Knowledge of Ultrasound imaging (5cr)
Code: 7062063-3001
General information
- Enrollment
- 21.11.2018 - 31.12.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2019 - 31.07.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 12 - 25
- Degree programmes
- Degree Programme in Radiography
- Teachers
- Petteri Aatsinki
- Leena Walta
- Course
- 7062063
Unfortunately, no reservations were found for the realization Knowledge of Ultrasound imaging 7062063-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
AJOITUS: Kevät 2019 VK: 3-11
SISÄLTÖ:
Kuvantamis- ja toimenpideosaaminen:
-ultraäänilaitteen kehityshistoria
-ultraäänilaitteen rakenne ja toiminta
-kuvanmuodostuksen periaatteet ultraäänessä
-kuvanlaatuun vaikuttavat tekijät ultraäänikuvauksessa
-tehosteaineet ja niiden käyttö
-kuvantamistapahtuman vaiheet yleisimmissä ultraäänikuvauksissa
-kuvantaohjatuissa toimenpiteissä käytettävät välineet
-kuvantaohjatun toimenpiteen vaiheet
-potilasnäytteet, niiden käsitteleminen ja toimittaminen
Hoitamis- ja ohjaamisosaaminen:
-ultraäänikuvauksen indikaatiot ja löydökset potilaan hoitoprosessissa
- potilaan kohtaaminen, ohjaaminen ja auttaminen ultraäänikuvantamistapahtuman/kuvantaohjatun toimenpiteiden yhteydessä
-potilaan esivalmistelu- ja jälkihoitotoimenpiteet ultraäänikuvantamistapahtuman/kuvantaohjatun toimenpiteiden yhteydessä
Turvallisuusosaaminen:
-turvallisuus ultraäänikuvantamistapahtumissa
-aseptiikka kuvantaohjatuissa toimenpiteissä
-tarkistuslista kuvantaohjatuissa toimenpiteissä
Laatuosaaminen:
-näyttöön perustuva ultraääniosaaminen
-näyttöön perustuva toimenpideosaaminen
Yhteisö- ja verkosto-osaaminen:
-moniammatillisuus ultraäänikuvantamisessa ja kuvantaohjatuissa toimenpiteissä
Objective
Students is able to describe principles of safe and humane- ultrasound imaging (US) procedures- imaging guide intervention proceduresStudent is able to reason radiographer's action by evidence based.
Content
Content is described in the implementation plan
Materials
luentomateriaali ja sähköisessä muodossa oleva oppimateriaali
Teaching methods
Lähiopetus, itsenäinen työskentely, demonstraatiot, yksilötehtävät, opintokäynnit
Pedagogic approaches and sustainable development
Lähiopetus, itsenäinen työskentely, demonstraatiot, yksilötehtävät, opintokäynnit
Osa a 1 op: laitteiden rakenne ja toiminta: Arro/Lempiäinen 8.3 klo 8-16 : Läsnäolo pakko
Osa b 3 op kuvantaohjatut toimenpiteet: Walta
Osa c 1 op tehosteaineet 1 op: Huhtanen
Student workload
5 op= 135 tuntia opiskelijan työtä
Osa a 1 op: laitteiden rakenne ja toiminta:Arro/Lempiäinen
- lähitunnit 8, opiskelijan itsenäistä työtä 19 tuntia, yhteensä 27 tuntia opiskelijan työtä
Osa b 3 op kuvantaohjatut toimenpiteet: Walta
- lähitunnit 15, opiskelijan itsenäistä työtä 66 tuntia, yhteensä 81 tuntia opiskelijan työtä
Osa c 1 op tehosteaineet 1 op: Huhtanen
- opiskelijan itsenäistä työtä 27 tuntia
Evaluation methods and criteria
Numeerinen
Osa A 1.5 op: laitteiden rakenne ja toiminta:Arro/Lempiäinen: Hyväksytty/hylätty : läsnäolo pakko, muuten erikseen mietittävä korvaavuus
Osa b 3 op kuvantaohjatut toimenpiteet: Walta: numeerinen arviointi
Osa c 1 op tehosteaineet 1 op: Huhtanen: hyväksytty/hylätty
Failed (0)
Hylätty:
-tehtävien vastaukset/dokumentit ovat sisällöllisesti pinnallisia/puutteellisia
- jakson kontaktitunneilta merkittävä poissaolo
- tentti hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Tyydyttävä:
-tehtävien sisältö vastaa osittain toimeksiantoa
- tentin arvosana
- puutteellinen osallistuminen opintojakson toteutukseen
Assessment criteria, good (3-4)
Hyvä:
-tehtävien sisältö vastaa toimeksiantoa
- tentin arvosana
- osallistuminen opintojakson toteutukseen
Assessment criteria, excellent (5)
Erinomainen:
- edellisten lisäksi opiskelija osoittaa kiinnostusta modaliteettia kohtaan ja tehtävissä on näkyvissä omaa pohdintaa ja reflektiivisyyttä kirjallisuuteen