Community Healthcare Work (5 cr)
Code: 7031389-3003
General information
- Enrollment
-
02.12.2019 - 12.01.2020
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Public Health Nursing
- Teachers
- Anu Puodinketo-Wahlsten
- Course
- 7031389
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Toteutetaan Opetuksen palvelutoiminnassa/Työttömien terveystarkastuksissa ja hanketoiminnassa
Työttömien terveystarkastushankkeessa:
-opiskelija suunnittelee ja toteuttaa terveysneuvontaa ja terveystarkastuksia opettajan ohjaamana
-opiskelija kehittää terveyskasvatusmateriaalia Työttömien terveyspalveluhankkeen käyttöön
Hankkeessa:
- opiskelija suunnittelee ja toteuttaa neuvontaa ja ohjausta sekä tietoiskuja
- opiskelija kehittää terveyden edistämisen materiaalia
Opiskelija pitää oppimispäiväkirjaa ja laatii työskentelystään raportin
Objective
COMMUNITY HEALTHCARE WORK 5 cr YHTEObjectives: The student shall be able to- assess the current health challenges and problems in different communities and act towards solving them- produce a community diagnosis on the basis of a community analysis, considering different cultural environments, lifestyles and resources- work in a changing society and in different cultural environments and use regional and population-based ways of working- apply community, resource and health-based ways of working to promote the health of families and communities- work in accordance with a searching and network-based operating model, observing the need of the individual, family and community- work in a multiprofessional team and plan, implement, document and evaluate health promotion programmes by using health technology
Content
- community health and factors influencing it, current health challenges
- community health promotion
- community analysis, community diagnosis, wellness reports
- community-based working methods
- detective health care work
Materials
Optimassa osoitettu materiaali
Teaching methods
Projektioppiminen
Pedagogic approaches and sustainable development
Työelämälähtöisyys, tiimioppiminen
Student workload
Terveysneuvonnan, -ohjauksen ja terveystarkastusten suunnittelu, toteutus ja arviointi. Materiaalin kehittäminen. oppimispäiväkirja ja raportti.
5 op = 135h Kevät 2020 3op, syksy 2020 2op.
Evaluation methods and criteria
Arviointi Hyl-K5. Hyväksytty arviointi edellyttää osallistumista ja sitoutumista toimintaan ja terveystarkastuksiin, toteutusten suunnitteluun ja arviointiin. Raportti.
Failed (0)
Ei osoita riittävää tietämystä opintojakson sisällön mukaisista tavoitteista.
Viestinnässä ja työskentelyssä ei ole riittävästi otettu huomioon viestintätilannetta, -tapaa, osallistujien erilaisia tarpeita eikä toimintatapoja.
Yhteistyötä ei ole tehty rakentavasti.
Opiskelija ei kykene ymmärtämään, soveltamaan eikä arvioimaan omaa osaamistaan ja toimintaansa oman ammattialan eettisten ohjeiden ja hyvien käytänteiden näkökulmista.
Omia näkemyksiä ja ratkaisuja on arvioitu puutteellisesti.
Työskentely ei ole ollut sitoutunutta
Palautetta eikä tilanteissa ilmeneviä tarpeita ole otettu huomioon
Ei osallistu eikä ota vastuuta oppimisestaan.
Opiskelija ei reflektoi omaa osaamistaan eikä toimintaansa.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Osoittaa tietämystä opintojakson sisällön mukaisista tavoitteista, mutta tietämys jää suppeaksi.
Viestinnässä ja työskentelyssä on osittain otettu huomioon viestintätilanne ja -tapa, osallistujien erilaiset tarpeet ja toimintatavat. Viestintä on osittain havainnollista ja asiantuntevaa.
Yhteistyötä on tehty pääosin rakentavasti.
Opiskelija osittain ymmärtää, osaa soveltaa ja kykenee arvioimaan omaa osaamistaan ja toimintaansa oman ammattialan eettisten ohjeiden ja hyvien käytänteiden näkökulmista.
Omia näkemyksiä ja ratkaisuja on arvioitu osittain puutteellisesti.
Työskentely on ollut osittain sitoutunutta ja tehdyt ratkaisut ovat puutteellisesti perusteltuja. Palaute ja tilanteissa ilmenevät tarpeet on otettu osittain huomioon.
Oppimistilanteisiin osallistuminen ja osittainen vastuun ottaminen omasta oppimisesta
Opiskelija osittain reflektoi osaamistaan ja omaa toimintaansa.
Assessment criteria, good (3-4)
Osoittaa monipuolista tietämystä useimmista opintojakson sisällön mukaisista tavoitteista.
Viestinnässä ja työskentelyssä on pääosin otettu huomioon viestintätilanne ja -tapa, osallistujien erilaiset tarpeet ja toimintatavat. Viestintä on pääosin havainnollista ja asiantuntevaa.
Yhteistyötä on tehty rakentavasti.
Opiskelija pääosin ymmärtää, osaa soveltaa ja kykenee arvioimaan omaa osaamistaan ja toimintaansa oman ammattialan eettisten ohjeiden ja hyvien käytänteiden näkökulmista.
Omia näkemyksiä ja ratkaisuja on pääosin arvioitu luotettavasti ja kriittisesti perustellen.
Työskentely on ollut pääosin sitoutunutta ja tehdyt ratkaisut ovat perusteltuja ja hyödynnettäviä. Palaute ja tilanteissa ilmenevät tarpeet on otettu pääosin huomioon.
Pääosin aktiivinen oppimistilanteisiin osallistuminen ja hakeutuminen sekä vastuun ottaminen omasta ja yhteisestä oppimisesta
Opiskelija reflektoi osaamistaan ja omaa toimintaansa.
Assessment criteria, excellent (5)
Osoittaa monipuolista tietämystä laaja-alaisesti kaikista opintojakson sisällön mukaisista tavoitteista.
Viestinnässä ja työskentelyssä on otettu huomioon viestintätilanne ja -tapa, osallistujien erilaiset tarpeet ja toimintatavat. Viestintä on havainnollista ja asiantuntevaa.
Yhteistyötä on tehty rakentavasti.
Opiskelija ymmärtää, osaa soveltaa ja kykenee arvioimaan omaa osaamistaan ja toimintaansa oman ammattialan eettisten ohjeiden ja hyvien käytänteiden näkökulmista.
Omia näkemyksiä ja ratkaisuja on arvioitu luotettavasti ja kriittisesti perustellen.
Työskentely on ollut sitoutunutta ja tehdyt ratkaisut ovat perusteltuja, innovatiivisia ja hyödynnettäviä. Palaute ja tilanteissa ilmenevät tarpeet on otettu huomioon.
Aktiivinen oppimistilanteisiin osallistuminen ja hakeutuminen sekä vastuun ottaminen omasta ja yhteisestä oppimisesta
Opiskelija reflektoi aktiivisesti osaamistaan ja omaa toimintaansa.