Skip to main content

Management of Future Competence (5 cr)

Code: TH00BP35-3008

General information


Enrollment
02.07.2025 - 26.08.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
26.08.2025 - 11.11.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Master School
Campus
Location-independent
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 35
Degree programmes
Master of Management and Leadership in Health Care
Teachers
Marjo Vähäkangas
Sanna-Maria Nurmi
Scheduling groups
Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Size: 5 . Open UAS : 5.)
Small groups
Open UAS quota. Please enroll without selecting this group.
Course
TH00BP35

Realization has 10 reservations. Total duration of reservations is 22 h 30 min.

Time Topic Location
Tue 26.08.2025 time 12:30 - 15:00
(2 h 30 min)
Tulevaisuuden osaamisen johtaminen TH00BP35-3008
Verkkototeutus. Linkki lähtetään myöhemmin
Tue 26.08.2025 time 12:30 - 15:00
(2 h 30 min)
Tulevaisuuden osaamisen johtaminen TH00BP35-3008
Wed 27.08.2025 time 09:15 - 11:30
(2 h 15 min)
Tulevaisuuden osaamisen johtaminen TH00BP35-3008
Verkkototeutus. Linkki lähetään myöhemmin.
Wed 27.08.2025 time 09:15 - 11:30
(2 h 15 min)
Osaamisen johtamisen käytännöt
Wed 24.09.2025 time 09:00 - 11:30
(2 h 30 min)
Tulevaisuuden osaamisen johtaminen TH00BP35-3008
Verkkototeutus. Linkki lähetetään myöhemmin.
Wed 24.09.2025 time 09:00 - 11:30
(2 h 30 min)
Tulevaisuuden osaamistarpeet
Wed 22.10.2025 time 09:00 - 10:30
(1 h 30 min)
Tulevaisuuden osaamisen johtaminen: Journal Club
Wed 22.10.2025 time 09:00 - 10:30
(1 h 30 min)
Tulevaisuuden osaamisen johtaminen TH00BP35-3008
Verkkototeutus. Linkki lähetetään myöhemmin.
Tue 11.11.2025 time 12:30 - 15:00
(2 h 30 min)
Tulevaisuuden osaamisen johtaminen: Osaajaprofiiliesitykset
Tue 11.11.2025 time 12:30 - 15:00
(2 h 30 min)
Tulevaisuuden osaamisen johtaminen TH00BP35-3008
Verkkototeutus. Linkki lähetetään myöhemmin.
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakson pääsisältöjä ovat:
• Osaamisen johtamisen käsitteet ja käytännöt
• Osaamistarpeiden tunnistaminen ja ennakointi
• Osaamispääoman kehittäminen ja säilyttäminen

Opintojakson opetuskerrat verkossa:
• ti 26.8. kello 12.30-15.00 Orientaatio opintojaksolle ja osaamisen johtamisen perusteet
• ke 27.8. kello 9.15-11.30 Osaamisen johtamisen käytännöt
• ke 24.9. kello 9.00-11.30 Tulevaisuuden osaamistarpeet
• ke 22.10. kello 9.00-10.30 Journal Club
• ti 11.11. kello 12.30-15 Osaajaprofiiliesitykset

Muutoin toteutus perustuu jakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin: Ennakoivan osaajaprofiilin ja kokoavan raportin laadintaan sekä Journal Clubiin valittuihin englannin kielisiin lähteisiin perehtymiseen ja siitä laadittavaan pohtivaan esseeseen.

Objective

After completing the course, the student is able to:
· Determine future competence visions and profiles
· Assess and develop visionary and strategy-based future competence
· Assess trends in operations

Content

· Future competence requirements
· Competence required in future service design, service provision, service guidance and financial and business approaches
· Competence assessment, development and systems, as well as assessment of operations

Materials

Ilmoitettu Itslearning-oppimisympäristössä.
- Englannin kieliset tieteelliset artikkelit
- Nettilähteitä esim. Sitra

Teaching methods

Etäopetus ja oppimistehtävät
Itsenäinen- ja ryhmätyöskentely

Exam schedules

Ei tenttiä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.

Lähiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Pienryhmätyöskentelyssä korostuvat itseohjautuvuus, vertaisoppiminen sekä dialoginen vuorovaikutus. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa.

Completion alternatives

Ei erillistä valinnaista suoritustapaa.

Student workload

Opetusta: luentoja ja toiminnallista työskentelyä (14 h) sekä itsenäistä opiskelua: oppimistehtäviä ja pienryhmätyöskentelyä (121 h). Yhteensä 135 h (5 op).

Evaluation methods and criteria

Arviointi kohdistuu opintojakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin sekä aktiiviseen osallistumiseen lähipäivien työskentelyyn.
Opintojakson suorittamiseksi tulee osallistua lähiopetukseen ja palauttaa kaikki tehtävät annettuihin määräaikoihin mennessä.

Opintojakson arvioitavat tehtävät:
1. Ryhmätehtävä: ennakoiva osaamisprofiili. Numeerinen arviointi asteikolla 0-5. Painoarvo 50 prosenttia opintojakson arvosanasta. 
2. Journal Club: hyväksytty/hylätty.
3. Pohtiva essee  Journal Clubissa esiin nousseista ajankohtaisista teemoista (yksilötyö): numeerinen arviointi asteikolla 0-5. Painoarvo 50 prosenttia opintojakson arvosanasta. 

Failed (0)

Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä eikä osallistunut etäopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista. Ei ole palauttanut tehtävää määräaikaan mennessä. Palautettu tehtävä on ylimalkainen/ei vastaa tehtävänantoon/tehtävässä on havaittavissa plagiointia.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Tyydyttävä: On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut etäopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissään hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin. Lähdemateriaalien käyttö on niukkaa, tekstissä on asia-/käsitevirheitä ja/tai työ on sisällöllisesti hajanainen/ulkoasultaan viimeistelemätön. Esitettyjä näkökulmia/väitteitä ei juuri perustella. Tietopohjaan on perehdytty, mutta sen käsittely jää referoivalle tasolle.

Assessment criteria, good (3-4)

Hyvä: On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut opetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissä hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin, ja osaavansa myös soveltaa oppimaansa. Tehtävä on huoliteltu ja tehtävänannon mukainen. Lähdemateriaalien käyttö on asianmukaista, eikä tekstissä juurikaan ole havaittavissa käsite- tai asiavirheitä. Esitetyt näkökulmat ja väitteet perustellaan ja oppimistehtävistä välittyy pohtiva ote sekä hyvä perehtyneisyys aiheeseen.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä: On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut etäopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissään opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista. Tehtävä on huoliteltu ja tehtävänannon mukainen. Lähdemateriaalien käyttö on monipuolista, eikä tekstissä esiinny käsite- tai asiavirheitä. Esitetyt näkökulmat ja väitteet perustellaan vakuuttavasti ja oppimistehtävistä välittyy pohtiva ja asiantunteva ote, sekä kyky etsiä, yhdistellä ja vertailla tietoa oman aiheen kannalta relevantilla tavalla.

Further information

YAMK - opintoja, ei sovellu AMK - opintoihin. Avoin AMK maksimi: viisi opiskelijaa.

Go back to top of page