Active Participation (5 cr)
Code: 7081169-3006
General information
- Enrollment
- 01.04.2020 - 12.10.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 05.10.2020 - 02.11.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 35 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Kari Salonen
- Maija-Liisa Aronpää
- Anne Merta
- Liisa Pirinen
- Course
- 7081169
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Virtual contact learning on Mondays and learning assignement with some clients, which is done in groups.
5.10.2020 8.15-11.30 Orientation to the course, learning assignements and starting the studies. Active participation. KS& ML-A
5.10.2020 12.30-15.00 Advocacy work. M-LA
12.10.2020 8.15-11.30 Methods supporting participation with groups. M-LA & KS
19.10.2020 8.15-11.30 Guiding multicultural groups. M-LA & KS
19.10.2020 12.30-15.00 Learning assignement, Groups present their plans. M-LA, KS
26.10.2020 8.15-11.30 Co-development in work with adults. KS.
2.11.2020 8.15-14.00 Presentations of learning assignements. M-LA, KS
Reports are ready on 5.11.2020. Another possibility to get them ready is 5.12.2020.
Objective
Student
- understands the special issues in multicultural client work and is able to encourage the client’s
participation in multicultural counselling work.
- knows how to support the citizens’ participation and is able to participate in influencing in cooperation with the clients and other parties
in cooperation with the clients and other parties.
Content
Content
- multicultural counselling
- group counselling methods
- work methods supporting the client’s participation
Materials
Jelli - Välineitä järjestötyöhön https://www.jelli.fi/jarjestotoiminta/
Korhonen, V.; Puukari, P. 2017. Monikulttuurinen ohjaus- ja neuvontatyö. Jyväskylä: PS-kustannus.
Laitinen, Nikkala (toim.) 2013.Asiakkaat toimijoina sosiaalityössä. Tampere: Vastapaino. Saatavana verkkokirjana kirjaston kokoelmassa (ellibs).
Nummi, P. 2007.Fasilitaattorin käsikirja. Helsinki: Edita.
Pohjola, A; Kairala, M.; Niskala, A. &,Lyly, H. (toim.) 2017 Asiakkaasta kehittäjäksi ja vaikut-tajaksi : Asiakkaan osallisuuden muutos sosiaali- ja terveyspalveluissa. Tampere: Vastapaino.
Yhteiskehittäminen aikuissosiaalityössä materiaali (Pro sos) http://www.prosos.fi/yhteiskehittaminen-on-osallisuutta.
YouTube -linkit Optimassa.
Teaching methods
Contact learning virtually
Individual work, group work
Presentation of the assignements
Notice: If its not possible to find any possibilities to work with some group physically, it is also possible to guide virtual group. Try to find multicultural possibilities, if possible.
Pedagogic approaches and sustainable development
Contact and distance learning, project learning
Student workload
Kontaktiopetus ja siihen valmistautuminen 1 op.
Oppimistehtävä 4 op
Evaluation methods and criteria
Tehtävä 4 op
Kohteet löytyvät jakson tehtävästä.
Failed (0)
Hylätyssä suorituksessa jákson oppimistehtävä on tehty huolimattomasti, Suunnitelman perusteella ei pysty toteuttamaan kansalaisia aidosti osallistavaa toimintaa. Toimintaa ei ole kuvattu niin, että siinä välittyisi toteutunut työ ja opiskelijaryhmän yhteistyö on ollut sekavaa ja lyhytjänteistä. Toimintaa ei perustella teoreettisesti ja tehtäväraportti on huolimaton ja siinä ei noudateta amk:n kirjoitusohjeita.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opintojakson hyvän suorituksen edellytyksenä on osallistuminen jakson oppimistehtävän suunnitteluun toteutukseen ja toiminnan arviointiin. Opiskelijaryhmä toimii koordinoidusti ja kehittää toiminnassaan osallistavaa toimintaa. Tai osallistuu muuhun aikuissosiaalityön kehittämiseen tai tiedottamiseeni. Tehty toiminta raportoidaan niin, että siinä näkyy toiminnan suunnittelu, toteutus ja arviointi. Toimintaa on perusteltu teorian kautta. Perustelut ovat jonkin verran pinnallisia ja niiden yhteys toimintaan jää heikoksi. Tehtäväraportissa noudatetaan amk:n ohjeita ja esitys on tehty tyydyttävästi.
Assessment criteria, good (3-4)
Opintojakson hyvän suorituksen edellytyksenä on aktiivinen osallistuminen jakson oppimistehtävän suunnitteluun toteutukseen ja toiminnan arviointiin. Opiskelijaryhmä toimii koordinoidusti, aloitteellisesti ja kehittää toiminnassaan osallistavaa toimintaa. Tai osallistuu muuhun aikuissosiaalityön kehittämiseen tai tiedottamiseen aktiivisesti. Tehty toiminta raportoidaan niin, että siinä näkyy toiminnan suunnittelu, toteutus ja arviointi. Toimintaa on perusteltu teorian kautta. Tehtäväraportissa noudatetaan amk:n ohjeita ja esitys on tehty informatiivisesti ja hyvin.
Assessment criteria, excellent (5)
Opintojakson kiitettävävän suorituksen edellytyksenä on aktiivinen osallistuminen jakson oppimistehtävän suunnitteluun toteutukseen ja toiminnan arviointiin. Tehtävän ryhmä toimii koordinoidusti, aloitteellisesti ja kehittää toiminnassaan asiakkaita aidosti osallistavaa toimintaa. Tai osallistuu aikuissosiaalityön kehittämiseen tai tiedottamiseen innovatiivisesti. Tehty toiminta raportoidaan niin, että kuvauksessa välittyy huolellinen suunnittelu, toiminnan prosessin kuvaus ja tapahtumien osallistava arviointi. Toiminta ja osallistaminen on perusteltu teoreettisesti. Tehtäväraportissa noudatetaan amk:n raportointiohjeita huolellisesti. Tehtävän esittäminen on tehty innostavasti ja informatiivisesti.