Skip to main content

Customer Oriented Sales (15 cr)

Code: KH00BH04-3006

General information


Timing
05.08.2021 - 31.07.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 - 15
Local portion
15 cr
Mode of delivery
Contact learning
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Marianne Renvall
Course
KH00BH04
No reservations found for realization KH00BH04-3006!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Ostokäyttäytymisen perusteita
Myyntiprosessin teoria
Myyntityön suunnittelu ja toteutus, budjetointi ja seuranta
Asiakas- ja ratkaisukeskeinen myyntityö

Opiskelija toteuttaa myyntiä sisäisenä tai ulkoisena projektina: sisäisesti niin, että tuotteistaa ja myy MyyntiAkatemian palveluita ja tuotteita tai ulkoisena niin, että toimeksiantajana on ulkopuolinen yritys, yhteisö tai organisaatio.

Objective

The student
- knows how to define the target group and set goals and schedules for sales
- understands what affects the purchasing behavior of the target group and plans sales accordingly
- knows and implements the different stages of the sales process (also social selling)
- chooses proper and cost-efficient sales channels
- understands the client needs and uses communication skills accordingly in the sales situation
- is able to create a positive atmosphere in his/her sales team for achieving sales goals.

Content

Basics of purchasing behaviour
Sales process theory
Planning of sales and realization of the plan, budgeting and monitoring
Customer oriented and solution focused sales

Teaching methods

Tiimioppiminen ja oppiminen asiakasprojektien tekemisen kautta. Teoriakehystä kehitetään treenien ja kirjareflektioiden avulla. Portfoliotyöskentely.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opintojakso toteutetaan MyyntiAkatemiassa. MyyntiAkatemiassa käytetään portfoliotyöskentelyä, johon kuuluvat treenit, projektit, tiedonhankintaa ja teoriaa sekä oppimissopimus.

Student workload

Opiskelija tekee yritysten ja organisaatioiden projektitoimeksiantoja ja hän näyttää osaamistaan portfolion muodossa. Hän pitää tuntikirjaa työtunneistaan. Opintopisteet annetaan tehdyn tuntimäärän ja portfoliotuotosten perusteella. 5-15 op.

Evaluation methods and criteria

Opiskelija saa palautetta toiminnastaan asiakkailta, vertaisiltaan sekä valmentajilta. Hän tekee myös jatkuvaa itsearviointia ja reflektointia toiminnastaan. Arviointi kohdistuu opiskelijan toimintaan tiimissä ja projekteissa. Opiskelija laatii portfolion toiminnastaan ja tuotoksistaan. Portfolio pitää sisällään hänen tuntikirjanpitonsa, kirjareflektionsa sekä tuotoksia toiminnasta (dokumentteja, raportteja, kuvia, linkkejä, videoita, ym.).

Failed (0)

Opiskelija ei täytä hyväksytyn kriteerejä.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Arvosana hyväksytty (1-2), opiskelija
-ymmärtää ostokäyttäytymisen ja myyntiprosessin perusteita
-on mukana tekemässä myyntityötä ja kehittää itseään myyjänä
-käyttää myynnin työkaluja osana tiimiä
-toimii asiakaslähtöisesti myyntiprojektissa.

Assessment criteria, good (3-4)

Arvosana hyvä (3-4), opiskelija
-organisoi ja toteuttaa myyntikampanjan
-huolehtii, että myyntikampanja viedään päätökseen ja arvioidaan asianmukaisesti
-toimii itsenäisesti myyntikampanjassa projektipäällikön tai muun roolin mukaisesti
-käyttää aktiivisesti myynnin työkaluja
-osaa kehittää ratkaisukeskeistä myyntitaitoaan asiakaspalautteen mukaisesti
-saavuttaa myyntitavoitteet

Assessment criteria, excellent (5)

Arvosana kiitettävä (5), opiskelija
-edellä mainitut sekä
-toimii ja tekee päätöksiä vaativissa tilanteissa
-saavuttaa tai ylittää myyntitavoitteet.

Go back to top of page