Skip to main content

Active Participation (5 cr)

Code: 7081169-3006

General information


Enrollment
01.04.2020 - 12.10.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
05.10.2020 - 02.11.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
35 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Kari Salonen
Maija-Liisa Aronpää
Anne Merta
Liisa Pirinen
Course
7081169
No reservations found for realization 7081169-3006!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Virtual contact learning on Mondays and learning assignement with some clients, which is done in groups.

5.10.2020 8.15-11.30 Orientation to the course, learning assignements and starting the studies. Active participation. KS& ML-A
5.10.2020 12.30-15.00 Advocacy work. M-LA
12.10.2020 8.15-11.30 Methods supporting participation with groups. M-LA & KS
19.10.2020 8.15-11.30 Guiding multicultural groups. M-LA & KS
19.10.2020 12.30-15.00 Learning assignement, Groups present their plans. M-LA, KS
26.10.2020 8.15-11.30 Co-development in work with adults. KS.
2.11.2020 8.15-14.00 Presentations of learning assignements. M-LA, KS
Reports are ready on 5.11.2020. Another possibility to get them ready is 5.12.2020.

Objective

Student
- understands the special issues in multicultural client work and is able to encourage the client’s
participation in multicultural counselling work.
- knows how to support the citizens’ participation and is able to participate in influencing in cooperation with the clients and other parties
in cooperation with the clients and other parties.

Content

Content
- multicultural counselling
- group counselling methods
- work methods supporting the client’s participation

Materials

Jelli - Välineitä järjestötyöhön https://www.jelli.fi/jarjestotoiminta/
Korhonen, V.; Puukari, P. 2017. Monikulttuurinen ohjaus- ja neuvontatyö. Jyväskylä: PS-kustannus.
Laitinen, Nikkala (toim.) 2013.Asiakkaat toimijoina sosiaalityössä. Tampere: Vastapaino. Saatavana verkkokirjana kirjaston kokoelmassa (ellibs).
Nummi, P. 2007.Fasilitaattorin käsikirja. Helsinki: Edita.
Pohjola, A; Kairala, M.; Niskala, A. &,Lyly, H. (toim.) 2017 Asiakkaasta kehittäjäksi ja vaikut-tajaksi : Asiakkaan osallisuuden muutos sosiaali- ja terveyspalveluissa. Tampere: Vastapaino.

Yhteiskehittäminen aikuissosiaalityössä materiaali (Pro sos) http://www.prosos.fi/yhteiskehittaminen-on-osallisuutta.

YouTube -linkit Optimassa.

Teaching methods

Contact learning virtually
Individual work, group work
Presentation of the assignements

Notice: If its not possible to find any possibilities to work with some group physically, it is also possible to guide virtual group. Try to find multicultural possibilities, if possible.

Pedagogic approaches and sustainable development

Contact and distance learning, project learning

Student workload

Kontaktiopetus ja siihen valmistautuminen 1 op.
Oppimistehtävä 4 op

Evaluation methods and criteria

Tehtävä 4 op
Kohteet löytyvät jakson tehtävästä.

Failed (0)

Hylätyssä suorituksessa jákson oppimistehtävä on tehty huolimattomasti, Suunnitelman perusteella ei pysty toteuttamaan kansalaisia aidosti osallistavaa toimintaa. Toimintaa ei ole kuvattu niin, että siinä välittyisi toteutunut työ ja opiskelijaryhmän yhteistyö on ollut sekavaa ja lyhytjänteistä. Toimintaa ei perustella teoreettisesti ja tehtäväraportti on huolimaton ja siinä ei noudateta amk:n kirjoitusohjeita.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opintojakson hyvän suorituksen edellytyksenä on osallistuminen jakson oppimistehtävän suunnitteluun toteutukseen ja toiminnan arviointiin. Opiskelijaryhmä toimii koordinoidusti ja kehittää toiminnassaan osallistavaa toimintaa. Tai osallistuu muuhun aikuissosiaalityön kehittämiseen tai tiedottamiseeni. Tehty toiminta raportoidaan niin, että siinä näkyy toiminnan suunnittelu, toteutus ja arviointi. Toimintaa on perusteltu teorian kautta. Perustelut ovat jonkin verran pinnallisia ja niiden yhteys toimintaan jää heikoksi. Tehtäväraportissa noudatetaan amk:n ohjeita ja esitys on tehty tyydyttävästi.

Assessment criteria, good (3-4)

Opintojakson hyvän suorituksen edellytyksenä on aktiivinen osallistuminen jakson oppimistehtävän suunnitteluun toteutukseen ja toiminnan arviointiin. Opiskelijaryhmä toimii koordinoidusti, aloitteellisesti ja kehittää toiminnassaan osallistavaa toimintaa. Tai osallistuu muuhun aikuissosiaalityön kehittämiseen tai tiedottamiseen aktiivisesti. Tehty toiminta raportoidaan niin, että siinä näkyy toiminnan suunnittelu, toteutus ja arviointi. Toimintaa on perusteltu teorian kautta. Tehtäväraportissa noudatetaan amk:n ohjeita ja esitys on tehty informatiivisesti ja hyvin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opintojakson kiitettävävän suorituksen edellytyksenä on aktiivinen osallistuminen jakson oppimistehtävän suunnitteluun toteutukseen ja toiminnan arviointiin. Tehtävän ryhmä toimii koordinoidusti, aloitteellisesti ja kehittää toiminnassaan asiakkaita aidosti osallistavaa toimintaa. Tai osallistuu aikuissosiaalityön kehittämiseen tai tiedottamiseen innovatiivisesti. Tehty toiminta raportoidaan niin, että kuvauksessa välittyy huolellinen suunnittelu, toiminnan prosessin kuvaus ja tapahtumien osallistava arviointi. Toiminta ja osallistaminen on perusteltu teoreettisesti. Tehtäväraportissa noudatetaan amk:n raportointiohjeita huolellisesti. Tehtävän esittäminen on tehty innostavasti ja informatiivisesti.

Go back to top of page