Create a digital portfolio (5 cr)
Code: KU00BQ79-3001
General information
- Enrollment
- 03.08.2019 - 04.10.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 02.09.2019 - 15.12.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Arts Academy
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 20
- Degree programmes
- Degree Programme in Media Arts
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintokokonaisuudessa opiskelijat oppivat perustiedot verkkosivujen suunnittelusta Wordpress-julkaisujärjestelmällä. Omaan työhön valitaan siihen sopiva WP-asennus tai -pilvipalvelu.
Verkkosivujen osalta tutustutaan yleisimpiin tekniikoihin sekä valmiisiin sivupohjiin ja niiden tarjoamiin mahdollisuuksiin. Sisällöntuottamisen osalta keskitytään oman ammattiosaamisen esittämiseen
tekstien, kuvien, animaatioiden ja/tai videoiden avulla.
Toteuttamissuunnitelman sisältöä päivitetään vielä ennen opintojakson alkua
Opetuksen lähipäivät syksyllä 2019
2.10. / 4.10. / 25.10. / 30.10. / 14.11. / 21.11. / 28.11. / 12.12.
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• dokumentoida työtään ja tuottaa vastaanottajan huomioivaan digitaalista sisältöä
• hyödyntää digitaalisia kanavia viestinnässä
• osaa suunnitella ja toteuttaa verkkosivun Wordpress-julkaisujärjestelmän avulla
Content
Opintokokonaisuudessa opiskelijat oppivat perustiedot verkkosivujen suunnittelusta Wordpress-julkaisujärjestelmällä. Omaan työhön valitaan siihen sopiva WP-asennus tai -pilvipalvelu.
Verkkosivujen osalta tutustutaan yleisimpiin tekniikoihin sekä valmiisiin sivupohjiin ja niiden tarjoamiin mahdollisuuksiin. Sisällöntuottamisen osalta keskitytään oman ammattiosaamisen esittämiseen
tekstien, kuvien, animaatioiden ja/tai videoiden avulla.
Teaching methods
Opiskelu jakaantuu työpajatyyppiseen lähiopetukseen ja itsenäisiin tehtäviin. Wordpress ja verkkosivujen suunnittelun opetus tapahtuu ATK-luokissa. Itsenäiset tehtävät opiskelija voi toteuttaa joko ATK-luokissa tai omalla koneellaan. Kirjallinen tai sähköinen oppimismateriaali jaetaan oppituntien aikana ja tallennetaan Optimaan.
Työpajatyöskentelyssä tärkeää on vertaisoppiminen ja keskustelu muiden opiskelijoiden kanssa. Ryhmä jakaa omat portfolionsa ensin ryhmän kesken ja myöhemmin julkisesti verkossa. Opettaja toimii työpajoissa tuutorina ja teknisenä tukena.
Evaluation methods and criteria
Osallistuminen lähiopetukseen Opetuksen aikana toteutetun portfolion visuaaliset ja kirjalliset osa-alueet. Yksilö- ja ryhmätyöt. Palautteen antaminen ja saaminen, vuorovaikutus ryhmässä.
Failed (0)
Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä viestinnän teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitotunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.