Entrepreneurial Opportunities in Market-Tested Business (5 cr)
Code: C-02469-YJ10013-3005
General information
- Enrollment
-
01.04.2024 - 30.11.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
02.09.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Institution
- Karelia University of Applied Sciences, Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 25
- Course
- C-02469-YJ10013
Evaluation scale
Approved/Rejected
Objective
The student becomes familiar with the start-up modes of market-tested business. S/he knows the object definition and evaluation methods, as well as the basic principles of pricing. S/he knows the processes and contractual and legal issues related to the start-up of a premade business. S/he is able to evaluate the chances of business success.
Content
Market-tested business opportunities: business transfers, change of generation and acquisition, franchising and licensing. Object definition, assessment, and pricing. The process of the change of ownership, contracts and legal issues. Strategic assessment and planning.
Location and time
Verkkokurssi.
Teaching methods
Osaamistavoitteet: perehtyt markkinatestatun liiketoiminnan aloitustapoihin tiedät kohteen määrittämisen ja arvioinnin keinot sekä hinnan määrittelyn perusperiaatteet tiedät yrittäjyyden aloittamiseen liittyvistä prosesseista, sopimuksista ja oikeudellisista kysymyksistä osaat arvioida liiketoiminnan menestymisen mahdollisuuksia Keskeinen sisältö: markkinatestattuun liiketoimintaan omistajanvaihdoksen, sukupolven vaihdoksen tai yrityskaupan, franchising-yrittäjyyden ja lisenssin ostamisen muodossa perustuva yrittäjyys kohteen määrittäminen ja arviointi sekä hinnan määrittely omistajuuden vaihdosprosessi, sopimukset ja oikeudelliset kysymykset strateginen arviointi ja suunnittelu Oppimismenetelmät: oppimistehtävät