Digital Marketing (5 cr)
Code: KH00BS08-3001
General information
- Enrollment
- 01.12.2020 - 28.01.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 21.01.2021 - 31.07.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Jaana Merikallio
- Course
- KH00BS08
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Kurssin sisältö
- Inbound-/outbound-markkinoinnin käsitteet
- outbound: displaymainonta
- inbound: sisältömarkkinointi: ostajapersoonat ja ostajan polku. Hakukoneoptimoinnin merkitys kävijäliikenteen luomisessa (SEO ja SEM). Sosiaalinen media
- verkkoanalytiikka: opiskelijat suorittavat Google Analytics for Beginners -sertifikaatin (englanninkielinen)
Opintojaksot Digitaalinen markkinointi, Myynnin ja markkinoinnin johtaminen sekä Myynnin ja markkinoinnin kehittämistehtävä 2 toteutuvat keväällä 2021 seuraavasti:
to 21.1. klo 9-16 Digitaalinen Markkinointi (Merikallio).
pe 19.2.,
- klo 9-12. Digitaalinen markkinointi jatkuu. (Merikallio)
- klo 13-16 Myynnin ja markkinoinnin johtaminen: Itsensäjohtaminen, johtaminen eli Leadership, markkinoinnin ja viestinnän johtamisen erityispiirteet (Broman).
to 25.3. klo 9-16 Myynnin ja markkinoinnin johtaminen (Broman, Merikallio).
pe 23.4. klo 9-16 Myynnin ja markkinoinnin kehittämistehtävä 2 (Broman, Merikallio)
to 27.5. klo 9-16 Myynnin ja markkinoinnin kehittämistehtävä 2 (Broman, Merikallio
Objective
Student knows how to utilize digital marketing channels and apply theory into practice. Student recognizes the importance of a website and knows how to increase number of visitors and their engagement. S/he knows the basics of web analytics.
Content
Digital marketing channels, ie. SEO, SEM, display advertising, content marketing and social media. Definitions of inbound and outbound marketing. Targeting, buyer personas and buyer’s journey. The role of search engines in creating web traffic. Students complete the Google Analytics for Beginners Certificate.
Materials
Luentomateriaali
Videotutoriaalit
Teaching methods
- erilaiset lähiopetuksen oppimismenetelmät: luennot sekä yhteistoiminnalliset oppimismenetelmät, esim. keskustelut
- itsenäinen työskentely: ennakkotehtävät ja yrityslähtöiset syventävät tehtävät
- sertifikaattiopiskelu, mm. videotutoriaalit
Exam schedules
Ei tenttiä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Työelämäläheisyys ja opiskelijalähtöisyys luovat lähtökohdat kehittämistehtävälle.
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely, pienryhmätyöskentely
Optimaa hyödynnetään verkko-oppimisalustana
Completion alternatives
AHOT:
Osaamisen näyttömahdollisuus sovitaan tapauskohtaisesti opintojakson vastaavan opettajan kanssa. Mikäli opiskelija haluaa osoittaa osaamisensa näyttönä, hänen tulee olla yhteydessä opintojakson vastaavaan opettajaan viimeistään viikkoa ennen opintojakson ensimmäistä lähijaksoa. Näyttö tehdään kirjallisen raportin ja videon muodossa. Videota voidaan käyttää opetuksessa. Opiskelijan pitää itsenäisesti tutustua opintojakson sisältöön ja tavoitteisiin. Näytössä tulee todistaa opintojakson sisällön osaaminen. Opettaja antaa tähän tarkemmat ohjeet.
Student workload
5 op = 135 h
Tämä koostuu:
- ennakkotehtävästä
- kahdesta syventävästä tehtävästä
- lähipetuksesta
- Google Analytics for Beginners -sertifikaatin suorittamisesta
Evaluation methods and criteria
Kurssiarvosana muodostuu seuraavista osista:
Ennakkotehtävä (hyv. / hyl.) ja aktiivinen osallistuminen kurssille: 20 %
Syventävä tehtävä 1, yksilötehtävä (arviointi 0-5). Tee sisältöä ostajapersoonallesi: 30%. Pisteiden kerroin 6.
Syventävä tehtävä 2, paritehtävä (arviointi 0-5). Tee digikampanja valitsemallesi yritykselle: 25 %. Pisteiden kerroin 5.
Google Analytics for Beginners -sertifikaatti, yksilötehtävä: 30 %
Ennakkotehtävä (hyv. / hyl.) ja aktiivinen osallistuminen kurssille: 20 %
hyl: tehtävää ei ole palautettu ajoissa tai se ei ole lainkaan tehtävänannon mukainen
hyv: tehtävä on tehty toimeksiannon mukaisesti
Syventävä tehtävä 1, yksilötehtävä (arviointi 0-5). Tee sisältöä ostajapersoonallesi: 30%
0: Palautus myöhässä. Kirjoitus on liian lyhyt, tekstissä on runsaasti kielioppivirheitä. Video ei noudata brief-ohjeistusta vähimmässäkään määrin, SEOa ei ole huomioitu. Ostajapersoonaa ei ole kerrottu. Käy ilmi, että teksti tai osa siitä on plagioitu tai video on kopioitu. (Plagioinnintunnistus on käytössä.)
1-2: Kirjoitus on vähintään 300 sanaa pitkä, mutta sen sisältö ei vastaa otsikkoa. Ei ingressiä tai väliotsikoita. Kielioppivirheitä jossain määrin. SEO on huomioitu vain vähäisessä määrin. Kuvien käyttö olematonta ja/tai lähdettä ei ole mainittu. Video ei sovellu siihen tarkoitukseen, johon se on tehty. Ei CTA:ta. Opiskelija ei selkeästi kerro, mitä SEO-elementtejä hän on käyttänyt. Ostajapersoonan kuvaus on vajaa eikä blogikirjoitus tai video auta ostajapersoonaa ostopolullaan. Ostajapersoonan kipupistettä ei ole kerrottu. Jos parin molemmat opiskelijaa tekevät hyvin samansisältöisen blogikirjoituksen tai videon, arvosana on molemmille korkeintaan 1-2.
3-4: Kirjoitus on pidempi kuin 300 sanaa ja teksti vastaa otsikkoa. Kirjoitus täyttää suurimmalta osaltaan annetut ohjeet. Video on tarkoitukseensa ja kanavaansa melko hyvin soveltuva ja noudattaa brieflomakkeen ohjeita suurimmaksi osaksi. Ostajapersoona, blogipostauksen/videon tavoite + SEO-toimenpiteet on kerrottu selkeästi (erillisessä dokumentissa).
5: Teksti on 400-500 sanaa pitkä, se on otsikon mukainen. Video on kanavaan ja tarkoitukseensa erittäin hyvin sopiva. Blogitekstissä ja videossa on huomioitu kaikki annetut ohjeet ja se auttaa ostajapersoonaa. Ts. lukijalle/katsojalle tulee wau!-fiilis.
Syventävä tehtävä 2, paritehtävä (arviointi 0-5). Tee digikampanja valitsemallesi yritykselle: 25 %
0: Palautus myöhässä. Kampanjan budjetti puuttuu tai kampanjan kustannukset on väärin laskettu.
1-2: Kampanjan kustannukset ovat oikein, mutta kampanjassa on käytetty vain yhtä ostotapaa. Kampanjan perustelut, tavoitteet ja muut kohdassa 2 mainitut asiat on hyvin puutteellisesti esitetty. 3-4: Kampanja sisältää molemmat ostotavat, medioita on useita. Sekä kampanjaexcel että erillisessä dokumentissa tarvittavat asiat ovat pääosin oikein.
5: Tehtävä on tehty toimeksiannon mukaisesti; opiskelijat osoittavat erinomaista asiantuntemusta digikampanjan suunnittelussa.
KURSSIARVOSANAN MUODOSTUMINEN:
Painotetut pisteet: vastaava arvosana
0-19: 0
20-35: 1
36-52: 2
53-72: 3
73-89: 4
90-105: 5