Skip to main content

New Phenomena and Channels of Brand Marketing (5cr)

Code: 1000CB36-3001

General information


Enrollment
02.12.2025 - 12.01.2026
Registration for introductions has not started yet.
Timing
19.01.2026 - 26.04.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
Location-independent
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Media Arts
Teachers
Minna Teittinen
Teacher in charge
Minna Teittinen
Course
1000CB36

Unfortunately, no reservations were found for the realization New Phenomena and Channels of Brand Marketing 1000CB36-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Sisältö: Opintojaksolla perehdytään brändimarkkinoinnin uusiin ilmiöihin ja kanaviin sekä teoriassa että käytännössä. Omavalintaisen ja oman kiinnostuksen pohjalta valitun lähdemateriaalin avulla tutustutaan erityisesti verkkomarkkinoinnin uusiin keinoihin ja toimintatapoihin (esim. sisältömarkkinointi, vaikuttajamarkkinointi, videosisällöt, peli- ja virtuaalimaailmat, kohdentaminen, vastuullisuus, bränditeot, datan ja luovuuden liitto jne.) ja analysoidaan niiden tehokkuutta ja toimivuutta brändinhallinnassa. Käytännön soveltamistehtävässä perehdytään itse valitun brändin markkinointitoimenpiteisiin ja kehitetään sen verkkopresenssiä soveltamalla hankittua tietoa.

Työskentelytavat ja aikataulutus:
Opintojakso toteutetaan verkossa ItsLearning-alustalla, joten voit edetä itsenäisesti ja omaan tahtiisi ajasta ja paikasta riippumatta. Ohjeet ja tehtävät avataan ilmoittautuneille 19.1.2026. Tehtävien palautus ItsLearning-alustalle 26.4.2026 mennessä.

Edeltävyysehdot: Markkinoinnin perusteiden hallinta edesauttaa tehtävien suorittamisessa.

Objective

x

Content

Opintojaksossa perehdytään brändimarkkinoinnin uusiin ilmiöihin ja kanaviin sekä teoriassa että käytännössä. Lähdemateriaalin avulla tutustutaan erityisesti verkkomarkkinoinnin uusiin keinoihin ja toimintatapoihin (esim. sisältömarkkinointi, vaikuttajamarkkinointi, videosisällöt, kohdentaminen, vastuullisuus, datan ja luovuuden liitto jne.) ja analysoidaan niiden tehokkuutta ja toimivuutta brändinhallinnassa. Käytännön soveltamistehtävässä perehdytään itse valitun brändin markkinointitoimenpiteisiin ja kehitetään sen verkkopresenssiä soveltamalla hankittua tietoa. Opintojaksolla edellytetään itsenäistä tiedonhakua.

Materials

Brändimarkkinointiin liittyvää lähdemateriaalia oman valinnan mukaan - tarkemmat ohjeet ja lähdemateriaalivinkkejä ItsLearningissä.

Teaching methods

itsenäinen opiskelu, tutkiva oppiminen, kehittämistehtävä, verkko-opiskelu, itse-reflektointi

Exam schedules

-

Pedagogic approaches and sustainable development

itsenäinen opiskelu, verkko-opiskelu, tutkiva oppiminen, kehittämistehtävä, työelämälähtöisyys, itse-reflektointi, kestävän kehityksen periaatteiden huomiointi

Completion alternatives

-

Student workload

Opintojakso koostuu kahdesta osasta:

Osa 1. Opitaan tuntemaan brändimarkkinoinnin uusia mahdollisuuksia perehtymällä erityisesti verkkomediassa ilmeneviin brändimarkkinoinnin trendeihin, uusiin ilmiöihin ja keinoihin. Aihepiiriä tutkitaan ja analysoidaan omavalintaisen ja omaan kiinnostukseen pohjautuvan lähdemateriaalin sekä esimerkkien avulla ja kirjoitetaan aiheesta essee/raportti.

Osa 2. Sovelletaan edellä opittua käytäntöön tutustumalla jonkin itse valittavan brändin toteutuneisiin markkinointitoimenpiteisiin sekä pohtimalla ko. markkinoinnin onnistumista suhteessa brändimarkkinoinnin uusiin mahdollisuuksiin. Laaditaan kehittämissuunnitelma ko. brändille uusiin verkkomarkkinoinnin keinoihin pohjautuen.

Tarkemmat tiedot ja ohjeet tehtävistä tulevat ItsLearning-alustalle. Opintojakso on suoritettavissa itsenäisesti täysin opiskelijan oman aikataulun mukaan, tehtävien palautus kuitenkin viimeistään 26.4.2026.

Evaluation methods and criteria

Tehtäväkohtaiset ohjeet ja arviointikriteerit ItsLearningissä.
Opintojakso arvioidaan sen päättymisen 26.4.2026 jälkeen. Kokonaisarvosana muodostuu molempien osien tehtävien keskiarvosta. Tehtävistä ei anneta erillistä palautetta.

Further information

Viestintäkanavana käytetään ItsLearning-alustaa ja sähköpostia.
Opintojakson vastuuopettaja: Minna Teittinen (minna.teittinen@turkuamk.fi)

Opiskelijakiintiöt:
* Turku AMK: 25 opiskelijaa
* Muut AMK:t 20 opiskelijaa
* Avoin AMK: 5 opiskelijaa

Jos paikkoja vapautuu, paikat täytetään varasijoilta.

Go back to top of page