks- hyl
Arviointi toteutetaan opettajan arvioinnin ohella itsearviointina ja vertaisarviointina.
Tehtävien palauttaminen myöhässä vaikuttaa arviointiin alentavasti.
Arviointiasteikko H-5
.
Failed (0)
Opiskelija ei ole suorittanut yhtä tai useampaa oppimistehtävää hyväksytysti tai tehtäviä puuttuu kokonaan.
Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti.
Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista lähdemateriaalia vain vähän ja yksipuolisesti.
Opiskelija on osallistunut työskentelyyn melko vähän.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin.
Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista viestinnän lähdetietoutta tehtävissään..
Opiskelija on osallistunut työskentelyyn aktiivisesti.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä viestinnän teemoihin ja lähdepohjaiseen tietouteen.
Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti.
Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista aktiivisesti.
Further information
Opintojakson ITSlearning -tila on kurssin infokanava ja sisältää tehtävänannot, tehtävien palautuslaatikot ja tiedot jaksoon liittyvistä opintomateriaaleista.