Skip to main content

Occupational Performance in Occupational Therapy (5cr)

Code: TH00DI73-3002

General information


Enrollment
02.12.2025 - 11.01.2026
Registration for introductions has not started yet.
Timing
12.01.2026 - 16.03.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
Degree Programme in Occupational Therapy
Teachers
Heli Arokki
Heidi Hämäläinen
Groups
MTOIMK26
Occupational Therapist
Course
TH00DI73

Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 19 h 45 min.

Time Topic Location
Mon 12.01.2026 time 14:00 - 16:00
(2 h 0 min)
Etäinfo_Toiminnallisuus toimintaterapiassa TH00DI73-3002
Thu 05.02.2026 time 08:15 - 14:00
(5 h 45 min)
MOHO_Toiminnallisuus toimintaterapiassa TH00DI73-3002
Mon 09.02.2026 time 10:00 - 16:00
(6 h 0 min)
CPPF ja Teoreettinen tieto_Toiminnallisuus toimintaterapiassa TH00DI73-3002
Mon 16.03.2026 time 10:00 - 16:00
(6 h 0 min)
Näyttö _Toiminnallisuus toimintaterapiassa TH00DI73-3002
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

12.1.2026 2h Info
5.2.2026 Toiminnallisuus MOHO-mallin mukaan 6h
9.2.2026 Toimintaterapeutin työtä ohjaava teoreettinen tieto 2h
9.2.2026 Toiminnallisuus CMOP-E mallin mukaan 4h
Verkkotehtävä 1-2 lisäteoriasta (tarkentuu myöhemmin).
16.3 Näyttöpäivä, yhdistetty Toiminta ihmisen elämässä-opintojaksoon

Objective

Opiskelija osaa
• tunnistaa toimintaterapeutin työtä ohjaavan teoreettisen tiedon,
• kuvata ihmisen toiminnallisuutta toimintaterapian teoreettisten mallien mukaan
• tunnistaa terapeuttisen toiminnan edellytyksiä.

Content

Toimintaterapeutin työtä ohjaava teoreettinen tieto
Toiminnallisuuden määritelmät mallien mukaan
Terapeuttinen toiminta

Materials

Itslearning

Teaching methods

Sisältää itsenäistä opiskelua verkkoympäristössä ja tiimityöskentelyä tiimipäivinä. Poissaolot tiimipäivistä osoitetaan osaamisen näyttöinä.

Exam schedules

Näyttö 16.3.2026.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opiskelu tapahtuu tiimioppimisen periaattein ja käänteisen oppisen menetelmin. Tiimioppimisen ohjeistus löytyy tiimioppijan käsikirjasta, opintojakson tehtävien ohjeistus ItsLearning ympäristöstä. Lähtökohtaisesti lähipäiviin osallistutaan, sillä tiimioppimisen ideologian mukaan lähipäivissä tapahtuu osaamisen laajentumista.

Completion alternatives

Ei ole.

Student workload

27h opiskelijan työtä vastaa 1op. 5 op= 135 h. Lähipäivät 12 h+ info 2 h+ näyttöpäivä 6 h sekä itsenäistä työskentelyä 115 h. Itsenäinen työskentely sisältää ennakkotehtävät ennen lähipäiviä ja tiimireflektion teon.

Ohjeistus teemoihin liittyvistä oppimistehtävistä löytyy verkkoympäristöstä

Evaluation methods and criteria

Arvioinnin kohteet:
Tiimireflektio 0-5 (tehdään yhdessä Toiminta ihmisen elämässä-opintojakson kanssa)
Tiimireflektion itse- ja vertaisarviointi +/- 1 numero

CMOP-E ja Teoreettinen tieto ennakkotehtävät-> hyväksytty/ hylätty
MOHO:n ennakkotehtävä +/- 1 numero
Verkkotehtävä hyväksytty/hylätty.
Aktiivisuus lähipäivissä +/- 1 numero
Tiimityöskentelyn itse- ja vertaisarviointi +/- 1 numero
Näyttö +/- 1 numero

Failed (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa. Opiskelijalla on oikeus korjata vain hyläyttyä reflektiopaperia, jotta saavuttaa hyväksytyn 1-5 arvosanan.
HYL
AMMATILLINEN TIETO JA TIEDONHANKINTA
ei osoita riittävää tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
TOIMINTATERAPEUTIN AMMATTITAITO, LUOVA ONGELMANRATKAISUKYKY
ei käytä toimintaterapian ammattikäsitteitä
ALOITTEELLISUUS, KRIITTINEN AJATTELU, YHTEISTYÖTAIDOT
• ei osallistu eikä ota vastuuta oppimisestaan
• ei ole suorittanut opintojakson vaadittavia tehtäviä hyväksytysti ajallaan

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

- osoittaa tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä, mutta se jää suppeaksi
- etsii ja käyttää sattumanvaraisesti annettuja tietolähteitä
- käyttää lähdeviitemerkintöjä puutteellisesti
- käyttää joitain toimintaterapian ammattikäsitteitä suppeasti
- osoittaa kykyä ymmärtää opintojakson tietoperustaa, mutta tarkastelee asioita yksipuolisesti ja asioiden perustelut jäävät puutteelliseksi
- toimii ryhmän jäsenenä, mutta toiminta ei ole aina itseohjautuvaa
- ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset, mutta se ei vielä näy toiminnassa
- opintojakson tehtävät ovat tiedossa, mutta palauttaa ne usein myöhässä ja/tai odottaa / kysyy lisäohjeita
- ymmärtää dialogin perusperiaatteita, mutta toiminta ei aina vastaa sitä
- arvioi omaa osaamistaan vähäisessä määrin ja/ tai epärealistisesti

Assessment criteria, good (3-4)

osoittaa monipuolista tietämystä useimmista opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
- tarkastelee asioita eri näkökulmista
- etsii ja käyttää keskeisiä tiedonlähteitä
- tunnistaa arkitiedon ja tutkitun tiedon eron
- lähdeviitemerkinnät ovat pääsääntöisesti asianmukaisesti merkitty
- käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä satunnaisesti oikein
- hyödyntää toiminnassaan tarkoituksenmukaista eri tietolähteistä hankittua tietoa, mutta asioiden perustelut ovat osittain puutteellisia
- sitoutuu ryhmään, toimii tavoitteellisesti ryhmässä ja noudattaa pääasiassa sovittuja aikatauluja
- edistää ryhmän tavoitteiden saavuttamista
- ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset ja pyrkii osoittamaan sen toiminnallaan
- jakaa dialogissa ajatuksiaan muille ryhmässä ja jakaa osaamistaan yhteiseen käyttöön
- ehdottaa tekemistä ja tarvittaessa hakee hyväksyntää tekemiselleen
- arvioi omaa osaamistaan kriittisesti
- opintojakson tehtävät palautettu ajallaan

Assessment criteria, excellent (5)

osoittaa monipuolista tietämystä kaikista opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
- tarkastelee asioita useista näkökulmista
- etsii ja käyttää keskeisten tietolähteiden lisäksi itse löytämiään näytöltään vahvoja tietolähteitä
- tekee asianmukaiset lähdeviitemerkinnät
- käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä systemaattisesti oikein
- perustelee toimintaansa asianmukaisella tiedolla ja kykenee soveltamaan ja tekemään yhteenvetoja tiedoista
- organisoi ryhmän toimintaa ja johtaa usein omaa ja ryhmän toimintaa
- edistää omalla toiminnallaan ryhmän tavoitteita
- ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset ja osoittaa sen toiminnallaan
- rakentaa ryhmän yhteistä dialogia ja jakaa asiantuntevaa osaamistaan yhteiseen käyttöön
- palauttaa opintojakson tehtävät ajallaan
- arvioi omaa osaamistaan realistisesti

Further information

Avoimen AMK:n opiskelijoiden kiintiö 4 opiskelijaa ja huomiotava, että opintojakson edeltävyysehtona on Toiminta ihmisen elämässä-opintojakson suorittaminen.

Go back to top of page