Skip to main content

Information Retrieval Skills 1 (5 cr)

Code: KH00BG46-3002

General information


Enrollment
01.06.2020 - 14.09.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
03.09.2020 - 31.10.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Pauliina Isomäki
Groups
PLIITS19KITI
PLIITS19kiti
MLIITS19KITI
MLIITS19KITI
Course
KH00BG46
No reservations found for realization KH00BG46-3002!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Tiedontarveanalyysi ja asiakaslukutaito 3.9.2020
Tiedonhaun tekniikka 4.9.2020
Tiedonlähteet kirjastoympäristössä 1, kotimaisia kirjastotietokantoja 4.9.-1.10.2020
Tiedonlähteet kirjastoympäristössä 2, muita tietokantoja (artikkeleita ym) 2.10.-28.10.2020
Tiedonhakutoimeksianto: ryhmätehtävä 2.10.-29.10.2020
Tiedonlähteiden arviointi 2.10.-29.10.2020

Objective

Having completed the course, the student is able to
- make good use of different information retrieval methods
- make good use of different information services
- carry out customer-oriented information retrieval.

Content

Tiedontarveanalyysi ja asiakaslukutaito
Tiedonhaku
Erilaiset tiedonlähteet
Tiedonlähteiden arviointi

Teaching methods

Lähiopetus (monimuotoryhmä), verkko-opetus, itsenäinen opiskelu, ryhmätyöt, raportit.
Tiedonhakuharjoituksilla on keskeinen rooli oppimisessa.

Pedagogic approaches and sustainable development

Yhteistoiminnallinen oppiminen

Student workload

Tiedonhakuharjoituksia kirjastotietokannoissa
Tiedonhakuharjoituksia artikkeli- ym. tietokannoissa
Lähdekritiikki
Tiedonhakutoimeksianto, raportti löydetyistä lähteistä
Kooste kurssin teemoista, reflektio omasta oppimisesta

135 h

Evaluation methods and criteria

Tiedonhakutoimeksianto (ryhmätyö) 40 %
Muut harjoitustehtävät ja raportit 60 %

Failed (0)

Opiskelijalla on selvästi puutteelliset tiedot, opiskelija on vastannut annettuihin tehtäviin tehtävänantoa ymmärtämättä tai on jättänyt tehtävät suorittamatta.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija hallitsee perusteet. Asiat on kuitenkin käsitelty suppeasti ja/tai luettelomaisesti ja opiskelijan osaamisessa on puutteita. Kirjallisessa ja suullisessa työssä on puutteita.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelijan kirjalliset ja suulliset työt ovat selkeitä. Keskeinen asiasisältö ymmärretään ja tuodaan esille hyvin. Epäolennaista ainesta on vain vähän tai ei ollenkaan. Omakohtainen reflektio saattaa puuttua. Esitetty perusteluja jossakin määrin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija ymmärtää ja tuo esille keskeisen asiasisällön erittäin kattavasti. Kirjalliset ja suulliset työt ovat erittäin selkeät ja loogiset. Asiat on kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta Lähdeaineistoa on hyödynnetty erittäin monipuolisesti. Esitetty pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti.

Further information

DKITIS20-ryhmän toteutuksessa lähipäivät korvautuvat verkkotapaamisilla aloituspäiviä 3.-4.9. lukuunottamatta.

Go back to top of page