Skip to main content

The Diverse Operating Culture of Early Childhood Education (5 cr)

Code: C-02469-SS10070-3002

General information


Enrollment
01.10.2024 - 02.03.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.03.2025 - 18.05.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Institution
Karelia University of Applied Sciences
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50
No reservations found for realization C-02469-SS10070-3002!

Evaluation scale

Approved/Rejected

Objective

You are able to: - strengthen an operating culture that supports diversity in early childhood education and care - recognise how diversity shows in early childhood education - identify the child's support needs and be able to apply support methods and practices - act sensitively, taking into account and supporting the diversity of families and children

Content

Diverse operating culture Inclusive early childhood education and care Diversity in early childhood education and care Supporting children and families

Teaching methods

Opintojakso suoritetaan itsenäisesti. Opintojaksolla perehdytään varhaiskasvatuksen osallisuutta ja moninaisuutta tukevaan toimintakulttuurin sekä inklusiivisuuden käsitteeseen. Kuinka toimia sensitiivisesti, perheiden ja lasten moninaisuutta huomioiden ja kokonaisvaltaista hyvinvointia tukien varhaiskasvatuksessa. Opintojakso sisältää neljä aihekokonaisuutta, mitkä löytyvät Moodlen omilta välilehdiltä. Tarkemmat ohjeet aihekokonaisuuden opiskeluun sekä palautettavien oppimistehtävien ohjeistuksen löydät kunkin aihekokonaisuuden välilehdiltä. Opintojakson päätteeksi tehdään myös oppimista kokoava koontitehtävä, jonka ohjeistus löytyy Moodlen välilehdeltä Opintojakson kokoava tehtävä.

Student workload

Yksi opintopiste vastaa noin 27 tunnin työskentelyä. Mahdollisuutesi kehittyä ja oppia tällä opintojaksolla vie keskimäärin 135 tuntia aikaasi. Opintojakson Moodlen eri osioissa on mainittu, minkä verran yhteen osioon on varattu aikaa.

Go back to top of page