Skip to main content

Health Technology in the Health Promotion (5cr)

Code: TH00BP96-3011

General information


Enrollment
02.12.2025 - 18.01.2026
Registration for introductions has not started yet.
Timing
21.01.2026 - 26.02.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Master School
Campus
Location-independent
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
Master's Degree Programme in Health Promotion
Teachers
Anu Vaihekoski
Minna Salakari
Course
TH00BP96

Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 11 h 30 min.

Time Topic Location
Wed 21.01.2026 time 08:30 - 11:30
(3 h 0 min)
Terveysteknologia terveyden edistämisessä TH00BP96-3011
Wed 25.02.2026 time 08:30 - 14:00
(5 h 30 min)
Terveysteknologia terveyden edistämisessä TH00BP96-3011
Thu 26.02.2026 time 08:30 - 11:30
(3 h 0 min)
Terveysteknologia terveyden edistämisessä TH00BP96-3011
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

The objective of the course (5 ECTS) is for the student to be able to utilize the opportunities provided by well-being technology in health promotion, develop innovative problem-solving approaches to health promotion in regional, national, and international research and development activities, understand digitalization and electronic as well as mobile services as part of social and healthcare services and health promotion, and analyze current communication and media phenomena from the perspective of health promotion.

Content:
· Health media and health literacy
· Social media in health promotion
· Digitalization of healthcare, electronic and mobile services

Online teaching sessions:

21.1.2026 at 8.30-11.30
25.2.2026 at 8.30-14.00
26.2.2026 at 8.30-11.30

Objective

After completing the course the student is able to:
· recognize the opportunities offered by health technology and use them to promote health
· develop innovative health promotion solutions in regional, national and international research and development projects
· perceive digitalization, as well as electronic and mobile services, as part of social and health services and health promotion
· analyze current media and communication phenomena from the perspective of health promotion

Content

· Health media and health literacy
· Social media in the promotion of health
· Cultural well-being in the context of health promotion
· Digitalization, electronic and mobile services
· Innovation pedagogy in the context of health promotion

Materials

Lähiopetuksessa käytetty oppimateriaali lisätään opetuskerran jälkeen Itslearningiin. Sinne lisästään myös muu käytössä oleva materiaali.

Tenttimateriaali:
Kaija Suonsivu 2021: Kansalaisen hyvinvointi, terveys, sairaudet ja mediaviestintä. Books on Demand.

Matikainen ja Huovila, 2017: Sosiaalinen media terveyden edistämisessä https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10138/297786/duo13732.pdf?sequence=1&isAllowed=y.

Paakkari, L., Torppa, M., Paakkari, O., Välimaa, R., Villberg, J., Ojala, K., & Tynjälä, J. 2019. Does health literacy explain the link between structural stratifiers and adolescent health? European Journal of Public Health. https://academic.oup.com/eurpub/article-abstract/29/5/919/5308386?redirectedFrom=fulltext.

Teaching methods

Opintojakso toteutuu monimuotoisesti verkko-opetuksen menetelmin.

Exam schedules

Verkkotentin ajankohta ilmoitetaan Itslearning-oppimisympäristössä. Tentti on integroitu viimeiseen opintokertaan.

Uusinta sovitaan vastuuopettajien kanssa.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opintojakso toteutuu verkko-opetuksen menetelmin. Opiskelijoilta edellytetään osallistumista kaikille etäopetustunneille. Niiltä poissaolot korvataan korvaavalla tehtävällä, jotka annetaan kunkin opetustunnin jälkeen. Opintojaksoa ei voi suorittaa pelkästään korvaavilla tehtävillä. Opiskelijan on osallistuttava opintojakson ensimmäiselle etäopetuskerralle, muutoin opettaja voi poistaa hänet opintojaksolta.

Completion alternatives

Opintojakson voi hyväksilukea vastaavalla suorituksella tai sen voi suorittaa osaamisen näytöllä. Osaamisne näyttö tulee sopia vastuuopettajien kanssa ennen opintojakson alkua.

Student workload

Opintojakso toteutuu verkko-opetuksen menetelmin. Sen suorittamiseksi opiskelijan tulee tehdä yksi pienryhmätyö ja tentti sekä osallistua kaikille etäopetuskerroille. Opintojakso arvioidaan asteikolla hyl./T1-K5. Arviointi koostuu tehtävä- ja tenttiarvioista.

Lähiopetus: 14h
Pienryhmätyö: 61h
Tentti: 60h
Yhteensä: 135h

Evaluation methods and criteria

Opintojakso arvioidaan asteikolla hyl./T1-K5. Arviointi koostuu parityön ja tentin arvioinneista. Tarkemmat arviointikriteerit löytyvät Itslearningista.

Failed (0)

Hylätty: Ei ole suorittanut paritehtävää ja tenttiä hyväksytysti.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Tyydyttävä: Osoittaa paritehtävässä ja tentissä hallitsevansa opintojakson sisällöt heikosti tai vain pääpiirteittäin.

Assessment criteria, good (3-4)

Hyvä: Osoittaa paritehtävässä ja tentissä hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin ja lähdeperustaisesti sekä osaa soveltaa oppimaansa.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä: Osoittaa paritehtävässä ja tentissä opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa lähdeperustaisesti sekä osaa soveltaa oppimaansa erinomaisesti.

Further information

YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoin AMK maksimi: 5 opiskelijaa.

Go back to top of page