Project studies 1 (5cr)
Code: 2011402-3012
General information
- Enrollment
- 02.07.2025 - 31.07.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2025 - 31.07.2026
- Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Campus
- Linnankatu Arts Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 5 - 15
- Degree programmes
- Degree Programme in Performing Arts
- Teachers
- Mervi Rankila-Källström
- Course
- 2011402
Unfortunately, no reservations were found for the realization Project studies 1 2011402-3012. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
PTEATS25 ryhmä esiintyy PTEATS23 ryhmän ohjausprojekteihissa tai valmistuvien taiteellisissa opinnäytetöissä. Casting projekteihin tapahtuu teatterin opettajien toimesta ja se tehdään PTEATS23 ryhmän/ opinnäytetöiden tekijöiden aiesuunnitelmiin perustuen sekä käytännön järjestelyihin. Ykkösvuoden opiskelijat tuovat esiin omia sisällöllisiä intressejään/ teemoja, jotka kiinnostavat ryhmäkeskustelussa orientoivalla viikolla.
Työryhmät kokoontuvat yhteen produktioiden aikatauluihin liittyen syksyn 2025 aikana.
PTEATS25 ryhmän omaa prosessia Projekti 1 opintoihin liittyen avataan koty-tunneilla sekä ryhmien pienryhmätapaamisissa.
PTEATS25- ryhmän kanssa yhteisissä tapaamisissa:
1)Jokainen hahmottaa paperille oman aikataulun liittyen projektiohjauksiin. Kukin laatii työskentelyynsä oman aikajanansa ja hahmottaa prosessin kulun niin kuin sen tietää olevan (eli milloin on harjoitukset, esitykset, purku jne).
2)Määrittelee omat tavoitteensa? Määrittelyssä on hyvä ottaa huomioon, mitä työryhmässä on jo sovittu ja mitä tietää esim. tyylilajista, ilmaisusta, jota haetaan, työtavoista jne. Ilmaise nämä paperille, jossa on myös aikajanasi.
3)Selkiyttää itselleen tämänhetkisen työvaiheen ja pohtii, millaisia asioita voi ottaa huomioon kehittääkseen omaa työrooliaan?Millä tavoin voi valmistautua harjoituksiin, millä tavoilla voi orientoitua, mitä konkreettisia asioita voi edistää? Mihin ehkä tarvitsee tukea ja selkiytymistä ja keneltä sitä tarvitsee (ohjaaja, muu työryhmä, ohjaavat opettajat)?
KYSYMYKSET:
1.Työprosessin vaihe
– mitä olette tehneet, mitä olette tekemässä
2. Minkälaisia havaintoja/ajatuksia/kysymyksiä/kokemuksia tähän mennessä:
esiintymisen harjoittelusta
-miten harjoitellaan, millainen esiintymisen tyylilaji tai laatu, jota haetaan
työryhmässä toimimisesta
-minkälaista on toimia työryhmässä
ohjaajuudesta projektissa
-minkälaista ohjaajuutta, minkälaisia ohjeita, miten ne toimivat itselle esiintyjänä
KOKO prosessin purku koko ryhmän kanssa keväällä 2026 (ja raportissa)
Lisäksi jokainen ajaa valotekniikkaa projektiohjauksissa/opinnäytetöissä osana audiovisuaalinen suunnittelu-opintoja.
Huomio, että prosessi kestää koko lukuvuoden ajan.
Objective
Student is able to apply His/Her skills of making performance.Student is productive member of a working group.
Content
Student works in production making aperformance/play. Lectures, workshops, exercises, practicing and independent work. Written plan and raporting a work process.
Teaching methods
Osallistuminen yhteisiin seminaaritilaisuuksiin, pienryhmätapaamisiin sekä ohjaustyöhön esiintyjänä. Prosessissa tapahtuvan oppimisen reflektointi yhdessä pienryhmässä sekä raportissa. Osallistuminen ohjaajan palautetilaisuuteen esitysten jälkeen.
Pedagogic approaches and sustainable development
Vertaisoppiminen, ryhmäkeskustelut ja itsenäinen työskentely.
Assessment criteria, approved/failed
Aktiivinen osallistuminen opintojaksolle, sitoutuminen prosessiin sekä kyky reflektoida omaa panosta - tavoitteita ja niiden toteutumista/toteutumatta jäämistä opintojakson raportissa.
Evaluation methods and criteria
Osallistuminen, omien tavoitteiden sanoittaminen ja jäsentäminen. Työskentely osana työryhmää kolmannen vuosikurssin ohjauksessa/taiteellisessa opinnäytetyössä. Prosessin reflektoimisen taidot sekä esiintyjän että ohjaustyöhön osallistumisen kannalta.
Itsereflektiotaidot keskusteluissa ja raportissa.