Sales and Marketing development task 2 (5 cr)
Code: KH00BS06-3001
General information
- Enrollment
- 01.12.2020 - 15.01.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 18.01.2021 - 28.05.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Jouko Broman
- Jaana Merikallio
- Course
- KH00BS06
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Myynnin ja markkinoinnin kehittämistehtävä 2 integroituu kahteen muuhun kevään opintojaksoon - Digitaalinen markkinointi sekä Myynnin ja Markkinoinnin johtaminen - näiden kurssien opintokerroilla haltuun otettua teoriaa ja annettuja työkaluja sovelletaan tässä kehittämistehtävässä. Kehittämistehtävän 2 lopputulemana on suunnitelma markkinoinnin ja myynnin johtamisen tehostamisesta tavoitteiden saavuttamiseksi. Kehittämistehtävä II lähtökohtana on toiminnan nykytila. Miten myynti- ja markkinointitoimenpiteitä tulisi johtaa ajatellun tavoitetilan saavuttamiseksi? Käytä apuna Johtajan kuutta tehtävää ja Suorituksen johtamisen vauhtipyörää.
Opintojaksot Digitaalinen markkinointi, Myynnin ja markkinoinnin johtaminen sekä Myynnin ja markkinoinnin kehittämistehtävät toteutuvat keväällä 2021 seuraavasti:
to 21.1. klo 9-16 Digitaalinen Markkinointi (Merikallio).
pe 19.2.,- klo 9-12. Digitaalinen markkinointi jatkuu. (Merikallio) - klo 13-16 Myynnin ja markkinoinnin johtaminen: Itsensäjohtaminen, johtaminen eli Leadership, markkinoinnin ja viestinnän johtamisen erityispiirteet (Broman).
to 25.3. klo 9-16 Myynnin ja markkinoinnin johtaminen (Broman, Merikallio).
pe 23.4. klo 9-16 Myynnin ja markkinoinnin kehittämistehtävä 2 (Broman, Merikallio)
to 27.5. klo 9-16 Myynnin ja markkinoinnin kehittämistehtävä 2 (Broman, Merikallio
Objective
As a result of the course, the student is able to implement the theory of leadership within the practical sales management environment. The student is able to analyze, develop and further improve marketing and sales operations.
Content
At the very beginning the students must select a target company for which an improvement plan is established focusing on marketing and sales operations.
To enable the above it is essential to first analyze the current status of the operations respectively. Thereafter a plausible future vision is established. Based on the vision (where do we want go, and why) a strategic plan is created.
The established development plan is discussed with the target company representatives, and adjusted according to the acquired feedback.
Materials
Järvinen, Rantala, Ruotsalainen: Johda suoritusta. (Talentum 2014).
Roger E. Allen: Nalle Puh ja Johtamisen Taito (WSOY 1997)
Näiden lisäksi videomateriaalia ainakin Sinekiltä ja Golemaniltä.
Teaching methods
Luennot, kokemusten jakaminen keskustellen, aihepiiriin perehtyminen videoiden ja kirjallisen materiaalin tuella, yksilöllinen markkinointisuunnitelma kohdeyritykselle.
Exam schedules
Ei ole. Kehittämistehtävän 2 materiaali ja esitys toimivat arvioinnin perustana yhteisillä tapaamiskerroillamme koetun lisäksi.
Pedagogic approaches and sustainable development
INNOPEDA
Completion alternatives
Ei ole. Luennoilla on oltava läsnä. Arvostamme kykyä hallita aikaa ja olla läsnä siinä ja siellä mitä kulloinkin ollaan tekemässä. Ajoittakaa siis niin työt kuin harrastukset ynnä muut velvoitteet muille kuin näiden kolmen kurssin suorittamiselle varatuille päiville.
Student workload
5 opintopistettä tarkoittaa 135 aktiivista tuntia kehittämistehtävän parissa.
Assessment criteria, approved/failed
Kehittämistehtävä on hyväksytty, jos kehittämistehtävän kaikki osa-alueet on hyväksytty.
Evaluation methods and criteria
Markkinoinnin kehittämistehtävä 2.
Kurssin lopuksi.
Verrataan sisältöä ajateltuun kehittämissuunnitelman sisältöön. Valmentajien yhteinen näkemys palautetun Kehittämistehtävä 2 suunnitelman laadusta sisältäen kevään aikana annetun palautteen ja korjaavien toimenpiteiden toteutuksen kunkin opiskelijan osalta.
Further information
Ole paikalla. Se kannattaa. Näillä kursseilla opittu tukee kehitystäsi kaupallisella urallasi matkalla merkittäviin saavutuksiisi!