Sport as a product and value creator (5 cr)
Code: KH00BP56-3004
General information
- Enrollment
- 02.07.2022 - 31.07.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2022 - 31.12.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Jaakko Haltia
- Course
- KH00BP56
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
- Urheilun erityispiirteet
- Arvonluonti ja arvon lajit
- Arvostustalous
Objective
Student is able to
- analyze special features of sport from a commercial perspective
- understand the logic of value creation of sport
- understand the value of economy of esteem in sport
Content
- Special features of sport
- Value creation and different types of values
- The economy of esteem
Materials
Urheiluliiketoiminnan kirjallisuus ja jaettu materiaali
Teaching methods
Opintojakso suoritetaan osallistumalla lähi- ja etäopetukseen, tekemällä etäopetusta tukevia soveltavia tehtäviä ja reflektoimalla omaa oppimista.
Pedagogic approaches and sustainable development
Innopedagogiikan mukaista urheiluorganisaatiolähtöistä tiedon rakentamista ja reflektoivaa oppimista.
Teams-palaverit: ohjaus tapahtuu verkossa
Oppimisympäristönä Itslearning
Opiskelu perustuu jaetun oppimisen periaatteelle, joten osallistuminen tapaamisiin on tärkeää.
Student workload
Opintojakson työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Case-tehtävän ratkaisemiseksi luettava taustateoria ja ratkaisun esittäminen lähiopetuksessa sekä henkilökohtainen työ
Evaluation methods and criteria
Arvioitava aineisto: Case-tehtävän ratkaisu ja sen monipuolinen perustelu sekä henkilökohtaisen työn arviointi. Arvosanot (1-5) Arvioinnin kohteena ovat kyky soveltaa kurssiin liittyviä sisältöjä ja itsenäisten tehtävien vastausten täsmällisyys eli että vastaukset ovat tehtävänantojen mukaisia ja niissä on vastattu kysymyksiin kattavasti.
Failed (0)
Tehtävien suorittaminen osoittaa arviointikohteina olevissa kyvyissä olevan vakavia puutteita.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa tehtävien suorittamisen minimikyvyt, mutta kyvyissä on huomattavia puutteita.
Assessment criteria, good (3-4)
Itsenäiset tehtävät on tehty hyvin ja esitetty selkeästi. Opiskelija osoittaa hallitsevansa pääosin tehtävien suorittamisen edellyttämät kyvyt.
Assessment criteria, excellent (5)
Itsenäisten tehtävien suorituksissa on arviointikriteerit huomioon ottaen useita huomattavia ansioita.