Skip to main content

Sales and Marketing development task 2 (5 cr)

Code: KH00BS06-3001

General information


Enrollment
01.12.2020 - 15.01.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
18.01.2021 - 28.05.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Jouko Broman
Jaana Merikallio
Course
KH00BS06
No reservations found for realization KH00BS06-3001!

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Myynnin ja markkinoinnin kehittämistehtävä 2 integroituu kahteen muuhun kevään opintojaksoon - Digitaalinen markkinointi sekä Myynnin ja Markkinoinnin johtaminen - näiden kurssien opintokerroilla haltuun otettua teoriaa ja annettuja työkaluja sovelletaan tässä kehittämistehtävässä. Kehittämistehtävän 2 lopputulemana on suunnitelma markkinoinnin ja myynnin johtamisen tehostamisesta tavoitteiden saavuttamiseksi. Kehittämistehtävä II lähtökohtana on toiminnan nykytila. Miten myynti- ja markkinointitoimenpiteitä tulisi johtaa ajatellun tavoitetilan saavuttamiseksi? Käytä apuna Johtajan kuutta tehtävää ja Suorituksen johtamisen vauhtipyörää.

Opintojaksot Digitaalinen markkinointi, Myynnin ja markkinoinnin johtaminen sekä Myynnin ja markkinoinnin kehittämistehtävät toteutuvat keväällä 2021 seuraavasti:
to 21.1. klo 9-16 Digitaalinen Markkinointi (Merikallio).
pe 19.2.,- klo 9-12. Digitaalinen markkinointi jatkuu. (Merikallio) - klo 13-16 Myynnin ja markkinoinnin johtaminen: Itsensäjohtaminen, johtaminen eli Leadership, markkinoinnin ja viestinnän johtamisen erityispiirteet (Broman).
to 25.3. klo 9-16 Myynnin ja markkinoinnin johtaminen (Broman, Merikallio).
pe 23.4. klo 9-16 Myynnin ja markkinoinnin kehittämistehtävä 2 (Broman, Merikallio)
to 27.5. klo 9-16 Myynnin ja markkinoinnin kehittämistehtävä 2 (Broman, Merikallio

Objective

As a result of the course, the student is able to implement the theory of leadership within the practical sales management environment. The student is able to analyze, develop and further improve marketing and sales operations.

Content

At the very beginning the students must select a target company for which an improvement plan is established focusing on marketing and sales operations.
To enable the above it is essential to first analyze the current status of the operations respectively. Thereafter a plausible future vision is established. Based on the vision (where do we want go, and why) a strategic plan is created.
The established development plan is discussed with the target company representatives, and adjusted according to the acquired feedback.

Materials

Järvinen, Rantala, Ruotsalainen: Johda suoritusta. (Talentum 2014).
Roger E. Allen: Nalle Puh ja Johtamisen Taito (WSOY 1997)
Näiden lisäksi videomateriaalia ainakin Sinekiltä ja Golemaniltä.

Teaching methods

Luennot, kokemusten jakaminen keskustellen, aihepiiriin perehtyminen videoiden ja kirjallisen materiaalin tuella, yksilöllinen markkinointisuunnitelma kohdeyritykselle.

Exam schedules

Ei ole. Kehittämistehtävän 2 materiaali ja esitys toimivat arvioinnin perustana yhteisillä tapaamiskerroillamme koetun lisäksi.

Pedagogic approaches and sustainable development

INNOPEDA

Completion alternatives

Ei ole. Luennoilla on oltava läsnä. Arvostamme kykyä hallita aikaa ja olla läsnä siinä ja siellä mitä kulloinkin ollaan tekemässä. Ajoittakaa siis niin työt kuin harrastukset ynnä muut velvoitteet muille kuin näiden kolmen kurssin suorittamiselle varatuille päiville.

Student workload

5 opintopistettä tarkoittaa 135 aktiivista tuntia kehittämistehtävän parissa.

Assessment criteria, approved/failed

Kehittämistehtävä on hyväksytty, jos kehittämistehtävän kaikki osa-alueet on hyväksytty.

Evaluation methods and criteria

Markkinoinnin kehittämistehtävä 2.
Kurssin lopuksi.
Verrataan sisältöä ajateltuun kehittämissuunnitelman sisältöön. Valmentajien yhteinen näkemys palautetun Kehittämistehtävä 2 suunnitelman laadusta sisältäen kevään aikana annetun palautteen ja korjaavien toimenpiteiden toteutuksen kunkin opiskelijan osalta.

Further information

Ole paikalla. Se kannattaa. Näillä kursseilla opittu tukee kehitystäsi kaupallisella urallasi matkalla merkittäviin saavutuksiisi!

Go back to top of page