Business Management Cases (5 cr)
Code: KH00BS61-3005
General information
- Enrollment
-
02.06.2025 - 31.08.2025
Registration for the implementation has begun.
- Timing
-
01.09.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- English
- Seats
- 0 - 35
- Degree programmes
- Degree Programme in Professional Sales
- Teachers
- Kai Schleutker
- Harri Lappalainen
- Course
- KH00BS61
Realization has 7 reservations. Total duration of reservations is 14 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 16.09.2025 time 10:00 - 12:00 (2 h 0 min) |
Business Management Cases KH00BS61-3005 |
EDU_3036
Oppimistila avo muunto byod
|
Tue 23.09.2025 time 12:00 - 14:00 (2 h 0 min) |
Business Management Cases KH00BS61-3005 |
EDU_3036
Oppimistila avo muunto byod
|
Tue 30.09.2025 time 12:00 - 14:00 (2 h 0 min) |
Business Management Cases KH00BS61-3005 |
EDU_3036
Oppimistila avo muunto byod
|
Tue 07.10.2025 time 10:00 - 12:00 (2 h 0 min) |
Business Management Cases KH00BS61-3005 |
EDU_3036
Oppimistila avo muunto byod
|
Tue 21.10.2025 time 12:00 - 14:00 (2 h 0 min) |
Business Management Cases KH00BS61-3005 |
EDU_3036
Oppimistila avo muunto byod
|
Tue 28.10.2025 time 10:00 - 12:00 (2 h 0 min) |
Business Management Cases KH00BS61-3005 |
EDU_3036
Oppimistila avo muunto byod
|
Tue 04.11.2025 time 10:00 - 12:00 (2 h 0 min) |
Business Management Cases KH00BS61-3005 |
EDU_3036
Oppimistila avo muunto byod
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Kurssi koostuu kolmesta liiketoimintaan ja myyntiin liittyvästä case-harjoituksesta, jotka toteutetaan pienryhmissä analysoimalla case, luomalla ja esittämällä caseen ratkaisu. Lisäksi kurssisuoritukseen kuuluu osallistuminen liiketoiminnan ja/tai myynnin seminaariin tai online tapahtumaan. Kurssi toteutetaan syksyn 2025 aikana. Ensimmäisellä lähiopetuskerralla osallistujat jaetaan pienempii ryhmiin.
Objective
Having completed the course the student
- finds out different solution options to complex business cases
- is able to evaluate options compared to objectives set for the solution
- is able to choose and justify the best solution
Materials
-Case-tehtävänantoihin liittyvä kirjallisuus, artikkelit, podcastit sekä webinaarit
-Case Study Handbook, Revised Edition: A Student's Guide
Ebscon eBook Collection Finnassa: https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk_electronic.993290237205970
-Hänti, S., Kairisto-Mertanen, L. & Koch H. (2017) Oivaltava myyntityö. Asiakkaana organisaatio. Edita
-Casetapaamisilla annetut case -tehtävät
Teaching methods
-Kurssin oppimismenetelmät koostuvat käytännön case-harjoituksista, joissa pienryhmissä työstetään erilaisia liiketalouteen ja myyntiin liittyviä casejä, analysoidaan tärkeimmät haasteet, etsitään niihin mahdollisia ratkaisuja sekä esitellään tiimin mielestä paras ratkaisu perusteluineen
-Osallistuminen liiketoiminnan ja/tai myynnin seminaariin tai online tapahtumaan
Exam schedules
Kurssia ei voi uusia, vaan se suoritetaan osallistumalla kurssille ja suorittaa sen vaatimusten mukaisesti
Pedagogic approaches and sustainable development
-Lähituntien case esittelyt
- Case työskentely
-Työskentely pienryhmissä
-Ongelman analyysi ja ratkaisuehdotuksen löytäminen
-Osallistuminen liiketoiminnan ja/tai myynnin seminaariin tai online tapahtumaan
-Tulosten esittäminen ja raportointi
-Vertaisarviointi
-Ajankohtaiset artikkelit, podcastit ja webinaarit liiketoiminnan kehittämisestä
Tekoälyn käyttö
Opintojakson suorittamisessa saa käyttää tekoälytyökaluja, kuten kielimalleja, esimerkiksi tiedon hakemiseen ja alustavien suuntaviivojen luomiseen ratkaisuille. Tekoälyn vastuullisen käytön periaatteiden mukaisesti edellytämme seuraavaa:
• Tekoälyn rooli: Tekoälyn käyttö on sallittua tiedon etsimisessä ja alustavien ideoiden luomisessa, mutta itse ratkaisut ja analyysit tulee laatia ja kehittää opiskelijan omilla ajatuksilla ja näkemyksillä. Tekoälyn tarjoama sisältö ei saa olla opiskelijan ratkaiseva panos, vaan apuväline. On hyvä muistaa, että tekoälyjärjestelmät ovat pelkkiä ohjelmistoja ja niillä on omat rajoituksensa eikä niillä ei ole syvällistä tietoa tai ymmärrystä. Ole tietoinen näistä rajoituksista, jotta voit arvioida tekoälyn soveltuvuutta eri tilanteissa.
• Vastuu ja ymmärrys: Jokainen opiskelija on vastuussa kaikesta kirjoittamastaan sisällöstä. Opiskelijan on kyettävä perustelemaan ja taustoittamaan case-tehtävien prosessointia sekä tehtyjä johtopäätöksiä ja ratkaisuehdotuksia. Tämä sisältää selityksen siitä, miten tekoälytyökalujen tarjoamaa tietoa on hyödynnetty ja mitä omia ajatteluprosesseja on käytetty lopullisten tulosten saavuttamiseen. Opiskelijat ja opettajat käyvät suullisia keskusteluja, joissa esitetään kysymyksiä ja kommentteja opiskelijaryhmien tuotoksiin. Yksilötehtävien reflektoinnissa opettajat voivat esittää tarkentavia kysymyksiä kirjallisesti tai suullisesti arvioidakseen opiskelijan ymmärrystä ja kykyä perustella omaa työtään.
Completion alternatives
Ei ole
Student workload
Opintojaksolla opiskelijatiimit tekevät 3 caseä, joissa jokaisessa toteutetaan analyysi sekä raportointi/esitys. Lisäksi kurssisuoritukseen kuuluu osallistuminen liiketoiminnan ja/tai myynnin seminaariin tai online tapahtumaan.
-Läsnäolo ja aktiivisuus lähitunneilla 20 %
-Case harjoituksen suorittaminen 60 %
-Itsearviointi 20 %
Jokaiseen osuuteen tulee osallistua vähintään 50 %
Evaluation methods and criteria
Opintojaksolla opiskelijatiimit tekevät 3 caseä, joissa jokaisessa toteutetaan analyysi sekä raportti/esitys. Lisäksi kurssisuoritukseen kuuluu osallistuminen liiketoiminnan ja/tai myynnin seminaariin tai online tapahtumaan
-Läsnäolo lähitunneilla ja osallistuminen caseharjoituksiin lähitunneilla 20 %
-Case harjoituksen suorittaminen 60 %
-Raportointi ja arviointi 20 %
Jokaiseen osuuteen tulee osallistua vähintään 50 %
Failed (0)
Alle 50%:n suoritustaso arvosteltavaan osuuteen
Osallistumatta jättäminen lähitunneille, case harjoituksiin tai liiketoiminnan ja/tai myynnin seminaariin tai online tapahtumaan
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
- Läsnäolo lähitunneilla välttävällä tasolla, mutta kuitenkin yli 50 %
-Case harjoituksiin osallistuminen tyydyttävällä tasolla
-Case tehtävien analyysi sekä ratkaisuehdotukset tyydyttävällä tasolla
-Case tehtävien sekä seminaarin raportointi ja arviointi tyydyttävällä tasolla
Assessment criteria, good (3-4)
-Aktiivinen läsnäolo lähitunneilla sekä case harjoituksissa.
-Case harjoituksiin osallistuminen hyvällä tasolla
-Case tehtävien analyysi sekä ratkaisuehdotukset hyvällä tasolla
-Case tehtävien sekä seminaarin raportointi ja arviointi hyvällä tasolla
Assessment criteria, excellent (5)
-Aktiivinen osallistuminen ja erinomaisten taitojen osoittaminen case harjoituksissa.
-Erinomainen osallistuminen ja esiintyminen lähitunneilla.
-Case harjoituksien analyysi sekä ratkaisuehdotukset osoittavat laajoja sekä innovatiivisia lähestymisiä
-Case tehtävien sekä seminaarin raportointi ja arviointi erinomaisella tasolla
Further information
Kurssin liittyvä ajankohtainen tiedotus ja materiaalit jaetaan lähiopetuskerroilla sekä oppimisympäristössä. Opetus tapahtuu pääsääntöisesti Kupittaan kampusella, mutta myös mahdollisesti etäyhteyden kautta (Teams)