Skip to main content

Project studies 1 (5cr)

Code: 2011402-3012

General information


Enrollment
02.07.2025 - 31.07.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2025 - 31.07.2026
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Campus
Linnankatu Arts Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
5 - 15
Degree programmes
Degree Programme in Performing Arts
Teachers
Mervi Rankila-Källström
Course
2011402

Unfortunately, no reservations were found for the realization Project studies 1 2011402-3012. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

PTEATS25 ryhmä esiintyy PTEATS23 ryhmän ohjausprojekteihissa tai valmistuvien taiteellisissa opinnäytetöissä. Casting projekteihin tapahtuu teatterin opettajien toimesta ja se tehdään PTEATS23 ryhmän/ opinnäytetöiden tekijöiden aiesuunnitelmiin perustuen sekä käytännön järjestelyihin. Ykkösvuoden opiskelijat tuovat esiin omia sisällöllisiä intressejään/ teemoja, jotka kiinnostavat ryhmäkeskustelussa orientoivalla viikolla.

Työryhmät kokoontuvat yhteen produktioiden aikatauluihin liittyen syksyn 2025 aikana.

PTEATS25 ryhmän omaa prosessia Projekti 1 opintoihin liittyen avataan koty-tunneilla sekä ryhmien pienryhmätapaamisissa.

PTEATS25- ryhmän kanssa yhteisissä tapaamisissa:

1)Jokainen hahmottaa paperille oman aikataulun liittyen projektiohjauksiin. Kukin laatii työskentelyynsä oman aikajanansa ja hahmottaa prosessin kulun niin kuin sen tietää olevan (eli milloin on harjoitukset, esitykset, purku jne).

2)Määrittelee omat tavoitteensa? Määrittelyssä on hyvä ottaa huomioon, mitä työryhmässä on jo sovittu ja mitä tietää esim. tyylilajista, ilmaisusta, jota haetaan, työtavoista jne. Ilmaise nämä paperille, jossa on myös aikajanasi.

3)Selkiyttää itselleen tämänhetkisen työvaiheen ja pohtii, millaisia asioita voi ottaa huomioon kehittääkseen omaa työrooliaan?Millä tavoin voi valmistautua harjoituksiin, millä tavoilla voi orientoitua, mitä konkreettisia asioita voi edistää? Mihin ehkä tarvitsee tukea ja selkiytymistä ja keneltä sitä tarvitsee (ohjaaja, muu työryhmä, ohjaavat opettajat)?

KYSYMYKSET:
1.Työprosessin vaihe
– mitä olette tehneet, mitä olette tekemässä

2. Minkälaisia havaintoja/ajatuksia/kysymyksiä/kokemuksia tähän mennessä:
esiintymisen harjoittelusta
-miten harjoitellaan, millainen esiintymisen tyylilaji tai laatu, jota haetaan
työryhmässä toimimisesta
-minkälaista on toimia työryhmässä
ohjaajuudesta projektissa
-minkälaista ohjaajuutta, minkälaisia ohjeita, miten ne toimivat itselle esiintyjänä

KOKO prosessin purku koko ryhmän kanssa keväällä 2026 (ja raportissa)

Lisäksi jokainen ajaa valotekniikkaa projektiohjauksissa/opinnäytetöissä osana audiovisuaalinen suunnittelu-opintoja.

Huomio, että prosessi kestää koko lukuvuoden ajan.

Objective

Student is able to apply His/Her skills of making performance.Student is productive member of a working group.

Content

Student works in production making aperformance/play. Lectures, workshops, exercises, practicing and independent work. Written plan and raporting a work process.

Teaching methods

Osallistuminen yhteisiin seminaaritilaisuuksiin, pienryhmätapaamisiin sekä ohjaustyöhön esiintyjänä. Prosessissa tapahtuvan oppimisen reflektointi yhdessä pienryhmässä sekä raportissa. Osallistuminen ohjaajan palautetilaisuuteen esitysten jälkeen.

Pedagogic approaches and sustainable development

Vertaisoppiminen, ryhmäkeskustelut ja itsenäinen työskentely.

Assessment criteria, approved/failed

Aktiivinen osallistuminen opintojaksolle, sitoutuminen prosessiin sekä kyky reflektoida omaa panosta - tavoitteita ja niiden toteutumista/toteutumatta jäämistä opintojakson raportissa.

Evaluation methods and criteria

Osallistuminen, omien tavoitteiden sanoittaminen ja jäsentäminen. Työskentely osana työryhmää kolmannen vuosikurssin ohjauksessa/taiteellisessa opinnäytetyössä. Prosessin reflektoimisen taidot sekä esiintyjän että ohjaustyöhön osallistumisen kannalta.
Itsereflektiotaidot keskusteluissa ja raportissa.

Go back to top of page