Skip to main content

Reception Duties, Outpatient Care, Empowering Nursing of Elderly Patients (4 cr)

Code: 7031493-3028

General information


Enrollment
01.06.2020 - 07.09.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
24.08.2020 - 27.11.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
4 cr
Local portion
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
English
Degree programmes
Degree Programme in Nursing
Teachers
Saara Laaksonen
Tiina Pelander
Teija Franck
Course
7031493
No reservations found for realization 7031493-3028!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Vastaanottotoiminta, kotisairaanhoito ja kotisairaala 1 op
* Sairaanhoitajan toimintavastuut ja velvollisuudet moniammatillisessa yhteistyössä
* Hoidon tarpeen arviointi
* Voimavaraistava potilasohjaus
* Puhelinohjaus ohjausmenetelmänä
* Hoitotyön ajankohtaiset erityishaasteet
* Aikuisten rokotukset
* Asiakaspalveluprosessi ja hyvän asiakaspalvelun elementit
* Erilaiset asiakaspalvelun ja ohjauksen laadun ja vaikuttavuuden arviointimenetelmät sekä asiakaspalvelun, ohjauksen ja opetuksen kehittäminen
+ rokotusosaamisen verkkokurssi
>> toteutuu yhteistyössä lääketieteen opiskelijoiden kanssa

Ikääntyneen hoitotyö 2op
• Ikääntymiseen liittyvät muutokset
• ikäpolitiikka ja ikääntyneiden palvelut
• Iäkkään toimintakyvyn ja voimavarojen arviointi sekä tukeminen eri ympäristöissä
• Iäkkäiden lääkehoidon turvallinen ja vaikuttava toteuttaminen
• Iäkkään ihmisen perheen ja läheisten osallisuus hoidossa

Geriatria ja farmakologia 1 op
• Iäkkäiden sairaudet
• Iäkkäiden lääkehoito

Objective

RECEPTION DUTIES, OUTPATIENT CARE, EMPOWERING NURSING OF ELDERLY PATIENTS 4?CR?VAASI
Objectives
Students will
- Learn to work in a customer-driven manner and support customers’ systematic self-care and commitment to care
- Know how to assess the need for care and refer customers to the appropriate social and health services
- Know how to use electronic services to guide and treat customers
- Know how to select the customer-driven education and guidance methods best suited to the context
- Be able to work in a multiprofessional work community
- Know how to use communications technology in the guidance and treatment of customers
- Learn to identify the most common geriatric disorders and become familiar with their medical treatment
- Know how to assess and support the functional capacity and resources of elderly patients
- Be able to assess the patients’ need for care
- Learn to plan, administer and evaluate safe and effective pharmacotherapy for elderly patients
- Know how to support and guide the family members regarding the treatment of elderly patients
- Adhere to ethical values and principles when nursing elderly patients and respect the life phase of elderly people
- Know how to work to ensure occupational and patient safety
- Be familiar with the national immunisation programme for adults and the vaccination of different groups and know how to administer vaccinations properly and safely
- Be able to identify infection risks related to reception duties and outpatient activities and know how to minimise them

Content

Contents
The study unit comprises 2 cr of studies offered in English
Gerontological Nursing 2 cr
- Aging-related changes
- Policy on the elderly and services for the elderly
- Evaluation of the functional capacity and resources of the elderly and provision of support in different environments
- Safe and effective administration of pharmacotherapy for the elderly
- Involvement of the family members in the treatment of elderly patients
Geriatrics and Pharmacology 1 cr?
- Geriatric disorders
- Geriatric pharmacotherapy
Reception Duties, Home Nursing and At-Home Hospital Care 1 cr
- The roles and responsibilities of nursesin multiprofessional cooperation
- Assessment of the need for care
- Empowering patient guidance
- Telephone guidance
- Current special challenges in nursing
- Vaccinations for adults
- Customer service process and elements of good customer service
- Assessment methods for the quality and effectiveness of customer service and guidance, as well as the development of customer service, guidance and education

Materials

Opintojakson aikana osoitettu ja itse työstetty materiaali, verkkokurssit ja
Eliopoulos C 2013. Fast Facts for the Gerontology Nurse: A Nursing Care Guide in a Nutshell. Available as e-Textbook: https://turkuamk.finna.fi/Record/nelli26_tuamk.2550000001165451
Rokotusosaamisen verkko-opinnot.

Teaching methods

Vastaanottotoiminta, kotisairaanhoito ja kotisairaala 1 op / Teija Frank ja Tiina Pelander
* luento
* seminaari
* vastaanottotapahtuma ryhmätyö
* vastaanotto ja vuorovaikutus tentti
* rokotusosaamisen verkkokurssi ja tentti


Ikääntyneen hoitotyö ja geriatria 3 op
Tiedonhaut ja ennakkotehtävät teemoittain, käsitellään lähitunneilla
Toimintakykymittarien käyttö, harjoitukset (työpaja)
Vanhusten lääkehoidon haasteet -esitykset
Opintokäynti
Yksilö ja ryhmäkoe

Exam schedules

Vastaanottotoiminta, kotisairaanhoito ja kotisairaala tentti 6.10

Pedagogic approaches and sustainable development

Käänteinen oppiminen, harjoittelu, simulaatio, verkko-oppiminen. Osa opinnoista toteutetaan englannin kielellä.

Completion alternatives

-

Student workload

Luennot, yksilötehtävät ennen lähitunteja ym. tehtävät/verkkokurssit itsenäisesti, työpajat, lääkehoidon esitykset, lääkehoidon harjoitukset, case-tehtäviin valmistautuminen ja simulaatiot, opintokäynti, Yksilö ja ryhmätentti yht. 108 h opiskelijan työtä.



Vastaanottotoiminta, kotisairaanhoito ja kotisairaala 1 op / Teija Frank ja Tiina Pelander
* luennot 3t, seminaari 2t, vuorovaikutusryhmätyöharjoitus 4t, tentti 1 t
* Rokotusosaamisen verkko-opinnot ja -tentti.

Evaluation methods and criteria

Vastaanottotoiminta, kotisairaanhoito ja kotisairaala
* Pakollinen osallistuminen seminaariin ja vuorovaikutusryhmätyötilanteisiin HYV /HYL
* Tentti HYV /HYL
* Rokotusosaaminen HYV/HYL

Ikääntyneen hoitotyö
Osallistuminen työpajoihin, opintokäynteihin ja case-tehtävistä pidettäviin simulaatioihin. Poissaolot korvataan yksilöllisesti.
Etukäteistehtävät hyv/hyl
Yksilö- ja ryhmätentti 0-5

Go back to top of page