Web Commerce Expertise (5cr)
Code: KH00CV74-3001
General information
- Enrollment
- 01.12.2025 - 31.12.2025
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 02.03.2026 - 15.05.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Unit
- Entrepreneurship and Sales
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 35 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Ella Jalo
- Course
- KH00CV74
Unfortunately, no reservations were found for the realization Web Commerce Expertise KH00CV74-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Sisältö:
- Verkkokauppa liiketoimintana (mm. liiketoimintamallit, vastuullisuus, trendit ja menestystekijät)
- Verkkokaupan kohderyhmien tunnistaminen ja ostokäyttäytymisen analysointi (mm. segmentointistrategiat, ostajapersoonien ja asiakasymmärryksen hyödyntäminen, ostokäyttäytymisen seurannan työkalut ja datan analysointi)
- Verkkokaupan perustaminen ja toiminta (mm. verkkokauppa-alustat, henkilöstö/osaaminen, suhteet päämiehiin/tavarantoimittajiin tai tuotantoketjun hallinta, valikoimanhallinta, logistiikka, toimitus- ja maksutavat, kyberturvallisuus, asiakaspalvelu)
- Verkkokaupan johtaminen ja markkinointi (mm. brändäys, asiakaskokemus, verkkokaupan sisältömarkkinointi, asiakaspolku ja sen analysointi, kasvuhakkerointi, verkkokaupan SEO, markkinoinnin automaatio ja personointi, asiakassuhteen kehittäminen)
Objective
Student
- identifies different target groups and can analyze their online purchasing behavior
- can describe key factors related to establishing and operating an online store, such as common e-commerce platforms, product management, logistics, financial transactions, and other specific features and success factors of e-commerce business
- understands practices related to managing an online store and the main characteristics of marketing specific to e-commerce
- understands the importance of enhancing the customer experience in e-commerce and is capable of its development
Content
Content
- Identifying target groups and analyzing online purchasing behavior.
- Actions involved in setting up an online store.
- Key factors in managing and marketing an online store.
- Customer experience in e-commerce and its development.
Materials
Luentomateriaali, podcastit, videot, blogit ym. ITSiin lisättävä materiaali.
Kirjat, joista ammentaa tietoa:
- Ojanperä, T., Pyyhtiä, T., & Rehn, A. (2023). Vihaan myyntiä!: Myynnin myytit ja modernit mahdollisuudet. Alma Talent.
- Mattinen, M. (2020). Mistä kasvua?: Opas digiajan johtajalle. Alma Talent.
- Janson, S., & Schubert, S. (2020). ECommerce - opportunity for companies: Digital winning, selling & convincing customers & clients in the online shop, pricing marketing & psychology for the right virtual strategy (1st edition.). Best of HR - Berufebilder.de.
- Hallavo, J. (2013). Verkkokaupan rautaisannos. Talentum.
Teaching methods
- lähiopetus (luennointi, ryhmätyöskentely, parityöskentely)
- itsenäinen teorian opiskelu ja tiedonhaku
- yhteistoiminnalliset oppimismenetelmät (ryhmätyöskentely)
- oppimisen tarkistustentti ITSissä
- dialogiset menetelmät
Exam schedules
Oppimisen tarkistustentin tarkempi ajankohta ilmoitetaan ensimmäisellä luentokerralla. Tentti sijoittuu kurssin loppuun.
Pedagogic approaches and sustainable development
Yhteisöllinen oppiminen & innovaatiopedagogiikka.
Kestävä kehitys ja vastuullisuus huomioidaan verkkokauppa-alalle soveltuvalla tavalla tehtävänannoissa.
Tekoälyä saa hyödyntää opettajan ohjeistamalla tavalla.
Student workload
Kurssi koostuu luennoista ja koko kurssin kestävästä ryhmätyöstä (ryhmätyö 1), yksilötehtävästä ja kurssitentistä (monivalintaverkkotentti).
Teoriaa opiskellaan luento-osuuksilla sekä itsenäisesti.
Kurssin lopuksi opiskelijat täyttävät oman ryhmänsä työskentelyä koskevan vertaispalautteen, jota opettaja voi hyödyntää arvioinneissa (=opettaja voi antaa opiskelijalle matalamman/korkeamman arvosanan, mikäli vertaisarvioinnista käy systemaattisesti ilmi opiskelijan arvosanaa nostavia/madaltavia seikkoja).
Opintojakson laajuus: 5 op = n. 135 h opiskelijan työtä
Evaluation methods and criteria
Arvioinnin kohteet:
- Ryhmätyö 40 % (0-5)
- Yksilötehtävä 50 % (0-5)
- Lopputentti 10 %
- Aktiivisuus (opetus- ja presentaatiotilanteissa sekä ryhmätyöskentelyyn osallistuminen sovitulla tavalla) voi vaikuttaa kurssiarvosanaan nostavasti
Jokaista kurssitehtävää ei ole pakko palauttaa. Tällöin tehtävä arvioidaan arvosanalla 0.
Kurssin aikana voi ansaita aktiivisuuspisteitä seuraavilla tavoilla:
- yleinen aktiivisuus luennoilla ja presentaatiokerroilla
- tuntitehtäviin osallistuminen
- ryhmätyöskentelyyn osallistuminen sovitulla tavalla (käy ilmi vertaispalautteesta)
Oppimisen tarkistustentin ajankohta ilmoitetaan kurssin ensimmäisellä luennolla.
Kurssin läpäisy edellyttää 50 % läsnäoloa lähiopetuskerroilla. Kurssilta saa olla max. 4 kertaa pois.
Failed (0)
Mikäli opiskelija ei palauta pyydettyjä tehtäviä, opintojakson suoritus on hylätty. Vapaamatkustaminen ryhmätöissä johtaa kurssin hylkäämiseen. Yksittäinen tehtävä hylätään, mikäli se sisältää väh. 30 % plagioitua sisältöä. Kurssi hylätään, mikäli yksi tai useampi tehtävä on täysin plagioitu (=väh. 90 %). Kurssi hylätään, mikäli opiskelija on pois yli 50 % lähiopetuskerroista.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija muistaa ja ymmärtää kurssilla käsitellyt asiat (faktat ja käsitteet), muttei vielä osaa soveltaa niitä monipuolisesti.
Opiskelija noudattaa ohjeita, mutta palautetuissa tehtävissä on puutteita. Palautukset vastaavat AI:n tuottamaa tasoa, eikä omaa pohdintaa ja oivalluksia esitetä. Tehtävien viimeistelyssä olisi parantamisen varaa, tekstiviitteet puuttuvat.
Arvioinnin kohteena oleva tehtävä/olevat tehtävät on palautettu myöhässä. Arvioitavien tehtävien keskiarvo on painotukset huomioiden tasolla 1-2.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija ymmärtää kurssin asioita, osaa perustella valintojaan ja osaa keskustella oppimistaan asioista. Opiskelija osaa soveltaa oppimiaan asioita ja taitoja annettujen tehtävien ratkaisuun. Opiskelijalla on jonkin verran kykyä analysoida oppimaansa tietoa ja hän löytää syy-seuraus-suhteita päätelmiensä ja teorian väliltä.
Opiskelija toimii hyvin itsenäisesti ja ryhmässä ja hän osaa hyödyntää opiskelussa alan tietotaitoa. Palautetuissa tehtävissä on paljon omaa pohdintaa ja oivalluksia, ja tuotoksissa käytetyt lähteet on osattu tuoda läpinäkyvästi esiin (=viittaustekniikkaa on käytetty).
Palautetut työt ovat tavoitteellisia. Tietoperusta on perusteltua ja sitä on osattu soveltaa aiheeseen soveltuvasti. Johtopäätökset on osattu esittää loogisesti ja selkeästi, ja palautettavien tuotosten jälki on viimeisteltyä. Opiskelijan antama ammatillinen työskentelyote on hyvä. Arvioitavien tehtävien keskiarvo on painotukset huomioiden tasolla 3-4.
Opiskelija on aktiivinen opetustilanteissa ja ryhmätyöskentelyssä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa soveltaa, analysoida ja arvioida kurssin asioita sekä oppimaansa. Opiskelija osaa keskustella kurssin asioista ja jäsennellä tietoa soveltamisen edellyttämällä tavalla. Opiskelijan palauttamista tehtävistä käy ilmi hänen kykynsä luoda omia ratkaisuja tai näkemyksiä tehtävänantoon.
Opiskelija toimii erinomaisesti itsenäisesti ja ryhmässä ja hän osaa hyödyntää ja soveltaa opiskelussa alan tietotaitoa. Palautetuissa tehtävissä on huomattavan paljon omaa pohdintaa ja oivalluksia, ja tuotoksissa käytetyt lähteet on osattu tuoda läpinäkyvästi esiin.
Ryhmätyö ja harjoitustyö ovat selkeästi tavoitteellisia ja jo sellaisenaan hyödynnettävissä tosielämän tarpeisiin. Tietoperustaa on osattu käyttää monipuolisesti ja lähteet on valittu kriittisesti. Viittaustekniikkaa on käytetty. Tuotosten johtopäätökset on osattu pohjata tietoperustaan, asiat on esitetty loogisesti, pohdinta sisältää aidosti opiskelijan/ryhmän omia näkemyksiä, ja työn jälki on viimeisteltyä. Opiskelija osallistuu presentointiin innostuneella asenteella. Ryhmätyöskentely on hoidettu ammattimaisella työskentelyotteella ja ryhmän omia pelisääntöjä on noudatettu.
Opiskelija on huomattavan aktiivinen opetustilanteissa sekä ryhmätyöskentelyssä.
Palautettujen tehtävien laatu ja opiskelijan osoittama ammatillinen vaikutelma ovat erinomaisella tasolla. Arvioitavien tehtävien keskiarvo on painotukset huomioiden tasolla 5.
Further information
ITS & sähköposti