Special Education (5cr)
Code: 7081174-3004
General information
- Enrollment
- 25.02.2019 - 13.10.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.10.2019 - 31.10.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 34
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Hanna Siren
- Marika Kouki
- Course
- 7081174
Unfortunately, no reservations were found for the realization Special Education 7081174-3004. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Lähiopetus:
Viikolla 39 opiskelijat tekevät ennakkotehtävän (löytyy Optimasta) ja kirjoittavat siitä omia muistiinpanoja
*******************************************************************************************************************
1.10 klo 9:00-15.30 (MK ja HS)
- Jakson aloitus, ryhmäjaot, tehtävien ohjeistus ja inkluusion lähtökohdat sekä Vasun kasvun ja oppimisen tuki MK (9:00-12.00)
- Ennakkotehtävän purku MK,HS (13.00-15.30)
*******************************************************************************************************************
8.10 klo 9.00-15.30
- Kielelliset erityisvaikeudet ja niiden tukeminen sekä kieli- ja kulttuuritietoisuus kasvatuksessa HS 9.00-12.00
- Varhaiskasvatuksen erityisopettajan vierailu MK 13.00-15.30
*******************************************************************************************************************
15.10 itsenäinen työskentely (viikko 42)
Opiskelijat työstävät kolmen hengen ryhmissä englanninkielisiä artikkeleja ja lapsen kehityshäiriöihin liittyviä ryhmätehtäväviä (learning cafe ja ppt-esitys)
*******************************************************************************************************************
22.10 klo 10.15-15.30
- Alle kouluikäisen sosiaalis-emotionaaliset pulmat ja niiden tukeminen MK 10:15-12:00
- Englanninkielisten artikkelien purku ja opponointi HS, MK 13-15.30
*******************************************************************************************************************
29.10 klo 10.15-15.30
- Erityispedagogiset menetelmät MK 10.15-12.00
- Ryhmätehtävien purku HS 13.00-15.30
*******************************************************************************************************************
Optimatentti on avoinna 30.10 klo 15.00 - 20.00 (tenttiaika on 45 min ja tentti täytyy tehdä yhdellä kertaa)
Muutokset mahdollisia
Objective
The student is capable of taking children’s’ special needs into account and can use different kinds of support practices or methods.
Content
- problems in children’s development and their manifestation- child’s mental growth and supporting early years’ attachment relationship- support system for children with special needs (general support, intensive support, special support)
Materials
Tenttiin:
- Siiskonen, T., Aro, T., Ahonen, T. & Ketonen, R. (toim.). 2003. Joko se puhuu? Kielenkehityksen vaikeudet varhaislapsuudessa. Sivut: 19 - 117 ja 164 - 301. Painoksessa 2014 sivut: 22 - 120 ja 188 - 343.
- Aro, T. & Laakso, M-L. (toim.). 2011. Taaperosta taitavaksi toimijaksi - Itsesäätelytaitojen kehitys ja tukeminen.
**************************************************************************************************************
Muu materiaali (ei tenttiin):
- Luennot
- Lundàn, A. & Suoninen, E. 2006. Haasteellisen lapsen kohtaaminen. Kasvatus 37 (5), 453 - 462.
- Englanninkielisiä tieteellisiä artikkeleja.
Teaching methods
Luento-opetus ja keskustelu
- Ryhmätyöskentely (itsenäinen artikkelityöskentely ryhmässä ja töiden esitteleminen)
- Learning Café
Exam schedules
Optimatentti 30.10 klo 15:00 - 20:00
Uusinnasta sovitaan vastuuopettajan kanssa
Pedagogic approaches and sustainable development
Innovaatiopedagogiikka
Ryhmätyöskentely
Student workload
Tentti 2op
Tehtävät 2op
Lähiopetus 1op
Evaluation methods and criteria
Artikkelitehtävät täydennettävä / hyväksytty
Tentti T1-K5, josta muotoutuu jakson arvosana
Lähiopetukseen osallistuminen 100% (max. kaksi lähiopetuspäivää voi olla pois ja tehdä korvaustehtävät)