Game Engines: Advanced Unreal Engine (5 cr)
Code: C-10108-R504TL174-3005
General information
- Enrollment
-
01.01.2025 - 30.04.2026
Registration for the implementation has begun.
- Timing
-
01.04.2025 - 25.11.2026
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Institution
- Lapland University of Applied Sciences, Online-toteutus (Teams, Moodle, Youtube)
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 180
- Course
- C-10108-R504TL174
Evaluation scale
H-5
Objective
Opiskelija osaa käyttää pelimoottoria monipuolisesti ja hyödyntää sen tarjoamia ominaisuuksia. Opiskelija kykenee valitsemaan sopivimman tavan toteuttaa pelimekaniikka hyödyntäen pelimoottoria. Opiskelija osaa hyödyntää dokumentaatioita monipuolisesti ja osaa luoda virtuaalimaailmaan tai peliin edistyneitä toiminnallisuuksia.
Content
- Materiaalit - Assettien tuonti - Unreal Engine: Mitä ja miten käytän C++ - Mihin muuhun kuin peleihin Unreal Engine taipuu - Laadukkaan AI:n toteutus - Säätilat ja niiden rakentaminen - Autopelitoiminnallisuudet - Inventaario - Shaderit
Location and time
Online-toteutus (Teams, Moodle, Youtube)
Materials
Opintojaksolla käytetään UnrealEngine-pelimoottoria. Käytössä on UnrealEnginen oma dokumentaatio sekä tutoriaalivideot.
Teaching methods
Opintojaksolla on käytössä opetuksessa videot ( samalla tapaa kuin perusteet opintojaksolla ), joiden kautta valtaosa käytännönläheisestä teoria sisällöstä jaetaan. Opiskelijoilla on käytössään moodle työtila, jonka kautta videot, harjoitustehtävät ja harjoitustehtävien palauttaminen järjestetään oppimispäiväkirjan muodossa. Opintojaksolla esitietovaatimuksena on Pelimoottorit: Unreal Enginen perusteet opintojaksolla tulleet osaamiset. Opetuksessa on käytössä Teams-työtila opiskelun tukena.
Qualifications
Opintojaksolla esitietovaatimuksena on Unreal Enginen perusteet -opintojakson sisältö