Financial Management in SMEs (5 cr)
Code: 3011478-3008
General information
- Enrollment
-
02.08.2025 - 31.08.2025
Registration for introductions has not started yet.
- Timing
-
01.09.2025 - 05.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Jari Leppihalme
- Course
- 3011478
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Financial management processes and procedures
Financial and materials management information systems
Applying business intelligence in decision making
Objective
The student:
- gets a comprehensive view of the financial management in SMEs
- utilises information systems in business
- plans, analyses and reports the performance of a business
Content
- financial management processes and procedures
- financial and materials management information systems
- applying business intelligence in decision making
Materials
Opettajan luentoaineisto ja tehtävät.
Kaarlejärvi, S. & Salminen, T. 2018. Älykäs taloushallinto. Verkkoaineisto. SanomaPro.
Tomperi-Keskinen 2023. Käytännön kirjanpito, harjoituskirja. Edita.
Forselius, P. 2013. Onnistunut tietojärjestelmän hankinta. Talentum.
Sneller, L. 2014. A Guide to ERP. Benefits, Implementation and Trends. Bookboon.com.
Teaching methods
Lähiopetus
Esimerkkitehtävät
Palautettavat etätehtävät
Exam schedules
Ei tenttiä.
Hyväksyttyjä tehtäviä ei voi suorittaa uudelleen pistemäärän korottamiseksi.
Pedagogic approaches and sustainable development
Tehtäväperustainen, tietojen ja taitojen käytännön soveltamista korostava menetelmä.
Student workload
Luennot
Tuntitehtävät
Etätehtävät (6 kpl)
Yhteensä 133h opiskelijan työtä.
Evaluation methods and criteria
6 arvioitavaa, yksin, pareittain tai pienryhmissä suoritettavaa etätehtävää.
Failed (0)
Opiskelija ei suorita annettuja tehtäviä tai suoritus on riittämätön.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija tunnistaa talouden ohjauksen keskeiset periaatteet ja menetelmät ja suorittaa annetut tehtävät tyydyttävästi.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija osaa talouden ohjauksen periaatteet ja menetelmät ja suorittaa annetut tehtävät hyvin.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija soveltaa oppimaansa monipuolisesti ja suorittaa annetut tehtävät ja tentin kiitettävästi.