Customer Oriented Sales (15 cr)
Code: KH00BH04-3006
General information
- Timing
- 05.08.2021 - 31.07.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 - 15
- Local portion
- 15 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Marianne Renvall
- Course
- KH00BH04
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Ostokäyttäytymisen perusteita
Myyntiprosessin teoria
Myyntityön suunnittelu ja toteutus, budjetointi ja seuranta
Asiakas- ja ratkaisukeskeinen myyntityö
Opiskelija toteuttaa myyntiä sisäisenä tai ulkoisena projektina: sisäisesti niin, että tuotteistaa ja myy MyyntiAkatemian palveluita ja tuotteita tai ulkoisena niin, että toimeksiantajana on ulkopuolinen yritys, yhteisö tai organisaatio.
Objective
The student
- knows how to define the target group and set goals and schedules for sales
- understands what affects the purchasing behavior of the target group and plans sales accordingly
- knows and implements the different stages of the sales process (also social selling)
- chooses proper and cost-efficient sales channels
- understands the client needs and uses communication skills accordingly in the sales situation
- is able to create a positive atmosphere in his/her sales team for achieving sales goals.
Content
Basics of purchasing behaviour
Sales process theory
Planning of sales and realization of the plan, budgeting and monitoring
Customer oriented and solution focused sales
Teaching methods
Tiimioppiminen ja oppiminen asiakasprojektien tekemisen kautta. Teoriakehystä kehitetään treenien ja kirjareflektioiden avulla. Portfoliotyöskentely.
Pedagogic approaches and sustainable development
Opintojakso toteutetaan MyyntiAkatemiassa. MyyntiAkatemiassa käytetään portfoliotyöskentelyä, johon kuuluvat treenit, projektit, tiedonhankintaa ja teoriaa sekä oppimissopimus.
Student workload
Opiskelija tekee yritysten ja organisaatioiden projektitoimeksiantoja ja hän näyttää osaamistaan portfolion muodossa. Hän pitää tuntikirjaa työtunneistaan. Opintopisteet annetaan tehdyn tuntimäärän ja portfoliotuotosten perusteella. 5-15 op.
Evaluation methods and criteria
Opiskelija saa palautetta toiminnastaan asiakkailta, vertaisiltaan sekä valmentajilta. Hän tekee myös jatkuvaa itsearviointia ja reflektointia toiminnastaan. Arviointi kohdistuu opiskelijan toimintaan tiimissä ja projekteissa. Opiskelija laatii portfolion toiminnastaan ja tuotoksistaan. Portfolio pitää sisällään hänen tuntikirjanpitonsa, kirjareflektionsa sekä tuotoksia toiminnasta (dokumentteja, raportteja, kuvia, linkkejä, videoita, ym.).
Failed (0)
Opiskelija ei täytä hyväksytyn kriteerejä.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Arvosana hyväksytty (1-2), opiskelija
-ymmärtää ostokäyttäytymisen ja myyntiprosessin perusteita
-on mukana tekemässä myyntityötä ja kehittää itseään myyjänä
-käyttää myynnin työkaluja osana tiimiä
-toimii asiakaslähtöisesti myyntiprojektissa.
Assessment criteria, good (3-4)
Arvosana hyvä (3-4), opiskelija
-organisoi ja toteuttaa myyntikampanjan
-huolehtii, että myyntikampanja viedään päätökseen ja arvioidaan asianmukaisesti
-toimii itsenäisesti myyntikampanjassa projektipäällikön tai muun roolin mukaisesti
-käyttää aktiivisesti myynnin työkaluja
-osaa kehittää ratkaisukeskeistä myyntitaitoaan asiakaspalautteen mukaisesti
-saavuttaa myyntitavoitteet
Assessment criteria, excellent (5)
Arvosana kiitettävä (5), opiskelija
-edellä mainitut sekä
-toimii ja tekee päätöksiä vaativissa tilanteissa
-saavuttaa tai ylittää myyntitavoitteet.