Construction Management (5 cr)
Code: MS00BR08-3006
General information
- Enrollment
-
02.08.2025 - 30.09.2025
Registration for introductions has not started yet.
- Timing
-
16.09.2025 - 19.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 35
- Teachers
- Sirpa Erkkilä-Häkkinen
- Course
- MS00BR08
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
The course consists of various current themes and trends related to construction management, as well as the opportunities and challenges of management. Topics may include new construction and renovation, infrastructure construction, information models, digitalization, various building services engineering solutions, and more.
In finnish.
Objective
After completing the course, the student is able to:
· The areas of construction management: managing people, substance, processes and changes
· construction supervision, documentation, and the importance of feedback for example in quality and humidity control
· work in an RDI environment
Content
The course builds on a variety of topical issues related to construction management, trends in building technology and information models and emphasis on new and renovation construction. The studies utilized Polytechnic ongoing research and development projects. Topics may include, for example, various building solutions and management opportunities and challenges.
Materials
ItsLearning-oppimisympäristössä jaettu ja osoitettu materiaali.
Teaching methods
Lähiopetus, ennakko-, tunti- ja harjoitustehtävät
sekä ryhmä- ja paritehtävät ja vertaisarvioinnit.
Ryhmätyönä tehtävä erillinen tutkimusprojekti sisältyy ja ajoittuu pakollisten kurssien ajalle.
Exam schedules
Opintojaksoon ei liity tenttiä, joten uusinta eikä arvioinnin korottaminen ole mahdollista.
Pedagogic approaches and sustainable development
Asiantuntijaluennot, erilaiset yksin ja ryhmissä tehtävät tehtävät ja harjoitukset.
Pakollisiin opintoihin liittyy pienryhmissä tehtävä tutkimusprojekti, joka arvioidaan Rakentamisen hankintaosaaminen -opintojakson osana.
Kestävä kehitys -ajatus sisältyy opintoihin nykyisten työelämän painotusten mukaisesti. Opintojakson toteutuksessa painotetaan sähköisiä järjestelmiä ja sähköisen materiaalin hyödyntämistä.
Completion alternatives
Lähiopetuksesta poissaolo korvataan erillisillä tehtävillä.
Student workload
Itsenäistä työskentelyaikaa tulee varata yksilötyöt, ryhmätyöt ja vertaisarvioinnit. Palautteesta oppiminen ja palautteen antaminen.
YHTEENSÄ 133 h, sisältäen annetut tehtävät ja harjoitukset sekä lähiopetus (16 h).
Evaluation methods and criteria
Osallistuminen, Itslearning-alustalla annetut tehtävät ja harjoitustyöt sekä aikatauluissa pysyminen.
Ennakkotehtävät arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty ja oppimistehtävät sekä harjoitustyöt asteikolla 0-5. Arviointiperusteet esitetään erikseen oppimistehtävissä. Opintojakson arvosana muodostuu oppimistehtävien arvosanojen keskiarvona, yksilötehtäviä painottaen, edellyttäen, että kaikki ennakkotehtävät on suoritettu hyväksytysti.
Tarkemmat arviointikriteerit on esitelty tehtäväkohtaisesti ItsLearning-alustalla.
Failed (0)
Annetut tehtävät tekemättä ja opetukseen osallistumatta.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Tehtävät tehty, ohjeiden noudattaminen ja aihealueen sekä tiedon omaksuminen ja käyttö.
Tehtävien suoriutumisen taso on tyydyttävää tasoa.
Assessment criteria, good (3-4)
Tehtävät tehty, ohjeiden noudattaminen sekä aihealueen ja tiedon hallinta ja hyödyntäminen.
Tehtävien suoriutumisen taso on hyvää tasoa.
Arvosanaan 4 vaaditaan, että annetut tehtävät tehty aikataulun mukaisesti.
Assessment criteria, excellent (5)
Tehtävät tehty, ohjeiden noudattaminen sekä aihealueiden ja tiedon soveltaminen sekä syventäminen lähteitä käyttäen. Kaikissa osa-alueissa onnistuminen.
Arvosanaan vaaditaan, että annetut tehtävät tehty aikataulun mukaisesti.
Qualifications
Students must demonstrate their competence in mathematics and natural science, as well as the design expertise and language skills prior to the course start.
Further information
More information Sirpa Erkkilä-Häkkinen (sirpa.erkkila-hakkinen@turkuamk.fi)