Digital Marketing and Sales (5 cr)
Code: KH00CV60-3001
General information
- Enrollment
-
01.06.2025 - 04.09.2025
Registration for introductions has not started yet.
- Timing
-
04.09.2025 - 06.11.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Entrepreneurship and Sales
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Jaana Merikallio
- Course
- KH00CV60
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
- Digimarkkinoinnin termistö
- Smarketing-ajattelu
- Google Analytics 4
- SEO ja SEA
- digimainonta
- inbound ja outbound -markkinointi
- kohdentaminen, ostajapersoona ja ostajan polku
- digimarkkinoinnin strategia
Objective
Student
- understands key terminology and indicators in the field
- understands the importance of the web in the sales process
- can use digital marketing to develop the marketing and sales of a company and can apply what he/she has learned in practice.
- knows the importance of search engine optimization and knows how to design measures to increase website traffic and engagement
- knows the basics of web analytics. (GA 4)
- understands how to develop a digital marketing strategy that supports sales
Content
- Digital marketing terminology
- Smarketing thinking
- Google Analytics 4, basics
- Digital marketing channels; e.g. SEO, SEA, display advertising
- Banner and keyword advertising campaign design: targeting, pricing methods
- Designing a digital marketing strategy for a small business
Materials
- verkkoartikkelit ja muu materiaali verkossa
- verkkoanalytiikan demosivusto
- oppituntien diat
- omat muistiinpanot
Teaching methods
- lähiopetus
- itsenäinen opiskelu
- oppiminen ryhmässä
Exam schedules
Ei varsinaista tenttiä.
Pedagogic approaches and sustainable development
- oppiminen interaktiivisuuden ja ajatusten vaihtamisen avulla
- aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen edistää oppimista
Completion alternatives
Ei ole. Ei myöskään korvaavia tehtäviä.
Student workload
- lähiopetus: 8 x 3 h = 24 h
- ryhmätyö: 40 h
- itsenäinen työskentely: 70 h
Evaluation methods and criteria
Ennakkotehtävä (yksilö): 10 %
Google Analytics 4 - Itslearning-koe (yksilö) 10 %
Display- eli bannerikampanja ja bannerin suunnittelu (yksilö tai paril): 30 % (0-5)
Hakukoneoptimoidun ja myyntiä tukevan verkkosivuston suunnittelu (ryhmä): 25 % (0-5)
Digimarkkinoinnin strategia pk-yritykselle (ryhmä) 25 % (0-5)
TEHTÄVIEN ARVIOINTIKRITEERIT
YKSILÖTEHTÄVÄT
Ennakkotehtävä, digimarkkinoinnin sanasto: 10 %
arviointi hyv/hyl
Hyl: tehtävää ei palauteta ajoissa tai 4 termiä tai enemmän eivät liity digimarkkinointiin tai plagiointia on yli 30% tai lähdeviitteet ja lähteet puuttuvat tai kaksi opiskelijaa palauttaa samansisältöisen tehtävän.
Hyv: tehtävä on tehty toimeksiannon mukaisesti
Google Analytics 4 -Itslearning-koe: 10 %
Jokainen oikea vastaus kerryttää 0,5 pistettä. 20 kysymystä, max 10 p.
YKSILÖ- TAI PARITEHTÄVÄ:
Suunnittele display- eli bannerikampanja(t) ja banneri(t). Jos suoritetaan parityönä, pari suunnittelee kaksi kampanjaa ja banneria: 30 %, arvosanan kerroin 6.
0: Tehtävää ei ole palautettu ajoissa. Kampanjalaskelma(t) (oikea cpm-hinta, oikea cpm x impressions -laskelma, kävijöiden lukumäärä) on väärä tai puutteellinen. Kampanja-aika mediaa kohden puuttuu. Hinnoittelutapa ei ole CPM. Banneria (bannereita) ei ole suunniteltu.
1-2: Hinnoittelumenetelmä on CPM, ja laskelma(t) on oikein, mutta kampanja(t) koostuu(vat) vain yhdestä mediasta. Ei perusteluja, miksi media on valittu. Mediakorttien/-hintojen kuvakaappaukset puuttuvat. Bannerit on suunniteltu, mutta ne eivät vastaa kampanjasuunnittelua.
3-4: Kampanja(t) sisältää kaksi tai useampia medioita, laskelma(t) on oikea ja kampanja(t) on rakennettu ohjeiden mukaisesti. Opiskelija(t) perustelee (perustelevat) kampanjarakenteensa ja mainosformaattiratkaisunsa. Suunnitellut bannerit on/ovat melko hyvä(t), CTA huomioitu.
5: Kampanjat sisältävät kaksi tai useampia medioita, laskelma(t) on oikein ja kampanja(t) on rakennettu ohjeiden mukaisesti. Kohdennushinnoittelu (jos mahdollista) on otettu huomioon. Banneri(t) on/ovat erottuvia ja luovia, CTA hyvin selkeä. Opiskelija(t) perustelee (perustelevat) ratkaisunsa asiantuntemusta osoittaen.
RYHMÄTEHTÄVÄT:
Hakukoneoptimoidun ja myyntiä tukevan verkkosivuston suunnittelu (ryhmä): 25 %. Arvosanan kerroin 5.
0: tehtävää ei palauteta ajoissa tai se sisältää plagiointia yli 30 %.
1-2: tehtävän kaikkia osia ei ole palautettu tai tehtävä on tehty hyvin puutteellisesti, esim. SEOa ei ole huomioitu. Lähteitä ei ole mainittu.
3-4: SEO, konversiotavoitteet ja sivuston käyttäjäystävällisyys on huomioitu hyvin. Arvosana 4 edellyttää, että tehtävästä huomaa, että kyseessä on eheä kokonaisuus: sivuston sivut liittyvät toisiinsa. Lähteet on mainittu.
5: tehtävä on suoritettu huolellisesti ja ammattimaisesti. Lähteitä on hyödynnetty monipuolisesti.
Digimarkkinoinnin strategia pk-yritykselle (ryhmä) 25 %. Arvosanan kerroin 5.
0: tehtävää ei palauteta ajoissa tai se sisältää plagiointia yli 30 %.
1-2: strategia on suppea, eikä sisällä kaikkia osa-alueita. Osa-alueet eivät muodosta loogista kokonaisuutta. Esitys on vaikeaselkoinen. Lähteitä on hyvin vähän ja/tai ne eivät ole tietopohjaa tukevia.
3-4: strategia sisältää tehtävänannon kaikki osa-alueet. Työ osoittaa, että opiskelijat ymmärtävät digimarkkinoinnin strategian perusteet. Osa-alueet muodostavat loogisen kokonaisuuden, laadukkaita lähteitä on käytetty. Esitys on lukijaystävällinen.
5: työ osoittaa digimarkkinoinnin strategian syvällistä ymmärtämistä. Strategia on monipuolinen ja sen kaikki osa-alueet on katettu laadukkaasti lähteitä monipuolisesti hyödyntäen. Esitys on erinomainen.
Ryhmätöissä on käytössä vertaisarviointi, jossa pienryhmän jäsenet antavat arvion ryhmäläisten panoksesta ryhmätöihin. Ryhmän saama arvosana voi siis olla eri kuin opiskelijan oma arvosana.
Läsnäoloedellytys kurssin läpäisemiseksi min. 50 %. Opiskelijan aktiivisuuden taso tunneilla voi laskea tai nostaa arvosanaa.
ARVOSANAN MUODOSTUMINEN: Arvosana muodostuu pisteistä, joita kertyy tehtävien arvosanojen ja niiden kertoimien avulla:
0-25: hylätty
26-49: 1
50-64: 2
65-79: 3
80-89: 4
90-100: 5
Failed (0)
0-25 pistettä, ks.yllä Arvioinnin kohteet, mitoitus ja menetelmät.
Opiskelija on pois ilman perusteltua, ennakkoon ilmoitettua syytä enemmän kuin 50 % lähiopetuskerroista.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
26-64 pistettä, ks.yllä Arvioinnin kohteet, mitoitus ja menetelmät.
Assessment criteria, good (3-4)
65-89 pistettä, ks.yllä Arvioinnin kohteet, mitoitus ja menetelmät.
Assessment criteria, excellent (5)
90-100 pistettä, ks.yllä Arvioinnin kohteet, mitoitus ja menetelmät.
Further information
Itslearning