Information Retrieval Skills (5 cr)
Code: KH00BY62-3001
General information
- Enrollment
- 01.07.2021 - 31.08.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2021 - 31.12.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Engineering and Business
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Pauliina Isomäki
- Course
- KH00BY62
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Tiedonhaun tekniikka ja asiasanastot
Kirjastotietokannat Suomessa; lähdekritiikki
Kaunokirjallisuus ja tiedonhaku
Asiakaslähtöinen näkökulma tiedonhaussa
Objective
Having completed the course, the student is able to
- make good use of different information retrieval methods
- make good use of different information services
- carry out customer-oriented information retrieval
Content
Tiedontarveanalyysi ja asiakaslukutaito
Tiedonhaku
Erilaiset tiedonlähteet
Tiedonlähteiden arviointi
Teaching methods
Verkko-opetus, itsenäinen opiskelu, ryhmätyöt, raportit.
Tiedonhakuharjoituksilla on keskeinen rooli oppimisessa.
Pedagogic approaches and sustainable development
Yhteistoiminnallinen oppiminen
Student workload
Tiedonhakuharjoituksia kirjastotietokannoissa
Tiedonhaun tekniikkaa
Tiedonhakutoimeksianto, raportti löydetyistä lähteistä
Asiakkaan tiedontarpeeseen ja lähdekriittisyyteen liittyvät tehtävät
135 h
Evaluation methods and criteria
Tiedonhakutoimeksianto 40 %
Muut harjoitustehtävät ja raportit 60 %
Hyväksytty/hylätty -asteikolla arvioitavan pakollisen tehtävän puuttuminen alentaa kurssin arvosanaa 1 pykälällä.
Tehtävien palautuksen myöhästyminen vaikuttaa kyseisen tehtävän arvosanaan.
Failed (0)
Opiskelijalla on selvästi puutteelliset tiedot, opiskelija on vastannut annettuihin tehtäviin tehtävänantoa ymmärtämättä tai on jättänyt tehtävät suorittamatta.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija hallitsee perusteet. Asiat on kuitenkin käsitelty suppeasti ja/tai luettelomaisesti ja opiskelijan osaamisessa on puutteita. Kirjallisessa ja suullisessa työssä on puutteita.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelijan kirjalliset ja suulliset työt ovat selkeitä. Keskeinen asiasisältö ymmärretään ja tuodaan esille hyvin. Epäolennaista ainesta on vain vähän tai ei ollenkaan. Omakohtainen reflektio saattaa puuttua. Esitetty perusteluja jossakin määrin.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija ymmärtää ja tuo esille keskeisen asiasisällön erittäin kattavasti. Kirjalliset ja suulliset työt ovat erittäin selkeät ja loogiset. Asiat on kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta Lähdeaineistoa on hyödynnetty erittäin monipuolisesti. Esitetty pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti.