Skip to main content

Dance teachers professional growth 3 (1cr)

Code: KU00CJ83-3002

General information


Enrollment
18.08.2025 - 31.12.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
01.09.2025 - 29.05.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
1 cr
Local portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Arts Academy
Campus
Linnankatu Arts Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Performing Arts, Dance Teacher
Teachers
Heidi Alppirinne
Course
KU00CJ83

Realization has 6 reservations. Total duration of reservations is 10 h 30 min.

Time Topic Location
Mon 01.09.2025 time 13:15 - 14:45
(1 h 30 min)
Lukukauden yhteinen aloitus, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ81-3004, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 2 KU00CJ82-3003, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 3 KU00CJ83-3002, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 4 KU00CJ84-3001
LIN_Tanssi 1 Tanssi 1 harjoitussali (Linnankadun puoli)
Thu 04.09.2025 time 13:15 - 14:45
(1 h 30 min)
Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 3 KU00CJ83-3002
LIN_Tanssi 1 Tanssi 1 harjoitussali (Linnankadun puoli)
Mon 08.09.2025 time 13:30 - 15:00
(1 h 30 min)
HOPS, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 3 KU00CJ83-3002
H312
Mon 15.09.2025 time 13:30 - 16:30
(3 h 0 min)
HOPS, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 3 KU00CJ83-3002
H312
Tue 25.11.2025 time 13:15 - 14:45
(1 h 30 min)
Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 3 KU00CJ83-3002
LIN_H319 Teoriatila
Mon 15.12.2025 time 13:15 - 14:45
(1 h 30 min)
Jazztanssin opetusharjoittelun purku / Jazztanssin opetusharjoittelu KU00CH42-3001, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 3 KU00CJ83-3002
LIN_Tanssi 1 Tanssi 1 harjoitussali (Linnankadun puoli)
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Ammatillisen kasvun tukeminen, sektorin (Taideakatemian) lukukauden avajaisiin ja yhteisiin tilaisuuksiin ja järjestettyyn opetukseen osallistuminen, HOPS-keskustelut, 4.vsk:n jazztanssin opetusharjoittelun palautekeskusteluun ja Sadonkorjuupäiville osallistuminen.

Lähiopetuksen teemoina mm.
- erilaiset urapolut ja tanssialan ammattilaisen monipuoliset työllistymismahdollisuudet
- omien vahvuuksien ja kehittämiskohteiden arviointi ja kehittäminen
- hyvinvointi ja itsereflektio
- työelämätaidot
- elinikäinen oppiminen

Ajoitus: 3.opintovuosi, opetus annetun työohjelman mukaan.

Objective

The student can act in different learning environments and develop his/her professional competence.
Developing working life skills – towards working life
- The student can apply what he/she has learned in a work environment

- The student gives feedback through the student barometre questionnaire

ISP
- The student creates an employment and career plan

Content

Deepening the working life and study skills
- RDI/cooperatives as a part of studies

- Individual study skills

- inner entrepreneurship

- thesis

- working life skills

- development discussion

- competence paths

- practical training

- cooperation with companies

- updating the ISP

- internationalisation (exchange studies, practical training abroad, internationalisation at home)

Teaching methods

Lähioppiminen, keskustelut, pienryhmätyöt, itsenäinen työskentely, oppimistehtävät, hops-keskustelut ja hopsin päivittäminen.

Pedagogic approaches and sustainable development

Lähiopetus, keskustelut, tehtäväperustaisuus, pienryhmätyöt, itsenäinen työskentely, digioppiminen.

Student workload

27h opiskelijan työtä.

Esitelmät, esseet, oppimistehtävät, esitysvierailut. Tarkempi ohjeistus annetaan jakson aikana.

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty
Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, annettujen tehtävien tekeminen vastuullisella asenteella määräajassa ja vaaditussa laajuudessa, aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin. Osallistuminen hops-keskusteluihin. Osallistuminen tanssinopettajakoulutuksen 4.vuosikurssin jazztanssin opetusharjoittelun palautekeskusteluun ja Sadonkorjuupäiville.

Hylätty
Tehtävät ovat jääneet tekemättä tai eivät vastaa tehtävänantoja. Poissaoloja lähiopetuksesta enemmän kuin 20%. Henkilökohtaiset hops-keskustelut käymättä ja/tai jazztanssin opetusharjoittelun palautekeskusteluun ja Sadonkorjuupäiville ei ole osallistuttu.

Evaluation methods and criteria

Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, annettujen tehtävien tekeminen vastuullisella asenteella määräajassa ja vaaditussa laajuudessa, aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin. Osallistuminen hops-keskusteluihin. Esitysvierailujen toteuttaminen annetun tehtävän mukaisesti. Osallistuminen tanssinopettajakoulutuksen 4.vuosikurssin jazztanssin opetusharjoittelun palautekeskusteluun ja Sadonkorjuupäiville.

Go back to top of page