Skip to main content

Game Engines: Advanced Unreal Engine (5 cr)

Code: C-10108-R504TL174-3005

General information


Enrollment
01.01.2025 - 30.04.2026
Registration for the implementation has begun.
Timing
01.04.2025 - 25.11.2026
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Institution
Lapland University of Applied Sciences, Online-toteutus (Teams, Moodle, Youtube)
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 180
No reservations found for realization C-10108-R504TL174-3005!

Evaluation scale

H-5

Objective

Opiskelija osaa käyttää pelimoottoria monipuolisesti ja hyödyntää sen tarjoamia ominaisuuksia. Opiskelija kykenee valitsemaan sopivimman tavan toteuttaa pelimekaniikka hyödyntäen pelimoottoria. Opiskelija osaa hyödyntää dokumentaatioita monipuolisesti ja osaa luoda virtuaalimaailmaan tai peliin edistyneitä toiminnallisuuksia.

Content

- Materiaalit - Assettien tuonti - Unreal Engine: Mitä ja miten käytän C++ - Mihin muuhun kuin peleihin Unreal Engine taipuu - Laadukkaan AI:n toteutus - Säätilat ja niiden rakentaminen - Autopelitoiminnallisuudet - Inventaario - Shaderit

Location and time

Online-toteutus (Teams, Moodle, Youtube)

Materials

Opintojaksolla käytetään UnrealEngine-pelimoottoria. Käytössä on UnrealEnginen oma dokumentaatio sekä tutoriaalivideot.

Teaching methods

Opintojaksolla on käytössä opetuksessa videot ( samalla tapaa kuin perusteet opintojaksolla ), joiden kautta valtaosa käytännönläheisestä teoria sisällöstä jaetaan. Opiskelijoilla on käytössään moodle työtila, jonka kautta videot, harjoitustehtävät ja harjoitustehtävien palauttaminen järjestetään oppimispäiväkirjan muodossa. Opintojaksolla esitietovaatimuksena on Pelimoottorit: Unreal Enginen perusteet opintojaksolla tulleet osaamiset. Opetuksessa on käytössä Teams-työtila opiskelun tukena.

Qualifications

Opintojaksolla esitietovaatimuksena on Unreal Enginen perusteet -opintojakson sisältö

Go back to top of page