Skip to main content

Interaction and Communication in the Work of the Supervisor (3 cr)

Code: C-02469-LL10073-3008

General information


Enrollment
01.04.2025 - 25.05.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.06.2025 - 31.07.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Institution
Karelia University of Applied Sciences, Verkossa
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 70
No reservations found for realization C-02469-LL10073-3008!

Evaluation scale

Approved/Rejected

Objective

The aim of the course is to help you understand the importance of good communication and effective interaction in successful leadership. You will learn about the factors influencing a leader’s communication and interaction from both the employee’s and the work community’s perspectives. You will learn how a leader can make their team succeed and become enthusiastic about their work. You will also learn to identify your own strengths and areas for improvement in your communication and interaction skills.”

Content

Themes covered in the course: - Encounters at the workplace: What is a superior who communicates well? How should a supervisor act and behave in different interaction situations? - Appreciation and trust in the work community: appreciative leadership, promotion of cooperation, fairness - A good feedback culture as a success factor for the work community - The supervisor solves challenging situations in the work community

Location and time

Verkko-opintojakso

Materials

Suositeltava kirjallisuus oppimistehtäviä varten: -Isotalus, P. & Rajalahti, H, 2017. Vuorovaikutus johtajan työssä. -Kuusela, S. 2013. Esimiehen vuorovaikutustaidot. -Roth, P-C. & Saarenpää, J. 2020. Sudenpentujen käsikirja esimiehille - Vuorovaikutustaidot ja sosiaaliset tunteet työelämässä. -Kupias, P. Peltola, R. & Saloranta, P. 2011. Onnistu palautteessa. -Järvinen, P. 2014. Esimies ongelmatilanteissa. - Oulasmaa, M & Pesonen, M. 2022. Suoraa palautetta. - Talvio, M & Klemola, U. 2017. Toimiva vuorovaikutus. - Åhman, H. 2021. Keskusteluälykkyys painetilanteissa.

Teaching methods

Opintojakson aiheita ovat -Kohtaamisia työpaikalla: Millainen on hyvin viestivä esihenkilö? Miten esihenkilön kannattaisi toimia ja käyttäytyä erilaisissa vuorovaikutustilanteissa? -Esihenkilö ja toimiva vuorovaikutus työyhteisössä: arvostava johtaminen, yhteistyön edistäminen, oikeudenmukaisuus -Esihenkilö ja hyvä palautekulttuuri: palautteen hyödyt ja esteet, miten annetaan palautetta työyhteisössä. -Esihenkilö ja työyhteisön haasteelliset tilanteet: miten esihenkilö ratkaisee ongelma- ja ristiriitatilanteita. Verkko-opintojaksoon sisältyy digitaalisia oppimismateriaaleja ja itsenäistä opiskelua.

Student workload

Yksi opintopiste vastaa noin 27 tunnin työtä. Mahdollisuutesi oppia ja kehittyä tällä opintojaksolla vie keskimäärin 81 tuntia aikaasi. Koko opintojakson ajalle jaettuna se tarkoittaa noin 9-10 tunnin viikoittaista työskentelyä.

Evaluation methods and criteria

Vuorovaikutus ja viestintä esihenkilön työssä -opintojaksolla sinun tulee kirjoittaa neljä essee-tyyppistä tekstiä käsiteltävistä aihealueista, yksi kustakin aihealueesta. Teksteissä on hyödynnettävä lähdekirjallisuutta ja merkittävä lähdeviittaukset.

Go back to top of page