Skip to main content

Evolving Well-Being Services and Service Guidance (5cr)

Code: 7321017-3002

General information


Enrollment
02.07.2019 - 30.09.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2019 - 31.12.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 25
Teachers
Kari Salonen
Anssi Lähde
Course
7321017

Unfortunately, no reservations were found for the realization Evolving Well-Being Services and Service Guidance 7321017-3002. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

TAVOITTEET
- Opiskelija tietää hyvinvointipalvelujen keskeiset yhteiskunnalliset kehityskulut ja muutossuunnat
- Opiskelija osaa ennakoida muutosten edellyttämää uudenlaista ammatillisia osaamista
- Opiskelija osaa itsenäisesti soveltaa työssään uusia ammatillisia orientaatioita
SISÄLTÖ
- Palveluohjaus asiakastyömenetelmänä
- Palveluvaikuttavuus
- Asiakkaan ohjauksen etiikka

Objective

- Students will learn the key social developments and change trends in the field of well-being.
- Students will learn to anticipate new professional skills required by change.
- Students will learn to independently apply new professional orientations in their work.

Content

- Changes in service systems and their underlying ideologies
- Core legislation by customer group
- New service provision methods and operating models
- Service guidance in well-being services
- Ethics of guidance

Materials

Optimassa

Teaching methods

Palveluohjaustehtävä 4 op (Optima)
Jaksotehtävän välitsekkaus
Esitykset (valikoidusti eri hyvinvointipalveluista)

Exam schedules

Ei ole tenttiä

Pedagogic approaches and sustainable development

Tarkemmat ohjeet ovat tehtävän annossa.

Completion alternatives

Ei ole

Evaluation methods and criteria

Arvioinnin kohteet ovat palveluohjaustehtävässä.
(1) Raportin rakenne ja johdonmukaisuus (tehtävän anto)
(2) Teoreettiset lähtökohdat (taustatieto, käsitteet)
(3) Työn sisältö (kysymykset 1-5)
(4) Pohdinta (perustelut ja kriittinen tarkastelu)
(5) Muotoseikat (kieli, AMKn/MESSIn kirjoitusohjeet)

Go back to top of page