Basics of Therapy Interventions (5cr)
Code: TH00CL64-3006
General information
- Enrollment
- 02.12.2025 - 12.01.2026
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 13.01.2026 - 28.01.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 16 - 32
- Degree programmes
- Degree Programme in Occupational Therapy
- Teachers
- Tuija Suominen-Romberg
- Heidi Hämäläinen
- Course
- TH00CL64
Realization has 6 reservations. Total duration of reservations is 28 h 0 min.
| Time | Topic | Location |
|---|---|---|
|
Tue 13.01.2026 time 14:00 - 15:00 (1 h 0 min) |
Info_Terapian toteutuksen perusteet TH00CL64-3006 |
etänä
|
|
Fri 16.01.2026 time 10:00 - 15:00 (5 h 0 min) |
CPPF_Terapian toteutuksen perusteet TH00CL64-3006 |
EDU_1091
Hammarbacka esitystila byod
|
|
Tue 20.01.2026 time 10:00 - 16:00 (6 h 0 min) |
MOHO-prosessi_Terapian toteutuksen perusteet TH00CL64-3006 |
EDU_3029
Lovisa muunto byod
|
|
Thu 22.01.2026 time 10:00 - 16:00 (6 h 0 min) |
GAS_Terapian toteutuksen perusteet TH00CL64-3006 |
ICT_B2043
Oppimistila / kuvallisen ilmaisun tila
|
|
Fri 23.01.2026 time 10:00 - 14:00 (4 h 0 min) |
Dokumentaatio_Terapian toteutuksen perusteet TH00CL64-3006 |
EDU_4071
Oppimistila muunto byod
|
|
Wed 28.01.2026 time 10:00 - 16:00 (6 h 0 min) |
Näyttö_Terapian toteutuksen perusteet TH00CL64-3006 |
EDU_2018
Ryhmätyö (8 hlö)
EDU_2030 Evert muunto byod |
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
3.2.2026 Info, Teams/
16.1.2026 Teema 1: Toimintaterapiaprosessi CPPF:n mukaan
20.1.2026 Teema 2: Terapeuttinen harkintaprosessi MOHO:n mukaan
22.1.2026 Teema 3: Tavoitteen asettaminen GAS:n avulla
23.1.2026bTeema 4: Toimintaterapiaprosessin dokumentaatio
Näyttö 28.1.2026
Opintojakso sisältää myös teeman: Näytönhaun perusteet 1op, joka suoritetaan itsenäisenä verkkotehtävävä.
Objective
Opiskelija osaa
• selittää asiakaslähtöisen toimintaterapiaprosessin sisältöjä ja terapeuttista harkintaa prosessin eri vaiheissa
• kuvata tavoitteiden asettamista asiakkaan kanssa toiminnallisuuden edistämiseksi tai ylläpitämiseksi
• ymmärtää tiedonhaun osana näyttöön perustuvaa työskentelyä
• tunnistaa näyttöön perustuvan työskentelyn periaatteita osana toimintaterapiaprosessia,
• selittää terapiaprosessin dokumentoinnin periaatteita.
Content
Asiakaslähtöinen toimintaterapiaprosessi
Terapeuttinen harkintaprosessi
Tavoitteiden asettaminen
Tiedonhaku
Näyttöön perustuvan käytännön perusteet
Terapiaprosessin dokumentointi
Materials
Tieto oppimateriaaliesta löytyy Itsistä.
Teaching methods
Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua verkkoympäristössä ja tiimityöskentelyä lähipäivinä. Poissaolot tiimipäivistä osoitetaan osaamisen näyttöinä.
Exam schedules
Näyttökoe 28.1.2026
Pedagogic approaches and sustainable development
Opiskelu tapahtuu tiimioppimisen periaattein ja käänteisen oppisen menetelmin. Ohjeistus löytyy tiimioppijan käsikirjasta.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja
Student workload
27h opiskelijan työtä vastaa 1op
5opx27t= 135t, josta lähi-/etäpäivät on 21t sekä itsenäistä työskentelyä 114t.
Evaluation methods and criteria
Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti ja osallistumista tiimityöskentelyyn.
Arvioinnin kohteet:
Muistiinpanot ennen tiimipäiviä
Reflektiopaperi
Aktiivisuus tiimipäivissä +/- 1 numero
Itse- ja vertaisarviointi +/- 1 numero
Näyttö +/- 1 numero
Failed (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Ammatillinen tieto ja tiedonhankinta
osoittaa tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä, mutta se jää suppeaksi
etsii ja käyttää sattumanvaraisesti annettuja tietolähteitä
käyttää lähdeviitemerkintöjä puutteellisesti
Toimintaterapeutin ammattitaito, luova ongelmanratkaisukyky
käyttää joitain toimintaterapian ammattikäsitteitä suppeasti
osoittaa kykyä ymmärtää opintojakson tietoperustaa, mutta tarkastelee asioita yksipuolisesti ja asioiden perustelut jäävät puutteelliseksi
Aloitteellisuus, kriittinen ajattelu, yhteistyötaidot
toimii ryhmän jäsenenä, mutta toiminta ei ole aina itseohjautuvaa
ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset, mutta se ei vielä näy toiminnassa
opintojakson tehtävät ovat tiedossa, mutta palauttaa ne usein myöhässä ja/tai odottaa / kysyy lisäohjeita
ymmärtää dialogin perusperiaatteita, mutta toiminta ei aina vastaa sitä
arvioi omaa osaamistaan vähäisessä määrin ja/ tai epärealistisesti
Assessment criteria, good (3-4)
Ammatillinen tieto ja tiedonhankinta
osoittaa monipuolista tietämystä useimmista opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
tarkastelee asioita eri näkökulmista
etsii ja käyttää keskeisiä tiedonlähteitä
tunnistaa arkitiedon ja tutkitun tiedon eron
lähdeviitemerkinnät ovat pääsääntöisesti asianmukaisesti merkitty
Toimintaterapeutin ammattitaito, luova ongelmanratkaisukyky
käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä satunnaisesti oikein
hyödyntää toiminnassaan tarkoituksenmukaista eri tietolähteistä hankittua tietoa, mutta asioiden perustelut ovat osittain puutteellisia
Aloitteellisuus, kriittinen ajattelu, yhteistyötaidot
sitoutuu ryhmään, toimii tavoitteellisesti ryhmässä ja noudattaa pääasiassa sovittuja aikatauluja
edistää ryhmän tavoitteiden saavuttamista
ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset ja pyrkii osoittamaan sen toiminnallaan
jakaa dialogissa ajatuksiaan muille ryhmässä ja jakaa osaamistaan yhteiseen käyttöön
ehdottaa tekemistä ja tarvittaessa hakee hyväksyntää tekemiselleen
arvioi omaa osaamistaan kriittisesti
opintojakson tehtävät palautettu ajallaan
Assessment criteria, excellent (5)
Ammatillinen tieto ja tiedonhankinta
osoittaa monipuolista tietämystä kaikista opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
tarkastelee asioita useista näkökulmista
etsii ja käyttää keskeisten tietolähteiden lisäksi itse löytämiään näytöltään vahvoja tietolähteitä
tekee asianmukaiset lähdeviitemerkinnät
Toimintaterapeutin ammattitaito, luova ongelmanratkaisukyky
käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä systemaattisesti oikein
perustelee toimintaansa asianmukaisella tiedolla ja kykenee soveltamaan ja tekemään yhteenvetoja tiedoista
Aloitteellisuus, kriittinen ajattelu, yhteistyötaidot
organisoi ryhmän toimintaa ja johtaa usein omaa ja ryhmän toimintaa
edistää omalla toiminnallaan ryhmän tavoitteita
ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset ja osoittaa sen toiminnallaan
rakentaa ryhmän yhteistä dialogia ja jakaa asiantuntevaa osaamistaan yhteiseen käyttöön
palauttaa opintojakson tehtävät ajallaan
arvioi omaa osaamistaan realistisesti
Qualifications
Toiminta toimintaterapian kiinnostuksen kohteena -moduuli
Further information
Kysymys&vastauspalasta Itslearning alustalla