Skip to main content

Supporting the development and emotional life of small children (5 cr)

Code: C-10126-AH00CQ52-3009

General information


Enrollment
20.11.2024 - 30.09.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
03.02.2025 - 30.11.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Institution
LAB University of Applied Sciences, Verkkokampus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 2000
No reservations found for realization C-10126-AH00CQ52-3009!

Evaluation scale

Approved/Failed

Content scheduling

- Pienen lapsen kehityksen ja toiminnanohjauksen sekä tunteiden itsesäätelytaitojen havainnointi ja dokumentointi - Varhainen vuorovaikutus itsesäätelykehityksen taustalla - Lähikehityksen vyöhyke, mentalisaatiokyky - Lapsen vuorovaikutus- ja tunnetaitojen, sekä itsesäätelyn tukemisen menetelmät - Osallisuutta ja minäpystyvyyttä tukevat keinot arjessa - Ratkaisukeskeisyyteen ja positiiviseen kasvatukseen sekä vahvuuksiin perustuva vuorovaikutus lapsen kehityksen tukena

Objective

The student is able to • describe, observe and apply knowledge of the growth, development and learning of small children • promote the development of the child’s interaction and emotional skills and strengthen the feeling of participation • see the child through their strengths and recognize the influence of one’s own actions in the child’s emotion regulation

Location and time

toteutus ajalla 3.2.-30.11.25 - Opintojaksolla edetään opiskelijan omaa omaa aikataulua noudattaen, tentin ja oppimistehtävien tulee olla hyväksytysti suoritettu ja palautettu viimeistään 30.11.25.

Materials

- Ahonen, L. 2017. Haastavat kasvatustilanteet. Lämpimän vuorovaikutuksen käsikirja - Sainio, T., Pajulahti, R. & Sajaniemi, N. 2020. Näin tuet lapsen itsesäätelyä. Hyvinvoinnin pedagogiikka varhaiskasvatuksessa - Saukkola, K.& Laane,T. 2020. Näe sydämellä. Luo arvostava yhteys lapseen - Trogen, T. 2021. Positiivinen kasvatus Lisäksi suositellaan: - Riihonen, R. & Koskinen, M. 2021. Kuinka kiukku kesytetään? Lasten aggressiokasvatus - Lautamo, T.& Laaksonen, V. 2018. Ralla: leikki- ja kaveritaitojen havainnointimenetelmät - Leskisenoja, E. 2019. Positiivinen pedagogiikka varhaiskasvatuksessa. Toteuta käytännössä - Koivunen, P-L. & Lehtinen, T. 2015. KASVU kiikarissa. Havainnoinnin käsikirja varhaiskasvattajille - Ranta, S. 2021. Kasvun juuret. Miten tuen lapsen oppimista ja hyvinvointia?

Teaching methods

Itsenäisesti opiskeltava verkkototeutus, joka suoritetaan opiskelijan oman aikataulun mukaan ajanjakson 3.2. -30.11.2025 välisenä aikana. Sisältää moodle-tentin sekä yksilötehtäviä, jotka tehdään luentotallenteiden, moodle-materiaalien ja muun ilmoitetun materiaalin pohjalta. Opintojakson suorittamisen voi aloittaa itselle sopivana ajankohtana 3.2.25 alkaen, kuitenkin niin, että opintojakson kaikki tehtävät on palautettu 30.11. mennessä. Tämän jälkeen opintojakso sulkeutuu, eikä tehtäviä enää voi palauttaa. Opintojaksoa arvioidaan kuukausittain. Arviointia ei tehdä ajalla 12.6.-10.8.2025 välillä.

Employer connections

-

Exam schedules

-

Pedagogic approaches and sustainable development

Moodle-oppimisympäristö

Completion alternatives

-

Student workload

Verkko-oppimismateriaali, kirjallisuus ja opiskelijan oma työ; yhteensä 5 op

Evaluation methods and criteria

Arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty -Opintojaksoa ei arvioida ajalla 12.6.-10.8.2025 välisenä aikana

Go back to top of page