Skip to main content

Entrepreneurial Opportunities in Market-Tested Business (5 cr)

Code: C-02469-YJ10013-3005

General information


Enrollment
01.04.2024 - 30.11.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.09.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Institution
Karelia University of Applied Sciences, Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 25
No reservations found for realization C-02469-YJ10013-3005!

Evaluation scale

Approved/Rejected

Objective

The student becomes familiar with the start-up modes of market-tested business. S/he knows the object definition and evaluation methods, as well as the basic principles of pricing. S/he knows the processes and contractual and legal issues related to the start-up of a premade business. S/he is able to evaluate the chances of business success.

Content

Market-tested business opportunities: business transfers, change of generation and acquisition, franchising and licensing. Object definition, assessment, and pricing. The process of the change of ownership, contracts and legal issues. Strategic assessment and planning.

Location and time

Verkkokurssi.

Teaching methods

Osaamistavoitteet: perehtyt markkinatestatun liiketoiminnan aloitustapoihin tiedät kohteen määrittämisen ja arvioinnin keinot sekä hinnan määrittelyn perusperiaatteet tiedät yrittäjyyden aloittamiseen liittyvistä prosesseista, sopimuksista ja oikeudellisista kysymyksistä osaat arvioida liiketoiminnan menestymisen mahdollisuuksia Keskeinen sisältö: markkinatestattuun liiketoimintaan omistajanvaihdoksen, sukupolven vaihdoksen tai yrityskaupan, franchising-yrittäjyyden ja lisenssin ostamisen muodossa perustuva yrittäjyys kohteen määrittäminen ja arviointi sekä hinnan määrittely omistajuuden vaihdosprosessi, sopimukset ja oikeudelliset kysymykset strateginen arviointi ja suunnittelu Oppimismenetelmät: oppimistehtävät

Go back to top of page