Methods of Pedagogy (5 cr)
Code: 7081175-3002
General information
- Enrollment
-
25.02.2019 - 20.08.2019
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
05.11.2019 - 10.12.2019
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 25
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Johanna Gadd
- Hanna Siren
- Course
- 7081175
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
5.11.2019:
klo 9:00 - 10:00 Jakson aloitus ja sisältö, ryhmien jako (Johanna Gadd)
klo 10.00-15.30 Osallisuus ja kokopäiväpedagogiikka ja Liikkumisen mahdollisuudet (JG)
12.11.2019
klo 9:00-12.00 Kielen rikas maailma ja kirjallisuus -ennakkotehtävän purku (HS)
klo 12.00-13.00 lounas
klo 13.00-15.30 Toiminnallinen matematiikka -luento ja harjoitteet (HS)
19.11.2019
klo 9:00 - 15:30 Taiteellinen kokeminen ja ilmaisu: Kuvallinen ilmaisu (Helena Malmivirta)
26.11.2019
klo 9:00-15.30 Musiikillinen ilmaisu, Kasvan liikun ja kehityn ja Draama/Kielelliset harjoitteet - Opiskelijat ohjaavat toimintaa työpareina. (HS, JG)
3.12.2019 Retkipäivä
klo 9.00-15:00 Tutkin ja toimin ympäristössäni (HS, JG)
10.12.2019
klo 9-11.00 Mediakasvatus (Juha Kontturi)
klo 12 - 15:30 Sosionomin käsikirja varhaiskasvatukseen, Messut (HS, JG)
Opiskelija on koonnut itselleen tulevaisuutta varten omatekoisen käsikirjan varhaiskasvatukseen.
Objective
Opiskelija tuntee ja osaa soveltaa varhaiskasvatuksessa käytettäviä keskeisimpiä työ- ja toimintatapoja
Content
leikkiminen liikkuminen taiteellinen kokeminen ja ilmaiseminen tutkiva oppiminen
Pedagogic approaches and sustainable development
Innovaatiopedagogiikka
Student workload
Opintojaksoon liittyvät oppimistehtävät ja oman sosionomin käsikirja varhaiskasvatukseen -kansion esittely messuilla
Lähiopetuksessa 100% läsnäolovelvollisuus, korvaavat tehtävät poissaoloista.
Evaluation methods and criteria
Opiskelija suorittaa jakson annetut oppimistehtävät. Opiskelija kokoaa sosionomin käsikirjan varhaiskasvatukseen ja esittelee sen ryhmälle. Opiskelija suunnittelee, toteuttaa ja arvioi toimintatuokion työparin kanssa. Opiskelija osallistuu retkipäivään ja messuihin. Läsnäolovelvollisuus 100%.
Korvaustehtävänä opiskelija suunnittelee ja toteuttaa poissaolopäivän opetuksen aihepiiriin/aihepiireihin liittyvän toiminnanlapsiryhmän kanssa ja videoi sen ja toimittaa suunnitelman sekä tallenteen vastuuopettajalle.
Opiskelija saa jaksolta hyväksytyn suoritusmerkinnän, kun kaikki oppimistehtävät on hyväksytysti suoritettu ja opiskelija on osallistunut lähiopetukseen 100%.