Counselling Competencies (5 cr)
Code: TH00CX36-3002
General information
- Enrollment
-
02.07.2025 - 17.09.2025
Registration for introductions has not started yet.
- Timing
-
17.09.2025 - 12.11.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Master School
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 30
- Degree programmes
- Master`s Degree Programme in Social Services and Health Care, Advanced Social Counselling
- Teachers
- Nasrin Jinia
- Marjo Harju
- Course
- TH00CX36
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
17.9. klo 12.30 - 15 Opintojakson aloituskerta.Oppimistehtävä. Ohjausosaamisen orientaatioita. Moniammatillinen yhteistyö. Lähiopetus. Marjo Harju
18.9. klo 9 - 15.30 Sosiaaliohjauksen ja palveluohjauksen ammatilliset sisällöt. Asiakasprosessikuvaukset. Nasrin Jinia
9.10. klo 9 - 15 Opintojakson päätöseminaari: Asiantuntijahaastattelujen esitykset. Nasrin Jinia.
Objective
After completing the course, the student is able to:
knows the main contents of advanced counselling and service counselling and is able to independently apply his / her own counselling orientations and perspectives in professional work.
Content
Orientations of counselling skills
Professional content in advanced counselling and service counselling
Customer process analysis
Multi-professional collaboration
Service design and customer knowledge
Student workload
Asiantuntijahaastattelu ( parityö) 50 % arvosanasta
Yksilöessee 50 % arvosanasta
Evaluation methods and criteria
Asiantuntijahaastatteluraportti ja esitys
Yksilötehtävä
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija tunnistaa osittain edellytyksiä ohjausosaamiselle ja tunnistaa joitakin ohjausosaamisen tasoja. Hän osaa omassa työssään kuulla asiakkaan kokemusta omasta hyvinvoinnistaan. Raportti on pääosin laadittu Turun AMK:n kirjoitusohjeiden mukaan. Tehtävässä pyritään yhdistämään teoriatietoa ja käytännön tietotaitoa
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija tunnistaa monipuolisesti ohjausosaamisen eri tasoja ja osaa yhdistää niitä kriittisesti teoriatietoon ja käytännön tietotaitoon. Raportti hyödyntää asianmukaista lähdemateriaalia ja tehtävät on suoritettu hyvin.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osoittaa kiitettävää ohjausosaamisen reflektiota teoreettiseen tietoperustaan ja käytännön tietotaitoon nojaten. Raportti perustelee erityissosiaaliohjauksen syvällisesti ja uutta näkökulmaa kehittäen.