Skip to main content

Social Welfare, Everyday Life and Society (5 cr)

Code: 7081272-3016

General information


Enrollment
01.06.2021 - 19.10.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
12.10.2021 - 30.06.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Niina Vuoristo
Heidi Ristseppä
Teacher in charge
Heidi Ristseppä
Course
7081272
No reservations found for realization 7081272-3016!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opetus zoomissa syksyllä 2021:
https://turkuamk.zoom.us/j/62000357628



Verkkotapaamiset tiistaisin klo 16.30 - 18.30

******
12.10. Itsenäinen työskentely, ennakkotehtävä
19.10. Zoom: Jakson aloitus, tavoitteet ja tehtävät. Hyvinvointiteoriat (NV)
26.10. Yksilötyöskentely itsenäisesti + tehtävä
2.11. Zoom: Tehtävän purku. Arjen merkitys ja käsite sosiaalialan työssä (HR)
9.11. Suomi kautta aikojen -tehtävä, ryhmätyöskentely
16.11. Zoom: Syrjäytyminen ja huono-osaisuus (HR)
23.11 Suomi kautta aikojen -tehtävä, ryhmätyöskentely
30.11. Zoom: Suomi kautta aikojen -ryhmätehtävän esitykset + vertaispalaute (NV)

Verkkotapaamiset toteutuvat Zoomissa.
Tarkemmat sisällöt, tehtävät ja palautusaikataulut Itslearningissä

Muutokset mahdollisia jakson alkuun saakka

Objective

Student
- understands the functioning and tasks of the welfare society
- understands the range of citizens’ welfare and social problems

Content

Content
- changes in the welfare society, everyday life and societies
- welfare theories
- social problems, deprivation, exclusion

Materials

Karisto, A., Takala, P. & Haapola, I.1998. Matkalla nykyaikaan. Helsinki: WSOY
Saari Juho. 2015. Huono-osaiset. Helsinki: Gaudeamus
Vaarama, M. ym. 2014. Suomalaisten hyvinvointi 2014. Helsinki: THL.
Karvonen, S. ym. (toim.) 2017. Terveyssosiologian linjoja. Helsinki: Gaudeamus.
Laaksonen, M. & Silventoinen, K. (toim.) 2011. Sosiaaliepidemiologia. Väestön terveyserot ja terveyteen vaikuttavat sosiaaliset tekijät. Helsinki: Gaudeamus.

Teaching methods

Verkkotapaamisissa luentokeskustelut; itsenäinen opiskelu (teoreettinen oppimispäiväkirja) ja ryhmätyöskentely (Suomi kautta aikojen -tehtävä).

Exam schedules

Teoreettisen oppimispäiväkirjan palautus:
1. palautuspäivä 7.12.2021, jonka jälkeen arviointi kahden viikon kuluessa.
2. palautuspäivä 7.1.2022, jonka jälkeen arviointi.
3. ja viimeinen palautuspäivä 7.5.2022.

Oppimispäiväkirja arvioidaan vain em. palautuspäivien mukaisesti.

Pedagogic approaches and sustainable development

Verkkopedagogiikka, tiimioppiminen, oman oppimisen reflektio.

Completion alternatives

-

Student workload

Verkkotapaamiset ja teoreettinen oppimispäiväkirja 3 op
Ryhmätehtävät ja esitykset 2 op.
Oppimistehtävä ja teoreettinen oppimispäiväkirja ohjeistetaan opintojakson alkaessa.

Evaluation methods and criteria

Teoreettinen oppimispäiväkirja täydennettävä / T1 - K5.
Verkkokurssi, kestävä kehitys. Palautus 7.12.2021 mennessä.
Ryhmätehtävä Suomi kautta aikain hyväksytty/hylätty. Palautus 7.12.2021 mennessä.
Ryhmätyöprosessin reflektio. Palautus 7.12.2021 mennessä.
Hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista osallistumista verkkotapaamisiin ja ryhmätyöskenteleyyn.

Failed (0)

Opiskelija ei tiedä
- suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan tehtäviä
- sosiaalisten ongelmien historiaa ja nykypäivää
- hyvinvoinnin perusteita

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

T1 Opiskelija tietää
•suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan tehtäviä
•sosiaalisten ongelmien historiaa ja nykypäivää
•hyvinvoinnin perusteita.

Assessment criteria, good (3-4)

H3 Opiskelija osaa
•suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan tehtävät
•sosiaalisten ongelmien historian ja nykypäivän
•hyvinvoinnin ulottuvuuksia.

Assessment criteria, excellent (5)

K5 Opiskelija osaa analysoida ja soveltaa
•suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan tehtäviä
•sosiaalisten ongelmien historiaa ja nykypäivää
•hyvinvoinnin ulottuvuuksia.

Further information

-

Go back to top of page