Skip to main content

Customer Relationship Management Systems (5cr)

Code: 3101108-3011

General information


Enrollment
13.12.2025 - 11.01.2026
Registration for introductions has not started yet.
Timing
12.01.2026 - 30.04.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
45 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Professional Sales
Teachers
Jukka Rantala
Course
3101108

Unfortunately, no reservations were found for the realization Customer Relationship Management Systems 3101108-3011. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

The implementation is based on lectures, exercises and an extensive exercise in which a sales control system is developed from an individual perspective. During the implementation, sales are linked to both the company's environment and the company's internal characteristics. The assessment of the control effects of the company's internal control systems, Ai and IT systems (including software such as CRM and ERP) is included in the assignment. The use of Excel is presented from a modeling perspective and as part of the practical measurement and control of sales. The approach in the implementation is taken from the perspective of an SME. The implementation may include corporate or other assignments

Objective

The student is able:                                                                                 
- to use the CRM software
- to evaluate how CRM systems are connected in company's enterprise resource planning systems
- to make proposals for the development of information systems
- to use constantly changing software
- to judge the need for continuous learning of software 

Content

CRM software as a sales support
CRM system as part of the ERP system
Case 
 

Location and time

3.9. - 31.12.2018

Materials

Pääosin sähköisenä IT´sissä, Office 365 ja Google. Microsof CRM.

Teaching methods

Soveltava PBL ja Caseoppiminen.

Exam schedules

Sovitaan toteutuksen alussa.

Student workload

Luennot, tehtävät ja Case. Kokonaislaajuus 5 op, joka jakautuu luentoihin ja omaehtoiseen työskentelyyn.

Evaluation methods and criteria

Arviointi on autenttista. Kurssi on rakennettu jatkuvan arvioinnin periaatteille siten, että prosessiin integroitu arviointi ohjaa viimeisteltyihin lopputuloksiin. Lisäksi arviointi on monipuolista ja kokonaisvaltaista, sillä se koskee koko oppimisprosessia. Tyypillisesti ryhmä- tai tiimitöissä arviointi sisältää ryhmä/tiimikohtaisen vertaisarvioinnin.

Failed (0)

Kaikki tehtäviä ei ole tehty tai palautettu. Tehtävien Casen kokonaispistemäärä ei ylitä 50 % kokonaispistemäärästä.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Kaikki tehtävät ja Case(t) tehty ja palautettu. Tehtävien ja Casen kokonaispistemäärä 50 % - 65 % kokonaispistemäärästä.

Assessment criteria, good (3-4)

Kaikki tehtävät ja Case(t) tehty ja palautettu. Tehtävien ja Casen kokonaispistemäärä 66 % - 85 % kokonaispistemäärästä.

Assessment criteria, excellent (5)

Kaikki tehtävät ja Case(t) tehty ja palautettu. Tehtävien ja Casen kokonaispistemäärä yli 85 % kokonaispistemäärästä.

Go back to top of page