Higher Education Studies and Working Life Skills 1 (1 cr)
Code: TH00DH60-3001
General information
- Enrollment
- 28.07.2025 - 14.09.2025
- Registration for introductions has not started yet. Registration starts :startDate
- Timing
- 18.08.2025 - 29.05.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 1 cr
- Local portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Dental Hygiene
- Teachers
- Minna Hyötilä
- Course
- TH00DH60
Realization has 16 reservations. Total duration of reservations is 29 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 26.08.2025 time 10:00 - 11:30 (1 h 30 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 1 TH00DH60-3001 |
Blokki 1. (Med D)
|
Fri 29.08.2025 time 10:00 - 11:30 (1 h 30 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 1 TH00DH60-3001 |
ICT_C3044
Teoriatila muunto
|
Fri 29.08.2025 time 12:30 - 15:30 (3 h 0 min) |
HOPS ajat/ Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 1 TH00DH60-3001 |
EDU 2051.1
|
Fri 05.09.2025 time 10:00 - 11:30 (1 h 30 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 1 TH00DH60-3001 |
ICT_B2043
Teoriatila / kuvallisen ilmaisun tila
|
Fri 05.09.2025 time 12:30 - 15:30 (3 h 0 min) |
HOPS ajat/Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 1 TH00DH60-3001 |
EDU 2051.1
|
Fri 12.09.2025 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
Harjoittelun osastotunti/Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 1 TH00DH60-3001 |
|
Thu 18.09.2025 time 15:00 - 15:45 (0 h 45 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 1 TH00DH60-3001 |
MED_D2059
Troll/ opetustila
|
Tue 30.09.2025 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
Harjoittelun osastotunti/Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 1 TH00DH60-3001 |
|
Mon 06.10.2025 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 1 TH00DH60-3001 |
MED_D2059
Troll/ opetustila
|
Fri 24.10.2025 time 10:00 - 11:30 (1 h 30 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 1 TH00DH60-3001 |
EDU_1001
Dromberg Esitystila byod
|
Wed 12.11.2025 time 09:00 - 09:45 (0 h 45 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 1 TH00DH60-3001 |
MED_D2059
Troll/ opetustila
|
Wed 12.11.2025 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
Harjoittelun osastotunti/Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 1 TH00DH60-3001 |
|
Thu 20.11.2025 time 12:30 - 15:45 (3 h 15 min) |
Koty/Hops/Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 1 TH00DH60-3001 |
MED_D2059
Troll/ opetustila
|
Wed 26.11.2025 time 14:15 - 15:45 (1 h 30 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 1 TH00DH60-3001 |
ICT_B1033
Teoriatila
|
Thu 04.12.2025 time 12:30 - 15:45 (3 h 15 min) |
Koty/Hops/Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 1 TH00DH60-3001 |
MED_D2059
Troll/ opetustila
|
Wed 10.12.2025 time 10:00 - 11:30 (1 h 30 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 1 TH00DH60-3001 |
Blokki 3.
|
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Opintojakson toteutus syksy 2025 (0,5 op) - kevät 2026 (0,5 op)
- opintoihin orientoituminen (aloituspäivät)
- yhteistyötaidot ja ryhmässä toimiminen, yhteisöetiketti
- opiskelijakunta TUO, vertaistuutori ja VIP opiskelija
- erilaisiin oppimisympäristöihin ja työkaluihin tutustuminen: tilat, Peppi, Messi, ITS learning, sähköposti, työjärjestys, kirjasto
- korkeakouluopiskelun erityispiirteet verrattuna toisen asteen opiskeluun: mm. ajankäytön suunnittelun tärkeys, suuri itsenäisen työskentelyn määrä
- tutkintosääntö
- koulutusalan erityispiirteet, oman koulutuksen rakenne, opintojen etenemisperiaatteet, HOPS eli henkilökohtainen oppimissuunnitelma
- ohjaus- ja neuvontapalvelut, opintososiaaliset asiat, terveydenhuolto, vakuutukset
- ajanhallinta
- ryhmädynamiikka ja ryhmätyötaidot
- turvallisuus Turun AMK:ssa
- opiskelu- ja työyhteisössä toimiminen, oppimistyylin tunnistaminen
- opiskelijan palaute- ja vaikuttamisväylät
Objective
Opiskelija tutustuu omaan opiskeluryhmäänsä ja ammattikorkeakouluun työyhteisönä.
Opiskelija osaa kertoa Turun ammattikorkeakoulusta oppimisympäristönä.
Opiskelija osaa kertoa, mitä ja miten omalla alalla opiskellaan.
Opiskelijaa osaa kertoa opiskelukykyyn vaikuttavista asioista ja niihin liittyvistä käytänteistä.
Opiskelija tunnistaa omat haasteensa ja mahdollisuutensa opiskelussa ja opintojen etenemisessä.
Opiskelija osaa toimia opiskelu- ja työryhmissä ryhmän tavoitteen toteutumista edistäen.
Opiskelija tunnistaa yhteisöllisyyden ja yhteisten pelisääntöjen merkityksen opiskelussa ja työelämässä.
Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa rakentavaa ja oppimista edistävää palautetta.
Opiskelija sitoutuu tavoitteelliseen opiskeluun.
Content
- yhteistyötaidot ja ryhmässä toimiminen
- opiskelijakunta TUO, vertaistuutori ja VIP opiskelija
- erilaisiin oppimisympäristöihin ja työkaluihin tutustuminen: tilat, Peppi, Messi, ITS learning, sähköposti, työjärjestys, kirjasto
- korkeakouluopiskelun erityispiirteet verrattuna toisen asteen opiskeluun: mm. ajankäytön suunnittelun tärkeys, suuri itsenäisen työskentelyn määrä
- koulutusalan erityispiirteet, oman koulutuksen rakenne, opintojen etenemisperiaatteet, HOPS eli henkilökohtainen oppimissuunnitelma
- ohjaus- ja neuvontapalvelut, opintososiaaliset asiat, terveydenhuolto, vakuutukset
- ajanhallinta
- ryhmädynamiikka ja ryhmätyötaidot
- turvallisuus Turun AMK:ssa
- opiskelu- ja työyhteisössä toimiminen
- opiskelijan palaute- ja vaikuttamisväylät
Materials
ITS learning oppimisalusta, jossa Kotipesä PSUUNS25 ja Korkeakoulu- ja työelämätaidot 1.
Teaching methods
- lähiopiskelu
- itsenäinen opiskelu
- oppimistehtävät
- HOPS eli henkilökohtaiset oppimissuunnitelmat ja keskustelu tutor opettajan kanssa toisella lukukaudella
Pedagogic approaches and sustainable development
- lähiopiskelu
- itsenäinen opiskelu
- oppimistehtävät
- HOPS eli henkilökohtaiset oppimissuunnitelmat ja keskustelu tutor opettajan kanssa toisella lukukaudella
Student workload
1 op on 27 h opiskelijan työtä
Assessment criteria, approved/failed
- käyttää keskeisiä suuhygienisti ammattikäsitteitä sisällöltään ja/tai määrältään opintojen vaiheeseen sopivalla tavalla
- osoittaa oppimistehtävissä kykyä tuottaa asiasisältöä luettavassa muodossa
- kykenee toimintansa itsereflektioon
- kykenee palautteen vastaanottamiseen ja pyrkii muuttamaan toimintaansa sen perusteella
- kykenee toimimaan turvallisesti erilaisissa ohjaus- ja vuorovaikutustilanteissa
- toimii lakien, asetusten ja sovittujen toimintaohjeiden mukaisesti
- selittää ja tunnistaa ammatillisen osaamisensa ja toimintansa edellytyksiä ja seurauksia
- osaa toimia ryhmän jäsenenä
- toiminta ja vuorovaikutus on kunnioittavaa, luotettavaa ja rehellistä
Failed (0)
- ei toimi opintojakson ohjeiden mukaisesti
- ei perustele omaa toimintaansa hyödyntäen ammattialansa tietoperustaa
- ei kykene reflektoimaan oppimistaan tai toimintaansa, eikä huomioi saamaansa palautetta.
- vaarantaa potilasturvallisuuden ja / tai työ- ja opiskeluympäristön turvallisuuden
- valitsemat vuorovaikutuskeinot eivät ole asiakas- tai oppimistilanteeseen sopivia
- ei tunnista ja / tai noudata suuhygienistin työtä ohjaavia eettisiä periaatteita, lakeja, asetuksia ja sovittuja toimintaohjeita
- toiminta ja vuorovaikutus ei ole kunnioittavaa, luotettavaa ja / tai rehellistä, eikä hän kanna vastuuta toiminnastaan