How to start a Startup venture – fast track from idea to commercial success (5 cr)
Code: KH00BS78-3001
General information
- Enrollment
- 16.03.2020 - 27.04.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.05.2020 - 30.08.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Location-independent
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Timo Luukka
- Course
- KH00BS78
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Kurssin sisältö:
Kurssi toteutetaan 100% verkossa. Opintojakson aikana tutustutaan alan kirjallisuuteen sekä tehdään pari- ja ryhmätyöskentelynä liiketoiminnan aloittamista simuloivia harjoituksia. Tehtäviin kuuluu verkkopalavereita sekä kirjallisia henkilökohtaisia ja ryhmäraportteja.
Ajoitus:
Oppimisalusta Optima avataan 01.05.2020 jolloin mm. tarkempi kurssikuvaus ja esitehtävä nähtävissä.
Aloituswebinaari 18.05.2019 klo 10:00 - 11:00.
Alempana mainittua kurssikirjaa voi alkaa lukemaan välittömästi ja siihen liittyvän kirjaraportin voi palauttaa heti kurssitilan avauduttua Optimassa.
Arvosanat saatavilla viimeistään 18.9.2019.
Kurssikieli on suomi, mutta materiaali osittain englanninkielistä.
Objective
The student
- can formalize product/service ideas and modify them to suit the purposes of a startup venture
- knows how to use tools and methods required in a startup situation
- is able to make decisions typical in startup scenarios
Materials
Eric Ries - Lean Startup - kokeilukulttuurin käsikirja (suomenkielinen), tai
The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses (alkuperäinen, englanninkielinen kirja).
Lisämateriaalia Internetistä, mm. täältä: https://www.movestheneedle.com/
Teaching methods
Itseopiskelu, parityöskentely verkossa, tiimien välinen työskentely verkossa
Kirjallisuuteen tutustuminen, innovointi, innovaation kehittäminen interaktiivisissa harjoituksissa, kirjallinen raportointi.
Kirjaraportti, verkko-opinnot ja videopuhelut/webinaarit, kirjallinen raportointi
5 op = 133 tuntia
Ei tenttiä
Exam schedules
Ei tenttiä, ei uusinta- tai korotusmahdollisuutta.
Pedagogic approaches and sustainable development
Tehtäväperustainen oppiminen, oppimisen omaksumisen syventämistä ja käyttöönottoa kurssin tehtävissä. Opitun reflektoimista ja korjaavien toimenpiteiden suunnittelu ja toteutus, vertaisarviointi.
Completion alternatives
Ei valinnaista suoritustapaa.
Student workload
Kirjaraportti, oman idean kehittäminen ja markkinatestaus, verkkopalaverit, kirjallinen raportointi.
5 op = 133 tuntia
Ei tenttiä
Osallituminen webinaareihin (jotka myös nauhoitetaan), osallistuminen tiimityöskentelyyn, kirjalliset raportit. Kurssilla käytettävä webinaarisovellus on Zoom.
Evaluation methods and criteria
Arvioinnin kohteet:
Osallistuminen webinaareihin tai niissä annetun tiedon omaksuminen ja hyödyntäminen, osallistuminen tiimityöskentelyyn, kirjalliset raportit, kurssi- ja vertaisarviointi.
Ajoitus:
Arvosana saatavilla 18.09.2019 mennessä
Arviointimenetelmä:
Kirjaraportti 50% arvosanasta.
Ryhmätyöt ja raportit 50% arvosanasta.
Failed (0)
Yleisvaatimus:
Tehtävien myöhästyminen annetuista palautuspäivistä johtaa välittömään kurssilta poistamiseen. Tämä toimenpide tehdään siksi, että kurssille osallistuvien opiskelijoiden suoritus on riippuvaiden toisten kurssille osallistuvien opiskelijoiden työskentelystä annetun aikataulun puitteissa.
Toimeksianto vastaa annettujen ohjeiden tavoitteita. Tehtävä asettaa tavoitteet ja määrittää sen kontekstin ohjeiden tavoitteiden mukaisesti. Tehtävä hyödyntää faktoja jotka esitetään tavalla, joka tukee yrityksen johdon päätöksentekoa. Työskentely on kehittävää ja oppimista edistävää.
Hylätty arvosana:
Tehtävien palauttaminen palautuspäivän jälkeen.
Kehittämistyön ja raportoinnin sisältö eivät vastaa tehtävälle annettuja tavoitteita.
Riittämätön osallistuminen ryhmätöihin.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, muttei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
Opiskelija hyödyntää faktatietoja puutteellisesti.
Oppimistavoitteet noudattavat ohjeiden ja toimeksiannon tavoitteita, mutta opiskelija saavuttaa vain osan tavoitteista.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija toimii itsenäisesti ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Tuotos on selkeästi tavoitteellista sekä kehityshakuista ja hyödyllistä.
Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen on monipuolista ja aiheeseen sopivaa.
Johtopäätösten esittäminen on loogista ja selkeää.
Tuotoksessa on kriittistä ajattelua ja tekeminen on aktiivista.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa soveltaa faktoja sekä kehittämismenetelmiä ja kehittämisehdotukset ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti.
Tuotos tai sen osat osoittavat erinomaista työskentelyä ja perusteltua kriittistä ajattelua.
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan, on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Työskentely on innovatiivista ja aktiivista.
Further information
Paikkoja Turun AMK: 10
Muut: 20