Assessment of Ability to Work and Occupational Performance (5 cr)
Code: TH00DI74-3001
General information
- Enrollment
- 02.07.2025 - 31.07.2025
- Registration for introductions has not started yet. Registration starts :startDate
- Timing
- 01.08.2025 - 31.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Occupational Therapy
- Teachers
- Anu Kuikkaniemi
- Tuija Suominen-Romberg
- Heidi Hämäläinen
- Course
- TH00DI74
Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 26 h 45 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 23.10.2025 time 09:00 - 10:00 (1 h 0 min) |
INFO/Toiminnallisuuden ja työkyvyn arviointi TH00DI74-3001 |
etänä
|
Wed 29.10.2025 time 10:00 - 16:00 (6 h 0 min) |
Hyvät arviointikäytännöt _Toiminnallisuuden ja työkyvyn arviointi TH00DI74-3001 |
EDU_1091
Hammarbacka esitystila byod
|
Wed 05.11.2025 time 10:00 - 16:00 (6 h 0 min) |
COPM ja OSA/Toiminnallisuuden ja työkyvyn arviointi TH00DI74-3001 |
ICT_B2026
Teoriatila muunto
|
Fri 07.11.2025 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Työkyvyn arviointi/Toiminnallisuuden ja työkyvyn arviointi TH00DI74-3001 |
ICT_C2033_2034
Teoriatila muunto
|
Wed 12.11.2025 time 10:00 - 16:00 (6 h 0 min) |
MOHOST/Toiminnallisuuden ja työkyvyn arviointi TH00DI74-3001 |
EDU_2030
Evert muunto byod
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
23.10.2025 09.00 - 10.00 INFO
29.10.2025 10.00 - 16.00 Hyvät arviointikäytännöt
05.11.2025 10.00 - 16.00 COPM ja OSA
07.11.2025 08.00 - 16.00 Työkyvyn arviointi
12.11.2025 10.00 - 16.00 MOHOST arviointimenetelmä
Objective
Opiskelija osaa
• selittää arviointiin liittyviä käytäntöjä ja vaikuttavia tekijöitä sekä eettisiä periaatteita,
• tunnistaa toiminnallisuuden ja työkyvyn arviointimahdollisuuksia,
• käyttää tarkoituksenmukaisia arviointimenetelmiä arvioidessaan asiakkaan toiminnallisuutta ja työkykyä
Content
Hyvät arviointikäytännöt toimintaterapiassa
Toiminnallisuuden ja työkyvyn arviointi
Materials
Itslearning:sta löytyvä materiaali ja itsenäisesti löydetty materiaali.
Teaching methods
Tiimioppiminen ja käänteinen oppiminen.
Exam schedules
Tenttiä ei ole, mutta tehtävien purkupäivä on 3.12.
Completion alternatives
-
Student workload
Ennakkotehtävät ja parireflektio.
Lähipäiviin osallistuminen 26 h+ info 1 h.
Itsenäinen työskentely 108 h.
Evaluation methods and criteria
Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti ja osallistumista tiimityöskentelyyn. Opintojakson arvioinnin kohteet ovat:
Reflektiopaperi pareittain, joka käsittää sekä Toiminnallisuuden arviointi ja Toiminnallisuuden arviointi käytännössä -opintojaksot (poislukien ravitsemuksen ja EA, mikrobiologian ja aseptiikan osuudet) arvioidaan asteikolla hyl-5.
Aktiivisuus tiimipäivissä +/- 1 numero
Failed (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa. Opiskelijalla on oikeus korjata vain hyläyttyä reflektiopaperia, jotta saavuttaa hyväksytyn 1-5 arvosanan.
HYL
AMMATILLINEN TIETO JA TIEDONHANKINTA
ei osoita riittävää tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
TOIMINTATERAPEUTIN AMMATTITAITO, LUOVA ONGELMANRATKAISUKYKY
ei käytä toimintaterapian ammattikäsitteitä
ALOITTEELLISUUS, KRIITTINEN AJATTELU, YHTEISTYÖTAIDOT
• ei osallistu eikä ota vastuuta oppimisestaan
• ei ole suorittanut opintojakson vaadittavia tehtäviä hyväksytysti ajallaan
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
TASO 1
AMMATILLINEN TIETO JA TIEDONHANKINTA
• osoittaa tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä, mutta se jää suppeaksi
• etsii ja käyttää sattumanvaraisesti annettuja tietolähteitä
• käyttää lähdeviitemerkintöjä puutteellisesti
TOIMINTATERAPEUTIN AMMATTITAITO, LUOVA ONGELMANRATKAISUKYKY
• käyttää joitain toimintaterapian ammattikäsitteitä suppeasti
• osoittaa kykyä ymmärtää opintojakson tietoperustaa, mutta tarkastelee asioita yksipuolisesti ja asioiden perustelut jäävät puutteelliseksi
ALOITTEELLISUUS, KRIITTINEN AJATTELU, YHTEISTYÖTAIDOT
• toimii ryhmän jäsenenä, mutta toiminta ei ole aina itseohjautuvaa
• ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset, mutta se ei vielä näy toiminnassa
• opintojakson tehtävät ovat tiedossa, mutta palauttaa ne usein myöhässä ja/tai odottaa / kysyy lisäohjeita
• ymmärtää dialogin perusperiaatteita, mutta toiminta ei aina vastaa sitä
• arvioi omaa osaamistaan vähäisessä määrin ja/ tai epärealistisesti
Assessment criteria, good (3-4)
AMMATILLINEN TIETO JA TIEDONHANKINTA
• osoittaa monipuolista tietämystä useimmista opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
• tarkastelee asioita eri näkökulmista
• etsii ja käyttää keskeisiä tiedonlähteitä
• tunnistaa arkitiedon ja tutkitun tiedon eron
• lähdeviitemerkinnät ovat pääsääntöisesti asianmukaisesti merkitty
TOIMINTATERAPEUTIN AMMATTITAITO, LUOVA ONGELMANRATKAISUKYKY
• käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä satunnaisesti oikein
• hyödyntää toiminnassaan tarkoituksenmukaista eri tietolähteistä hankittua tietoa, mutta asioiden perustelut ovat osittain puutteellisia
ALOITTEELLISUUS, KRIITTINEN AJATTELU, YHTEISTYÖTAIDOT
• sitoutuu ryhmään, toimii tavoitteellisesti ryhmässä ja noudattaa pääasiassa sovittuja aikatauluja
• edistää ryhmän tavoitteiden saavuttamista
• ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset ja pyrkii osoittamaan sen toiminnallaan
• jakaa dialogissa ajatuksiaan muille ryhmässä ja jakaa osaamistaan yhteiseen käyttöön
• ehdottaa tekemistä ja tarvittaessa hakee hyväksyntää tekemiselleen
• arvioi omaa osaamistaan kriittisesti
• opintojakson tehtävät palautettu ajallaan
Assessment criteria, excellent (5)
TASO 5
AMMATILLINEN TIETO JA TIEDONHANKINTA
• osoittaa monipuolista tietämystä kaikista opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
• tarkastelee asioita useista näkökulmista
• etsii ja käyttää keskeisten tietolähteiden lisäksi itse löytämiään näytöltään vahvoja tietolähteitä
• tekee asianmukaiset lähdeviitemerkinnät
TOIMINTATERAPEUTIN AMMATTITAITO, LUOVA ONGELMANRATKAISUKYKY
• käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä systemaattisesti oikein
• perustelee toimintaansa asianmukaisella tiedolla ja kykenee soveltamaan ja tekemään yhteenvetoja tiedoista
ALOITTEELLISUUS, KRIITTINEN AJATTELU, YHTEISTYÖTAIDOT
• organisoi ryhmän toimintaa ja johtaa usein omaa ja ryhmän toimintaa
• edistää omalla toiminnallaan ryhmän tavoitteita
• ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset ja osoittaa sen toiminnallaan
• rakentaa ryhmän yhteistä dialogia ja jakaa asiantuntevaa osaamistaan yhteiseen käyttöön
• palauttaa opintojakson tehtävät ajallaan
• arvioi omaa osaamistaan realistisesti
Qualifications
Opintojaksot:
Toiminta ihmisen elämässä
Toiminnallisuus toimintaterapiassa
Further information
Itslearning.