Skip to main content

Assessment of Ability to Work and Occupational Performance (5 cr)

Code: TH00DI74-3001

General information


Enrollment
02.07.2025 - 31.07.2025
Registration for introductions has not started yet. Registration starts :startDate
Timing
01.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Occupational Therapy
Teachers
Anu Kuikkaniemi
Tuija Suominen-Romberg
Heidi Hämäläinen
Course
TH00DI74

Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 26 h 45 min.

Time Topic Location
Thu 23.10.2025 time 09:00 - 10:00
(1 h 0 min)
INFO/Toiminnallisuuden ja työkyvyn arviointi TH00DI74-3001
etänä
Wed 29.10.2025 time 10:00 - 16:00
(6 h 0 min)
Hyvät arviointikäytännöt _Toiminnallisuuden ja työkyvyn arviointi TH00DI74-3001
EDU_1091 Hammarbacka esitystila byod
Wed 05.11.2025 time 10:00 - 16:00
(6 h 0 min)
COPM ja OSA/Toiminnallisuuden ja työkyvyn arviointi TH00DI74-3001
ICT_B2026 Teoriatila muunto
Fri 07.11.2025 time 08:15 - 16:00
(7 h 45 min)
Työkyvyn arviointi/Toiminnallisuuden ja työkyvyn arviointi TH00DI74-3001
ICT_C2033_2034 Teoriatila muunto
Wed 12.11.2025 time 10:00 - 16:00
(6 h 0 min)
MOHOST/Toiminnallisuuden ja työkyvyn arviointi TH00DI74-3001
EDU_2030 Evert muunto byod
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

23.10.2025 09.00 - 10.00 INFO
29.10.2025 10.00 - 16.00 Hyvät arviointikäytännöt
05.11.2025 10.00 - 16.00 COPM ja OSA
07.11.2025 08.00 - 16.00 Työkyvyn arviointi
12.11.2025 10.00 - 16.00 MOHOST arviointimenetelmä

Objective

Opiskelija osaa
• selittää arviointiin liittyviä käytäntöjä ja vaikuttavia tekijöitä sekä eettisiä periaatteita,
• tunnistaa toiminnallisuuden ja työkyvyn arviointimahdollisuuksia,
• käyttää tarkoituksenmukaisia arviointimenetelmiä arvioidessaan asiakkaan toiminnallisuutta ja työkykyä

Content

Hyvät arviointikäytännöt toimintaterapiassa
Toiminnallisuuden ja työkyvyn arviointi

Materials

Itslearning:sta löytyvä materiaali ja itsenäisesti löydetty materiaali.

Teaching methods

Tiimioppiminen ja käänteinen oppiminen.

Exam schedules

Tenttiä ei ole, mutta tehtävien purkupäivä on 3.12.

Completion alternatives

-

Student workload

Ennakkotehtävät ja parireflektio.
Lähipäiviin osallistuminen 26 h+ info 1 h.
Itsenäinen työskentely 108 h.

Evaluation methods and criteria

Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti ja osallistumista tiimityöskentelyyn. Opintojakson arvioinnin kohteet ovat:
Reflektiopaperi pareittain, joka käsittää sekä Toiminnallisuuden arviointi ja Toiminnallisuuden arviointi käytännössä -opintojaksot (poislukien ravitsemuksen ja EA, mikrobiologian ja aseptiikan osuudet) arvioidaan asteikolla hyl-5.
Aktiivisuus tiimipäivissä +/- 1 numero

Failed (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa. Opiskelijalla on oikeus korjata vain hyläyttyä reflektiopaperia, jotta saavuttaa hyväksytyn 1-5 arvosanan.
HYL
AMMATILLINEN TIETO JA TIEDONHANKINTA
ei osoita riittävää tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
TOIMINTATERAPEUTIN AMMATTITAITO, LUOVA ONGELMANRATKAISUKYKY
ei käytä toimintaterapian ammattikäsitteitä
ALOITTEELLISUUS, KRIITTINEN AJATTELU, YHTEISTYÖTAIDOT
• ei osallistu eikä ota vastuuta oppimisestaan
• ei ole suorittanut opintojakson vaadittavia tehtäviä hyväksytysti ajallaan

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

TASO 1
AMMATILLINEN TIETO JA TIEDONHANKINTA
• osoittaa tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä, mutta se jää suppeaksi
• etsii ja käyttää sattumanvaraisesti annettuja tietolähteitä
• käyttää lähdeviitemerkintöjä puutteellisesti

TOIMINTATERAPEUTIN AMMATTITAITO, LUOVA ONGELMANRATKAISUKYKY
• käyttää joitain toimintaterapian ammattikäsitteitä suppeasti
• osoittaa kykyä ymmärtää opintojakson tietoperustaa, mutta tarkastelee asioita yksipuolisesti ja asioiden perustelut jäävät puutteelliseksi

ALOITTEELLISUUS, KRIITTINEN AJATTELU, YHTEISTYÖTAIDOT
• toimii ryhmän jäsenenä, mutta toiminta ei ole aina itseohjautuvaa
• ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset, mutta se ei vielä näy toiminnassa
• opintojakson tehtävät ovat tiedossa, mutta palauttaa ne usein myöhässä ja/tai odottaa / kysyy lisäohjeita
• ymmärtää dialogin perusperiaatteita, mutta toiminta ei aina vastaa sitä
• arvioi omaa osaamistaan vähäisessä määrin ja/ tai epärealistisesti

Assessment criteria, good (3-4)

AMMATILLINEN TIETO JA TIEDONHANKINTA
• osoittaa monipuolista tietämystä useimmista opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
• tarkastelee asioita eri näkökulmista
• etsii ja käyttää keskeisiä tiedonlähteitä
• tunnistaa arkitiedon ja tutkitun tiedon eron
• lähdeviitemerkinnät ovat pääsääntöisesti asianmukaisesti merkitty

TOIMINTATERAPEUTIN AMMATTITAITO, LUOVA ONGELMANRATKAISUKYKY
• käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä satunnaisesti oikein
• hyödyntää toiminnassaan tarkoituksenmukaista eri tietolähteistä hankittua tietoa, mutta asioiden perustelut ovat osittain puutteellisia

ALOITTEELLISUUS, KRIITTINEN AJATTELU, YHTEISTYÖTAIDOT
• sitoutuu ryhmään, toimii tavoitteellisesti ryhmässä ja noudattaa pääasiassa sovittuja aikatauluja
• edistää ryhmän tavoitteiden saavuttamista
• ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset ja pyrkii osoittamaan sen toiminnallaan
• jakaa dialogissa ajatuksiaan muille ryhmässä ja jakaa osaamistaan yhteiseen käyttöön
• ehdottaa tekemistä ja tarvittaessa hakee hyväksyntää tekemiselleen
• arvioi omaa osaamistaan kriittisesti
• opintojakson tehtävät palautettu ajallaan

Assessment criteria, excellent (5)

TASO 5
AMMATILLINEN TIETO JA TIEDONHANKINTA
• osoittaa monipuolista tietämystä kaikista opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
• tarkastelee asioita useista näkökulmista
• etsii ja käyttää keskeisten tietolähteiden lisäksi itse löytämiään näytöltään vahvoja tietolähteitä
• tekee asianmukaiset lähdeviitemerkinnät
TOIMINTATERAPEUTIN AMMATTITAITO, LUOVA ONGELMANRATKAISUKYKY
• käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä systemaattisesti oikein
• perustelee toimintaansa asianmukaisella tiedolla ja kykenee soveltamaan ja tekemään yhteenvetoja tiedoista
ALOITTEELLISUUS, KRIITTINEN AJATTELU, YHTEISTYÖTAIDOT
• organisoi ryhmän toimintaa ja johtaa usein omaa ja ryhmän toimintaa
• edistää omalla toiminnallaan ryhmän tavoitteita
• ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset ja osoittaa sen toiminnallaan
• rakentaa ryhmän yhteistä dialogia ja jakaa asiantuntevaa osaamistaan yhteiseen käyttöön
• palauttaa opintojakson tehtävät ajallaan
• arvioi omaa osaamistaan realistisesti

Qualifications

Opintojaksot:
Toiminta ihmisen elämässä
Toiminnallisuus toimintaterapiassa

Further information

Itslearning.

Go back to top of page