Assessment and Measurement of Health Related Fitness and Physiotherapy for Supporting Health and Functional Ability of Clients at Different Ages (5 cr)
Code: TH00DJ12-3001
General information
- Enrollment
- 02.07.2025 - 27.08.2025
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 25.08.2025 - 19.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 30 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
- Teachers
- Milka Reponen
- Afrisa Kapella
- FT1 Virtuaalihenkilö7
- Groups
-
PFYSIS25APFYSIS25A
-
PFYSIS25BPFYSIS25B
- Course
- TH00DJ12
Realization has 24 reservations. Total duration of reservations is 79 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 26.08.2025 time 14:00 - 16:00 (2 h 0 min) |
Orientaatio, Terveyskunnon arviointi ja mittaaminen sekä terveyskuntoa ja toimintakykyä tukeva fysioterapia eri ikäkausina TH00DJ12-3001 |
ICT_B1041_Omega
OMEGA
|
Mon 01.09.2025 time 08:00 - 10:00 (2 h 0 min) |
Terveyskunnon arviointi ja mittaaminen sekä terveyskuntoa ja toimintakykyä tukeva fysioterapia eri ikäkausina TH00DJ12-3001 |
ICT_C2033_2034
Teoriatila muunto
|
Mon 08.09.2025 time 14:00 - 16:00 (2 h 0 min) |
Terveyskunnon arviointi ja mittaaminen sekä terveyskuntoa ja toimintakykyä tukeva fysioterapia eri ikäkausina TH00DJ12-3001 |
ICT_C2033_2034
Teoriatila muunto
|
Tue 09.09.2025 time 10:00 - 13:00 (3 h 0 min) |
Opetus (1/2) ryhmä, Terveyskunnon arviointi ja mittaaminen sekä terveyskuntoa ja toimintakykyä tukeva fysioterapia eri ikäkausina TH00DJ12-3001 |
ICT_B1026_Gamma
GAMMA
|
Wed 10.09.2025 time 14:00 - 17:00 (3 h 0 min) |
Opetus (1/2) ryhmä, Terveyskunnon arviointi ja mittaaminen sekä terveyskuntoa ja toimintakykyä tukeva fysioterapia eri ikäkausina TH00DJ12-3001 |
ICT_C2046
Teoriatila muunto
|
Tue 16.09.2025 time 12:00 - 14:00 (2 h 0 min) |
Terveyskunnon arviointi ja mittaaminen sekä terveyskuntoa ja toimintakykyä tukeva fysioterapia eri ikäkausina TH00DJ12-3001 |
ICT_B1026_Gamma
GAMMA
|
Thu 18.09.2025 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Opetus (1/2) ryhmä, Terveyskunnon arviointi ja mittaaminen sekä terveyskuntoa ja toimintakykyä tukeva fysioterapia eri ikäkausina TH00DJ12-3001 |
ICT_B1026_Gamma
GAMMA
|
Thu 18.09.2025 time 12:00 - 15:00 (3 h 0 min) |
Opetus (1/2) ryhmä, Terveyskunnon arviointi ja mittaaminen sekä terveyskuntoa ja toimintakykyä tukeva fysioterapia eri ikäkausina TH00DJ12-3001 |
EDU_2030
Evert muunto byod
|
Fri 19.09.2025 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Opetus (1/2) ryhmä, Terveyskunnon arviointi ja mittaaminen sekä terveyskuntoa ja toimintakykyä tukeva fysioterapia eri ikäkausina TH00DJ12-3001 |
MED_D2059
Troll/ opetustila
|
Tue 23.09.2025 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Opetus (1/2) ryhmä, Terveyskunnon arviointi ja mittaaminen sekä terveyskuntoa ja toimintakykyä tukeva fysioterapia eri ikäkausina TH00DJ12-3001 |
EDU_3002
Henrik muunto byod
|
Wed 24.09.2025 time 11:00 - 14:00 (3 h 0 min) |
Opetus (1/2) ryhmä, Terveyskunnon arviointi ja mittaaminen sekä terveyskuntoa ja toimintakykyä tukeva fysioterapia eri ikäkausina TH00DJ12-3001 |
MED_D2059
Troll/ opetustila
|
Thu 25.09.2025 time 10:00 - 12:00 (2 h 0 min) |
Terveyskunnon arviointi ja mittaaminen sekä terveyskuntoa ja toimintakykyä tukeva fysioterapia eri ikäkausina TH00DJ12-3001 |
ICT_A1038b
Oppimistila
|
Thu 25.09.2025 time 12:00 - 15:00 (3 h 0 min) |
Opetus (1/2) ryhmä, Terveyskunnon arviointi ja mittaaminen sekä terveyskuntoa ja toimintakykyä tukeva fysioterapia eri ikäkausina TH00DJ12-3001 |
ICT_C3043
Teoriatila muunto
|
Mon 29.09.2025 time 12:30 - 16:00 (3 h 30 min) |
Terveyskunnon arviointi ja mittaaminen sekä terveyskuntoa ja toimintakykyä tukeva fysioterapia eri ikäkausina TH00DJ12-3001 |
Pp-ergo
|
Tue 30.09.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Terveyskunnon arviointi ja mittaaminen sekä terveyskuntoa ja toimintakykyä tukeva fysioterapia eri ikäkausina TH00DJ12-3001 |
ICT_B2033
Luovan liikkumisen tila
|
Tue 07.10.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Terveyskunnon arviointi ja mittaaminen sekä terveyskuntoa ja toimintakykyä tukeva fysioterapia eri ikäkausina TH00DJ12-3001 |
ICT_B2033
Luovan liikkumisen tila
|
Thu 09.10.2025 time 08:00 - 12:00 (4 h 0 min) |
Terveyskunnon arviointi ja mittaaminen sekä terveyskuntoa ja toimintakykyä tukeva fysioterapia eri ikäkausina TH00DJ12-3001 |
Pp-ergo
|
Tue 21.10.2025 time 12:00 - 14:00 (2 h 0 min) |
Tulosten tulkinta, Terveyskunnon arviointi ja mittaaminen sekä terveyskuntoa ja toimintakykyä tukeva fysioterapia eri ikäkausina TH00DJ12-3001 |
ICT_B1032_Beta
BETA
|
Mon 03.11.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Terveyskunnon arviointi ja mittaaminen sekä terveyskuntoa ja toimintakykyä tukeva fysioterapia eri ikäkausina TH00DJ12-3001 |
ICT_B2033
Luovan liikkumisen tila
|
Fri 07.11.2025 time 10:00 - 14:00 (4 h 0 min) |
Terveyskunnon arviointi ja mittaaminen sekä terveyskuntoa ja toimintakykyä tukeva fysioterapia eri ikäkausina TH00DJ12-3001 |
ICT_B2033
Luovan liikkumisen tila
|
Tue 11.11.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Käytännön koe, Terveyskunnon arviointi ja mittaaminen sekä terveyskuntoa ja toimintakykyä tukeva fysioterapia eri ikäkausina TH00DJ12-3001 |
ICT_B2034
Toiminnallisen harjoittelun tila
|
Fri 14.11.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Käytännön koe, Terveyskunnon arviointi ja mittaaminen sekä terveyskuntoa ja toimintakykyä tukeva fysioterapia eri ikäkausina TH00DJ12-3001 |
ICT_B2034
Toiminnallisen harjoittelun tila
|
Thu 20.11.2025 time 08:00 - 10:00 (2 h 0 min) |
Teoriakoe, Terveyskunnon arviointi ja mittaaminen sekä terveyskuntoa ja toimintakykyä tukeva fysioterapia eri ikäkausina TH00DJ12-3001 |
ICT_B1026_Gamma
GAMMA
|
Wed 03.12.2025 time 10:00 - 12:00 (2 h 0 min) |
Opintojakson yhteenveto, Terveyskunnon arviointi ja mittaaminen sekä terveyskuntoa ja toimintakykyä tukeva fysioterapia eri ikäkausina TH00DJ12-3001 |
ICT_B1041_Omega
OMEGA
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakson sisältö:
- Terveyskunnon tutkiminen ja dokumentointi
- luotettavan mittaamisen ja testaamisen periaatteet sekä luotettavuuteen vaikuttavat tekijät,
- tavoitteen asettelu.
- Voiman eri osa-alueet sekä niiden mittaaminen ja harjoittamisen periaatteet, RM,
- lihasvenyvyyden mittaaminen ja harjoittamisen periaatteet,
- yleiskestävyyden mittaaminen ja harjoittamisen periaatteet,
- erilaiset terveyskunnon testistöt, teknologian hyödyntäminen terveyskunnon ja sen osa-alueiden mittaamisessa ja harjoittamisessa.
Ajoitus :
Opintojakso jakautuu kahteen osaan. 5op toteutuu syksyllä 2025 ja 2 op keväällä 2026. Syksyn osiossa opiskellaan opintojakson tavoitteiden ja sisällön mukaiset asiat. Kevään toteutus on asiakastyötä, jossa opintojaksolla opittuja asioita harjoitellaan käytännössä.
Tarkemmat kuvaukset tunneista ja tehtävistä löytyvät ItsLearningista
VKO 35
Läsnäopetus 1 x 2h (molemmat ryhmät)
- Opintojakson orientaatio (PAKOLLINEN LÄSNÄOLO, Pienryhmien muodostaminen)
VKO 36
Läsnäopetus 1x 2h (molemmat ryhmät)
- Fysioterapeuttinen tutkiminen & terveyskunnon arvioiminen
- Lihasvoiman tutkiminen
VKO 37
Läsnäopetus 1x3 h (A & B erikseen) + 1x2 (molemmat ryhmät)
- Terveyskunnon testien harjoittelu (lihasvoima)
- Yleiskestävyyden tutkiminen
- Terveyskunnon testien harjoittelu (yleiskestävyys)
VKO 38
Läsnäopetus 2x3 h (A-ryhmä), 1x3 h (B-ryhmä), 1x2 h (molemmat ryhmät)
- Liikehallinnan (tasapaino ja koordinaatio) tutkiminen → muuttui videoluennoksi
- Terveyskunnon testien harjoittelu (tasapaino ja koordinaatio)
- Tutkimustulosten analysointi
- Soveltavat harjoitukset
VKO 39
Läsnäopetus 1x3 h (A-ryhmä), 2x3 h (B-ryhmä), 1x2 h (molemmat ryhmät)
- Soveltavat harjoitukset jatkuu, case-työskentely
- Testitulosten kirjaaminen, tavoitteet ja suunnitelma
- Orientaatio rasitusergometritestiin
VKO 40 & 41
Läsnäopetus 2x4 h (A-ryhmä), 2x4 h (B-ryhmä)
- Terveyskunnon testien harjoittelu ja kertaaminen
- Epäsuora polkupyöräergometritesti (demo Liikuntalabralla
VKO 42
Ei läsnäopetusta
VKO 43
Läsnäopetus 1x2 h molemmat ryhmät)
-Tulosten tulkinta
VKO 44
Ei läsnäopetusta
VKO 45
1x4 h molemmat ryhmät erikseen
- Soveltavat harjoitukset, case-työskentely
VKO 46
Läsnäopetus (1 x 8h (n. 30 min per opiskelija)
- Käytännön koe (terveyskunnon testit)
VKO 47
Läsnäopetus 1x2 h (ryhmä yhdessä)
-Teoriakoe
VKO 49
Läsnäopetus (1 x 2h, 1 x 4h)
- Yhteenveto oman harjoittelun kokemuksista (PAKOLLINEN LÄSNÄOLO)
- Yhteenveto terveyskunnon arvioinnista ja harjoittamisesta
Uusintapäivämäärät tulossa!
Objective
The student is able to
- Explain health related fitness as a phenomenon and the factors related to its assessment.
- Describe muscle strength, flexibility, general endurance, and motor control as phenomena.
- Identify the factors affecting muscle strength, flexibility, general endurance, and motor control.
- Investigate as well as reliably and reproducibly assess client’s muscle strength, flexibility, general endurance, and motor control from the perspective of health related fitness.
- Draw conclusions from the assessment and measurement results and set goals to maintain or improve health related fitness based on them.
- Apply evidence-based principles of training muscle strength, flexibility, and general endurance to promote well-being and physical fitness, considering the capabilities of clients of different ages.
- Recognize the importance of the balance between a client’s exertion and recovery as part of physical fitness training.
- Report the health related fitness assessment comprehensively according to the principles of structured documentation.
Content
Assessment, measurement, and reporting of health related fitness. Principles of reliable measurement and testing, factors affecting reliability, documentation, goal setting, and testing safety.
Different aspects of strength and their measurement: Principles of RM (Repetition Maximum) and strength training, measurement of mobility and principles of training, measurement of general endurance and principles of training, measurement of movement control as part of overall health related fitness, various health related fitness tests, and the utilization of technology in measuring and training health related fitness and its components.
Materials
Tarnanen, S., & Holopainen, R. (2022). Harjoittelu ja tule-terveys (1. painos.). VK-Kustannus. (Koko teos soveltuu sellaisenaan materiaaliksi, alla muutamia tärkeimpiä kappaleita)
Kpl 4 (koko kappale) Suoritus- ja toimintakykyä parantavan harjoittelun perusteet
Kpl 5 (koko kappale) Harjoittelun erityiskysymyksiä
Kauranen, K. (2022) Kuormitusfysiologia. Liikuntatieteellinen seura. 2. uud. painos.
-1.3 Fyysisen kuormituksen fysiologiset vaikutukset elimistöön s. 24–26, (nice to know s. 27–30)
-1.4 Fyysisen harjoittelun yleiset periaatteet s. 31–39
-1.5 Kuormitusfysiologiset mittaus- ja tutkimusmenetelmät s. 40–53, verenpaineen mittausmenetelmät s. 56–60, Maksimaalisen hapenkulutuksen mittaaminen ja arviointi s. 72–79, Hermolihasjärjestelmän suorituskyvyn mittausmenetelmät s. 94–99
-Lihaksen voimantuottaminen s. 228–232 (3. Hermolihasjärjestelmän toiminta kuormituksessa -osio käydään muutoin pitkälti Anatomia 2:ssa)
-7. Optimaalinen kuormitus elinkaaren eri vaiheissa s. 426–475
- 8.6 Pitkäkestoinen inaktiivisuus s. 537–549
- 9. Palautuminen s. 550–559
- 10. Ylikuormittuminen s. 576–589
Keskinen K., Häkkinen K. & Kallinen M. 2018. Fyysisen kunnon mittaaminen - Käsi- ja oppikirja kuntotestaajille.
-Luku 3.2.4 Epäsuorat testit, s. 118–130
-Luku 3.3. Hermolihasjärjestelmä, s. 168–182 ja 189–196
Kisner C.,Colby L. A. & Borstad J. 2023. Therapeutic Exercise - Foundations and techniques. 8. Painos.
Chapter 1 (Therapeutic exercise, foundational concepts)
Chapter 3 (Range of motion): s. 65-67
Chapter 4 (Stretching): s. 86-116, (PNF nice to know -asiaa)
Chapter 6 (Resistance exercise): s. 171-212, 230-246
Chapter 7 (Aerobic exercise): s. 253-269
Chapter 8 (Balance): s. 271-297
Chapter 23 (Functional training) nice to know -asiaa
Chapter 24:(The Older Adult: Physical Activity and Exercise) s. 973-100
Vuoden 2018 painoksen sivut:
Chapter 1 Therapeutic exercise, foundational concepts, s. 1-27
Chapter 4 Stretching…, s. 72-100
Chapter 6. Resistance Exercise..., s. 157-198
Chapter 7. Principles of aerobic exercise…, s. 246–263
Vuoden 2012 painos netissä: https://abilityindia.org/wp-content/uploads/2021/01/Therapeutic-exercise.-Foundations-and-techniques-by-Colby-Lynn-Allen-Kisner-Carolyn-z-lib.org_.pdf
Muu Itslearningissa ilmoitettu materiaali
Teaching methods
Itseohjautuva opiskelu (opiskelija suunnittelee ja aikatauluttaa opintojakson omaan arkeensa ja voimavaroihinsa sopivaksi), ryhmätyöskentely (yhteistyö- ja tiimityöskentelytaitojen kehittäminen ja muiden näkökulmista oppiminen), simulaatio-opetus (kliinisten taitojen harjoittelu pareittain tai pienryhmissä asiakastilanteita simuloiden), näyttöön perustuva opetus (opetuksen sisältö painottuu näyttöön perustuvaan tietoon ja opiskelijoiden tulee sisällyttää työskentelyyn aktiivista tutkimustiedon hankintaa ja analysointia).
Läsnäopetuksessa yhdistetään teoriaa kliinisten taitojen harjoitteluun, joten läsnäolo opetuksessa on oppimisen kannalta keskeistä. Läsnäopetukseen on tärkeää saapua valmistautuneena ennakko-ohjeiden mukaisesti, ja verkko-opiskelu on tärkeää suorittaa suunnitellussa aikataulussa.
Exam schedules
Käytännön koe :
Varsinainen koe :
Kunkin tentin voi suorittaa enintään kolme kertaa (varsinainen tentti ja kaksi uusintatenttiä). Kaikki tenttisuoritukset tulee tehdä opintojakson aikana.
Lisäksi itsenäisen opiskelun -oppimispolkuihin kuuluu tenttejä, jotka arvioidaan hyväksytty-hylätty
Pedagogic approaches and sustainable development
Konstruktiivinen oppiminen (keskustelu ja sosiaalinen vuorovaikutus läsnäopetuksessa, itsenäisen opiskelun harjoitukset, oman oppimisen reflektointi), yhteisöllinen oppiminen (ryhmätyöskentely ja tiedon jakaminen), kokemuksellinen oppiminen (kliinisten taitojen harjoittelu käytännössä), ongelmaperustainen oppiminen (case-työskentely ja kliinisen päättelyn harjoitukset), reflektiivinen oppiminen (oman osaamisen ja ammatillisen kehittymisen reflektointi).
Ympäristönäkökulman huomioiminen opetuksessa tapahtuu pääasiassa minimoimalla kertakäyttöisten välineiden käyttö opetuksessa ja suosimalla sähköisessä muodossa olevaa opiskelumateriaalia.
Completion alternatives
Opiskelija voi osoittaa aiemmin hankkimansa osaamisen suorittamalla hyväksytysti opintojakson tehtävät ja kokeet.
Student workload
Opintojakson laajuus, 5op (5x27h), vastaa 135h opiskelijan työtä, joista
- Kontaktiopetusta 52 h
- Itsenäistä opiskelua 83 h
Opintojakson laajuus, 5 op (5x27h), vastaa 135 h opiskelijan työtä.
TARKENTUU VIELÄ:
Läsnäopetus (ml. tentit)
40 h läsnäopetusta
14 h tentit ja tentteihin valmistautuinen
54 h = 2 op yhteensä
Ryhmä- ja yksilötehtävät
1,0 op Lihasvoiman arvioiminen ja harjoittaminen -ryhmätyö
0,5 op Terveyskuntoraportti -ryhmätyö
Itsenäisesti suoritettavat oppimispolut
0,50 op voimaharjoittelun perusteet
0,25 op kestävyysharjoittelun perusteet
0,50 op liikkuvuusharjoittelun perusteet
0,25 op palautuminen
1,5 op yhteensä
135 h yhteensä
Evaluation methods and criteria
Opintojakson arviointi perustuu seuraaviin opintosuorituksiin
- Lihasvoiman arvioiminen ja harjoittaminen -ryhmätyö 40 %
- Terveyskunnon arviointi -ryhmätyö 30 %
- Teoriakoe 30 %
- Käytännön koe hyv-hyl
- Oppimispolut hyv-hyl
- Opintojakson muut tehtävät hyv-hyl
Tehtävien tarkemmat arviointikriteerit on ilmoitettu tehtävänannon yhteydessä.
Kaikki opintojakson tehtävät palautetaan Itslearningiin ohjeiden mukaisesti. Opiskelijalla / opiskelijaryhmällä on mahdollisuus saada kirjallisista tehtävistä palautetta yhden kerran, jonka jälkeen tehtävää on mahdollista halutessaan täydentää ennen lopullista palautusta. Hylättyä suoritusta on mahdollista uusia tai täydentää enintään kaksi kertaa.
Myöhässä palautettu tehtävä kuluttaa yhden uusimiskerran.
Failed (0)
PROFESSIONAL KNOWLEDGE AND INFORMATION RETRIEVAL
The student does not follow the course instructions.
The student has not familiarized themselves with the material available on the learning platform and/or the assignment instructions, nor do they act accordingly.
The student does not justify their actions using the knowledge base of their profession (relative to their stage of study).
PROFESSIONAL SKILLS AND DEVELOPMENT
The student does not recognize or clearly demonstrate the theoretical foundations of physiotherapy:
Understanding and foundations are not demonstrated in assignments at all.
The student’s actions are inconsistent and confusing relative to their stage of study.
The student is unable to reflect on their learning or actions.
The student does not accept feedback and/or does not change their actions based on feedback.
The student endangers patient safety and/or the safety of the work and study environment.
The student cannot choose and use appropriate interaction methods for client or learning situations.
RESPONSIBLE, PROFESSIONAL, AND ETHICAL CONDUCT
The student does not recognize and/or follow the ethical principles, laws, regulations, and agreed guidelines governing the work of a physiotherapist.
Course assignments are not completed, all parts of the assignment instructions are not answered, or they are returned with very incomplete information.
The student’s actions and interactions are not respectful, reliable, and/or honest, and they do not take responsibility for their actions.
The student does not provide an explanation for absences and does not show that they have taken care of their learning during absences.
The student’s actions are unprofessional relative to their stage of study.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
PROFESSIONAL KNOWLEDGE AND INFORMATION RETRIEVAL
The student uses key physiotherapy professional terms in a limited scope and/or quantity.
The student uses given information sources randomly.
The student’s evidence-based information retrieval is inadequate, and they cannot critically evaluate the information they find.
The student’s knowledge base is fragmented, and the relationships between concepts remain unclear.
Written assignments are composed in complete sentences and in good Finnish.
Reflection in written work is superficial, and synthesis of information is not achieved.
PROFESSIONAL SKILLS AND DEVELOPMENT
The student can work under supervision in physiotherapy situations practiced during the course and knows the related factors.
The student can describe the phenomena discussed in the course at a general level and knows the factors affecting them.
The student is capable of self-reflection, but it is superficial and/or unrealistic.
The student works safely in work and study environments.
The use of physiotherapeutic methods and making conclusions/clinical reasoning require guidance and confirmation.
The student is capable of receiving feedback and strives to change their actions based on it.
The student can function in various guidance and interaction situations.
RESPONSIBLE, PROFESSIONAL, AND ETHICAL CONDUCT
The student recognizes and acts according to the ethical principles, laws, regulations, and agreed guidelines governing the work of a physiotherapist.
The student can function as a member of a group, but their actions are not self-directed.
The student can take responsibility for agreed tasks but often submits them late.
The student knows the basic principles of dialogue, but their actions do not always reflect this.
The student’s actions and interactions are respectful, reliable, and honest.
The student recognizes the prerequisites and consequences of their actions.
Assessment criteria, good (3-4)
PROFESSIONAL KNOWLEDGE AND INFORMATION RETRIEVAL
The criteria for grades 1–2 are met. Additionally:
The student’s knowledge base is understood as a whole.
The student can search for evidence-based information from various sources and recognize the difference between everyday knowledge and researched information.
The student can use key information sources systematically.
Written assignments are clearly structured.
The student can use key physiotherapy professional terms systematically.
Written work includes personal reflection and attempts at synthesis.
PROFESSIONAL SKILLS AND DEVELOPMENT
The criteria for grades 1–2 are met. Additionally:
The student can work independently in learning situations according to given instructions.
The student can explain the factors related to the course content and describe the key contents of physiotherapy.
The student works systematically, safely, and reliably in work and study environments.
The student is partially capable of making conclusions/clinical reasoning independently.
The student accepts feedback and changes their actions based on it.
RESPONSIBLE, PROFESSIONAL, AND ETHICAL CONDUCT
The criteria for grades 1–2 are met. Additionally:
The student works purposefully in a group and adheres to agreed schedules.
The student can organize their own activities.
The student can suggest actions and, if necessary, seek approval for their actions.
The student considers dialogue and strives to act equally in interaction situations.
The student can critically evaluate their own actions and skills, recognizing their strengths and areas for development.
Assessment criteria, excellent (5)
PROFESSIONAL KNOWLEDGE AND INFORMATION RETRIEVAL
The criteria for grades 3–4 are met. Additionally:
The student uses professional terminology expertly.
The student can search for and use evidence-based information expertly and independently.
The student can use key information sources as well as other strong evidence-based sources they find themselves.
Written work shows application, synthesis, and independent reflection of information.
PROFESSIONAL SKILLS AND DEVELOPMENT
The criteria for grades 3–4 are met. Additionally:
The student can work independently in learning situations.
The student understands the methods of physiotherapy and the factors related to their reliable use.
The student can describe the phenomena discussed in the course broadly and understands the factors affecting them deeply.
The student works independently, systematically, safely, and reliably in work and study environments.
The student is capable of making conclusions/clinical reasoning mostly independently.
The student can apply theoretical knowledge in practical situations.
The student reflects on their actions and can engage in discussions about the feedback received.
RESPONSIBLE, PROFESSIONAL, AND ETHICAL CONDUCT
The criteria for grades 3–4 are met. Additionally:
The student takes responsibility for sharing what they have learned and for working in a group.
The student can organize group activities and, if necessary, lead their own and the group’s activities.
The student commits to the group and promotes the group’s goals through their actions.
The student can engage in dialogue and acts equally in interaction situations.
Further information
Itslearning toimii oppimisalustana opintojaksolla.
Käytännön tunneilla ammatillinen, liikunnallinen vaatetus.
Lähiopetustunneilla tulee olla läsnä:
Kaikilla opintojaksojen lähitunneilla ollaan pääsääntöisesti aina läsnä. Sairauden tai muun pakottavan syyn takia tapahtuvista poissaoloista ilmoitetaan mahdollisuuksien mukaan etukäteen opintojakson opettajalle. Opiskelijan vastuulla on selvittää poissaolon aikana väliin jääneet tehtävät ja materiaalit. Mahdollisista korvaavuuksista on sovittava opintojakson opettajan kanssa. Hyväksytyn suorituksen kannalta korvattuja poissaoloja voi olla korkeintaan 20% opintojakson käytännön tunneista.
Käytännön tuntien poissaoloista tehdään aina osaamisen näyttö/korvaava tehtävä, ohjeet Itslearningissa.
Opettaja ei lähtökohtaisesti järjestä etäyhteyttä lähitunneille.