Information Retrieval Skills 1 (5 cr)
Code: KH00BG46-3002
General information
- Enrollment
- 01.06.2020 - 14.09.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 03.09.2020 - 31.10.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Pauliina Isomäki
- Groups
-
PLIITS19KITIPLIITS19kiti
-
MLIITS19KITIMLIITS19KITI
- Course
- KH00BG46
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Tiedontarveanalyysi ja asiakaslukutaito 3.9.2020
Tiedonhaun tekniikka 4.9.2020
Tiedonlähteet kirjastoympäristössä 1, kotimaisia kirjastotietokantoja 4.9.-1.10.2020
Tiedonlähteet kirjastoympäristössä 2, muita tietokantoja (artikkeleita ym) 2.10.-28.10.2020
Tiedonhakutoimeksianto: ryhmätehtävä 2.10.-29.10.2020
Tiedonlähteiden arviointi 2.10.-29.10.2020
Objective
Having completed the course, the student is able to
- make good use of different information retrieval methods
- make good use of different information services
- carry out customer-oriented information retrieval.
Content
Tiedontarveanalyysi ja asiakaslukutaito
Tiedonhaku
Erilaiset tiedonlähteet
Tiedonlähteiden arviointi
Teaching methods
Lähiopetus (monimuotoryhmä), verkko-opetus, itsenäinen opiskelu, ryhmätyöt, raportit.
Tiedonhakuharjoituksilla on keskeinen rooli oppimisessa.
Pedagogic approaches and sustainable development
Yhteistoiminnallinen oppiminen
Student workload
Tiedonhakuharjoituksia kirjastotietokannoissa
Tiedonhakuharjoituksia artikkeli- ym. tietokannoissa
Lähdekritiikki
Tiedonhakutoimeksianto, raportti löydetyistä lähteistä
Kooste kurssin teemoista, reflektio omasta oppimisesta
135 h
Evaluation methods and criteria
Tiedonhakutoimeksianto (ryhmätyö) 40 %
Muut harjoitustehtävät ja raportit 60 %
Failed (0)
Opiskelijalla on selvästi puutteelliset tiedot, opiskelija on vastannut annettuihin tehtäviin tehtävänantoa ymmärtämättä tai on jättänyt tehtävät suorittamatta.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija hallitsee perusteet. Asiat on kuitenkin käsitelty suppeasti ja/tai luettelomaisesti ja opiskelijan osaamisessa on puutteita. Kirjallisessa ja suullisessa työssä on puutteita.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelijan kirjalliset ja suulliset työt ovat selkeitä. Keskeinen asiasisältö ymmärretään ja tuodaan esille hyvin. Epäolennaista ainesta on vain vähän tai ei ollenkaan. Omakohtainen reflektio saattaa puuttua. Esitetty perusteluja jossakin määrin.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija ymmärtää ja tuo esille keskeisen asiasisällön erittäin kattavasti. Kirjalliset ja suulliset työt ovat erittäin selkeät ja loogiset. Asiat on kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta Lähdeaineistoa on hyödynnetty erittäin monipuolisesti. Esitetty pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti.
Further information
DKITIS20-ryhmän toteutuksessa lähipäivät korvautuvat verkkotapaamisilla aloituspäiviä 3.-4.9. lukuunottamatta.