Leadership and organizational skills in sports (5 cr)
Code: KH00CZ09-3001
General information
- Enrollment
- 02.08.2025 - 31.08.2025
- Registration for introductions has not started yet. Registration starts :startDate
- Timing
- 01.09.2025 - 31.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Urheilun sponsoroinnin ja varainhankinnan korkeakouludiplomi
- Teachers
- Jaakko Haltia
- Course
- KH00CZ09
Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 8 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 09.10.2025 time 08:00 - 12:00 (4 h 0 min) |
Urheilujohtaminen ja työyhteisötaidot KH00CZ09-3001 |
ICT_B1026_Gamma
GAMMA
|
Thu 09.10.2025 time 12:00 - 14:00 (2 h 0 min) |
Urheilujohtaminen ja työyhteisötaidot KH00CZ09-3001 |
LEM_A308
Oppimistila BYOD
|
Thu 09.10.2025 time 14:00 - 16:00 (2 h 0 min) |
Urheilujohtaminen ja työyhteisötaidot KH00CZ09-3001 |
LEM_A312
Oppimistila BYOD
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Johtaminen osana urheiluliiketoimintaa:
- Johtaminen ja johtamisjärjestelmät
- Organisaatioteoriat
- Henkilöstöjohtaminen
- Vapaaehtoisorganisaation johtaminen
- Työhyvinvointi
- Esimiestyö ja vuorovaikutustaidot
- Motivointi, palautteen antaminen, konfliktin ratkaiseminen, neuvottelu
Objective
- understands the importance of management and leadership to the company and to the company's finances
- is familiar with the requirements of a manager and is able to apply what he/she has learned in practice
- understands the difference between leadership and management
- manages basic operations of leadership and management
Content
Leadership as a part of sport business
- leadership and management systems
- organization theories
- human resource management
- leadership in voluntary organizations
- wellbeing at work
- leadership and communication skills
- motivation, giving feedback, conflict solving, negotiations
Pedagogic approaches and sustainable development
Innovaatiopedagogiikka
Failed (0)
Työ täysin puutteellinen tai virheellinen
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Asiat käsitelty suppeasti, luettelomaisesti eivätkä välity täysin tehtävästä
Ristiriitaisuutta ja epäjohdonmukaisuutta
Perustelut täysin puutteellisia
Assessment criteria, good (3-4)
Tuotu esille keskeinen asiasisältö jokseenkin hyvin
Epäolennaista ainesta vain vähän tai ei ollenkaan
Ei havaittavissa asioiden omakohtaista reflektiota
Esitetty perusteluja vähäisessä määrin
Kirjallinen työ selkeä
Assessment criteria, excellent (5)
Tuotu esille keskeisin asiasisältö erittäin kattavasti
Asiaa kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta, hyödynnetty erittäin monipuolisesti olemassa olevaa lähdeaineistoa
Esitetty pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä erittäin runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti
Kirjallinen työ erittäin selkeä ja looginen