Evolving Well-Being Services and Service Guidance (5cr)
Code: 7321017-3002
General information
- Enrollment
- 02.07.2019 - 30.09.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2019 - 31.12.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 25
- Teachers
- Kari Salonen
- Anssi Lähde
- Course
- 7321017
Unfortunately, no reservations were found for the realization Evolving Well-Being Services and Service Guidance 7321017-3002. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
TAVOITTEET
- Opiskelija tietää hyvinvointipalvelujen keskeiset yhteiskunnalliset kehityskulut ja muutossuunnat
- Opiskelija osaa ennakoida muutosten edellyttämää uudenlaista ammatillisia osaamista
- Opiskelija osaa itsenäisesti soveltaa työssään uusia ammatillisia orientaatioita
SISÄLTÖ
- Palveluohjaus asiakastyömenetelmänä
- Palveluvaikuttavuus
- Asiakkaan ohjauksen etiikka
Objective
- Students will learn the key social developments and change trends in the field of well-being.
- Students will learn to anticipate new professional skills required by change.
- Students will learn to independently apply new professional orientations in their work.
Content
- Changes in service systems and their underlying ideologies
- Core legislation by customer group
- New service provision methods and operating models
- Service guidance in well-being services
- Ethics of guidance
Materials
Optimassa
Teaching methods
Palveluohjaustehtävä 4 op (Optima)
Jaksotehtävän välitsekkaus
Esitykset (valikoidusti eri hyvinvointipalveluista)
Exam schedules
Ei ole tenttiä
Pedagogic approaches and sustainable development
Tarkemmat ohjeet ovat tehtävän annossa.
Completion alternatives
Ei ole
Evaluation methods and criteria
Arvioinnin kohteet ovat palveluohjaustehtävässä.
(1) Raportin rakenne ja johdonmukaisuus (tehtävän anto)
(2) Teoreettiset lähtökohdat (taustatieto, käsitteet)
(3) Työn sisältö (kysymykset 1-5)
(4) Pohdinta (perustelut ja kriittinen tarkastelu)
(5) Muotoseikat (kieli, AMKn/MESSIn kirjoitusohjeet)