Skip to main content

Reception Duties, Outpatient Care, Empowering Nursing of Elderly Patients (4cr)

Code: 7031493-3020

General information


Enrollment
02.12.2019 - 15.03.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2020 - 31.07.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
4 cr
Local portion
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Midwifery
Teachers
Jaana Koskela
Nina Korsström
Course
7031493

Unfortunately, no reservations were found for the realization Reception Duties, Outpatient Care, Empowering Nursing of Elderly Patients 7031493-3020. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakso sisältää 2 op englannin kielellä toteutettavia opintoja
Ikääntyneen hoitotyö 2op
• Ikääntymiseen liittyvät muutokset
• ikäpolitiikka ja ikääntyneiden palvelut
• Iäkkään toimintakyvyn ja voimavarojen arviointi sekä tukeminen eri ympäristöissä
• Iäkkäiden lääkehoidon turvallinen ja vaikuttava toteuttaminen
• Iäkkään ihmisen perheen ja läheisten osallisuus hoidossa
Geriatria ja farmakologia 1 op
• Iäkkäiden sairaudet
• Iäkkäiden lääkehoito
Vastaanottotoiminta, kotisairaanhoito ja kotisairaala 1 op
• Sairaanhoitajan toimintavastuut ja velvollisuudet moniammatillisessa yhteistyössä
• Hoidon tarpeen arviointi
• Voimavaraistava potilasohjaus
• Puhelinohjaus ohjausmenetelmänä
• Hoitotyön ajankohtaiset erityishaasteet
• Aikuisten rokotukset
• Asiakaspalveluprosessi ja hyvän asiakaspalvelun elementit
• Erilaiset asiakaspalvelun ja ohjauksen laadun ja vaikuttavuuden arviointimenetelmät sekä asiakaspalvelun, ohjauksen ja opetuksen kehittäminen

Objective

RECEPTION DUTIES, OUTPATIENT CARE, EMPOWERING NURSING OF ELDERLY PATIENTS 4?CR?VAASI
Objectives
Students will
- Learn to work in a customer-driven manner and support customers’ systematic self-care and commitment to care
- Know how to assess the need for care and refer customers to the appropriate social and health services
- Know how to use electronic services to guide and treat customers
- Know how to select the customer-driven education and guidance methods best suited to the context
- Be able to work in a multiprofessional work community
- Know how to use communications technology in the guidance and treatment of customers
- Learn to identify the most common geriatric disorders and become familiar with their medical treatment
- Know how to assess and support the functional capacity and resources of elderly patients
- Be able to assess the patients’ need for care
- Learn to plan, administer and evaluate safe and effective pharmacotherapy for elderly patients
- Know how to support and guide the family members regarding the treatment of elderly patients
- Adhere to ethical values and principles when nursing elderly patients and respect the life phase of elderly people
- Know how to work to ensure occupational and patient safety
- Be familiar with the national immunisation programme for adults and the vaccination of different groups and know how to administer vaccinations properly and safely
- Be able to identify infection risks related to reception duties and outpatient activities and know how to minimise them

Content

Contents
The study unit comprises 2 cr of studies offered in English
Gerontological Nursing 2 cr
- Aging-related changes
- Policy on the elderly and services for the elderly
- Evaluation of the functional capacity and resources of the elderly and provision of support in different environments
- Safe and effective administration of pharmacotherapy for the elderly
- Involvement of the family members in the treatment of elderly patients
Geriatrics and Pharmacology 1 cr?
- Geriatric disorders
- Geriatric pharmacotherapy
Reception Duties, Home Nursing and At-Home Hospital Care 1 cr
- The roles and responsibilities of nursesin multiprofessional cooperation
- Assessment of the need for care
- Empowering patient guidance
- Telephone guidance
- Current special challenges in nursing
- Vaccinations for adults
- Customer service process and elements of good customer service
- Assessment methods for the quality and effectiveness of customer service and guidance, as well as the development of customer service, guidance and education

Location and time

vk 41 - 48

Materials

opintojakson aikana osoitettu materiaali ja
Eliopoulos C 2013. Fast Facts for the Gerontology Nurse: A Nursing Care Guide in a Nutshell. Available as e-Textbook: https://turkuamk.finna.fi/Record/nelli26_tuamk.2550000001165451

Teaching methods

Lähi- ja verkko-opetus, ryhmätentti

Pedagogic approaches and sustainable development

Tiimityöskentely, työelämälähtöiset case-tehtävät, käänteinen oppiminen, opintokäynnit

Student workload

Yksilötehtävät artikkeleihin liittyen, case-tehtävä, rokotusosaamisen verkkokurssi soveltuvin osin, tentti, 4x27h=108h opiskelijan työtä

Evaluation methods and criteria

Tiimityöskentelyyn osallistuminen, yksilötehtävä hyväksytty/hylätty, case-tehtävän esitys ja opponointi ryhmissä hyväksytty/hylätty, rokotusosaamisen verkkokurssi soveltuvin osin hyväksytty/hylätty,tentti 0-5

Go back to top of page