Dance teachers professional growth 3 (1cr)
Code: KU00CJ83-3002
General information
- Enrollment
- 18.08.2025 - 31.12.2025
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 01.09.2025 - 29.05.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 1 cr
- Local portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Arts Academy
- Campus
- Linnankatu Arts Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Performing Arts, Dance Teacher
- Teachers
- Heidi Alppirinne
- Course
- KU00CJ83
Realization has 6 reservations. Total duration of reservations is 10 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 01.09.2025 time 13:15 - 14:45 (1 h 30 min) |
Lukukauden yhteinen aloitus, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ81-3004, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 2 KU00CJ82-3003, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 3 KU00CJ83-3002, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 4 KU00CJ84-3001 |
LIN_Tanssi 1
Tanssi 1 harjoitussali (Linnankadun puoli)
|
Thu 04.09.2025 time 13:15 - 14:45 (1 h 30 min) |
Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 3 KU00CJ83-3002 |
LIN_Tanssi 1
Tanssi 1 harjoitussali (Linnankadun puoli)
|
Mon 08.09.2025 time 13:30 - 15:00 (1 h 30 min) |
HOPS, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 3 KU00CJ83-3002 |
H312
|
Mon 15.09.2025 time 13:30 - 16:30 (3 h 0 min) |
HOPS, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 3 KU00CJ83-3002 |
H312
|
Tue 25.11.2025 time 13:15 - 14:45 (1 h 30 min) |
Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 3 KU00CJ83-3002 |
LIN_H319
Teoriatila
|
Mon 15.12.2025 time 13:15 - 14:45 (1 h 30 min) |
Jazztanssin opetusharjoittelun purku / Jazztanssin opetusharjoittelu KU00CH42-3001, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 3 KU00CJ83-3002 |
LIN_Tanssi 1
Tanssi 1 harjoitussali (Linnankadun puoli)
|
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Ammatillisen kasvun tukeminen, sektorin (Taideakatemian) lukukauden avajaisiin ja yhteisiin tilaisuuksiin ja järjestettyyn opetukseen osallistuminen, HOPS-keskustelut, 4.vsk:n jazztanssin opetusharjoittelun palautekeskusteluun ja Sadonkorjuupäiville osallistuminen.
Lähiopetuksen teemoina mm.
- erilaiset urapolut ja tanssialan ammattilaisen monipuoliset työllistymismahdollisuudet
- omien vahvuuksien ja kehittämiskohteiden arviointi ja kehittäminen
- hyvinvointi ja itsereflektio
- työelämätaidot
- elinikäinen oppiminen
Ajoitus: 3.opintovuosi, opetus annetun työohjelman mukaan.
Objective
The student can act in different learning environments and develop his/her professional competence.
Developing working life skills – towards working life
- The student can apply what he/she has learned in a work environment
- The student gives feedback through the student barometre questionnaire
ISP
- The student creates an employment and career plan
Content
Deepening the working life and study skills
- RDI/cooperatives as a part of studies
- Individual study skills
- inner entrepreneurship
- thesis
- working life skills
- development discussion
- competence paths
- practical training
- cooperation with companies
- updating the ISP
- internationalisation (exchange studies, practical training abroad, internationalisation at home)
Teaching methods
Lähioppiminen, keskustelut, pienryhmätyöt, itsenäinen työskentely, oppimistehtävät, hops-keskustelut ja hopsin päivittäminen.
Pedagogic approaches and sustainable development
Lähiopetus, keskustelut, tehtäväperustaisuus, pienryhmätyöt, itsenäinen työskentely, digioppiminen.
Student workload
27h opiskelijan työtä.
Esitelmät, esseet, oppimistehtävät, esitysvierailut. Tarkempi ohjeistus annetaan jakson aikana.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty
Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, annettujen tehtävien tekeminen vastuullisella asenteella määräajassa ja vaaditussa laajuudessa, aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin. Osallistuminen hops-keskusteluihin. Osallistuminen tanssinopettajakoulutuksen 4.vuosikurssin jazztanssin opetusharjoittelun palautekeskusteluun ja Sadonkorjuupäiville.
Hylätty
Tehtävät ovat jääneet tekemättä tai eivät vastaa tehtävänantoja. Poissaoloja lähiopetuksesta enemmän kuin 20%. Henkilökohtaiset hops-keskustelut käymättä ja/tai jazztanssin opetusharjoittelun palautekeskusteluun ja Sadonkorjuupäiville ei ole osallistuttu.
Evaluation methods and criteria
Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, annettujen tehtävien tekeminen vastuullisella asenteella määräajassa ja vaaditussa laajuudessa, aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin. Osallistuminen hops-keskusteluihin. Esitysvierailujen toteuttaminen annetun tehtävän mukaisesti. Osallistuminen tanssinopettajakoulutuksen 4.vuosikurssin jazztanssin opetusharjoittelun palautekeskusteluun ja Sadonkorjuupäiville.