Skip to main content

Contexts of Creative Wellbeing (5cr)

Code: KU00BR97-3001

General information


Enrollment
01.08.2020 - 31.10.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
31.08.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Arts Academy
Campus
Linnankatu Arts Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 13
Degree programmes
Master's Degree Programme in Creative Well-being
Teachers
Marja Susi
Anna-Mari Rosenlöf
Teacher in charge
Marja Susi
Course
KU00BR97

Unfortunately, no reservations were found for the realization Contexts of Creative Wellbeing KU00BR97-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Opintojakson sisältö:

- Kulttuurihyvinvoinnin edistämisen ja alan kehittämisen tapoja ja toimintaympäristöjä

- Oman ammattiosaamisen esitteleminen ja kehittäminen suhteessa kulttuurihyvinvointialaan

- Monitaiteisissa ja monialaisissa tiimeissä toimiminen

- Kulttuurihyvinvointialan ansainta ja systeeminen ajattelu

Opintojakso pohjautuu Kulttuurihyvinvointi osaamisalana -jaksolla opitulle.

Kulttuurihyvinvointi-opintojaksolla käsitellään kulttuurihyvinvoinnin ammattilaisuuden kehittämiseen vaadittavaa ydinosaamista. Tämä osaaminen on yksilö-, ryhmä- ja yhteisöosaamista.

Opinnoissa keskitytään uusien ammatillisten viitekehysten tarkasteluun sekä oman ammatillisen osaamisen sijoittamiseen monenlaisiin toimintaympäristöihin ja työskentelytapoihin – kulttuurihyvinvoinnin mahdollistamiseen ja edistämiseen eri ympäristöissä, asiayhteyksissä, prosesseissa ja erilaisten toimijoiden kanssa.

Opinnoissa omaa ammatillista ja menetelmällistä osaamista vahvistetaan ja syvennetään liittyen ajankohtaisiin kulttuurihyvinvoinnin ja moniammatillisen tiimityön teemoihin.

Opinnoissa vahvistetaan sosiaali-, terveys- ja taidealojen moniammatillisesta yhteistyöstä syntyviä sisältöjä, menetelmiä ja toimintamalleja hyvinvoinnin ja osallisuuden edistäjänä.

Opinnoissa sosiaali-, taide- ja terveysalan opiskelijat työskentelevät yhdessä moniammatillisessa kulttuurihyvinvoinnin toimintaympäristössä.

Torstai 27.8. klo 10.45 - 14.30: Teema: Arviointi

Perjantai 28.8. klo 15.15 - 16.30 Teema: Rahoitus

Torstai 24.9. klo 14.45 - 16.30 Teema: Toimintaympäristöt

Perjantai 25.9. klo 9.00 - 12.00 Teema: Argumentointi

Torstai 22.10. klo 10.45 - 16.30 Teema: Toimintaympäristöt

Torstai 26.11. klo 14.45 - 16.30 Teema: Kulttuurihyvinvointialan ansainta

Torstai 10.12. klo 9.45 - 12.00 Teema: Oman osaamisen jäsentäminen

Objective

After completing the study module, the student is able to:
• resolve, identify and analyse the essential themes and and tasks to be developed within the field of Arts, Health and Wellbeing, as well as and different methods used in the field
• recognize different ways of approaches to Creative Well-being; how to support and facilitate the creative wellbeing in different surroundings, spaces, contexts, settings, and processes, and with different stakeholders/actors
• utilize this knowledge at individual level, in communities and in networks (innovation competences)
• target at professional processes and take the customers´ needs in account
• understand the map of professional core competences in respect to the interdisciplinary field of Arts, Health and Wellbeing connected with the contents and practice of creative wellbeing
• recognize different cultural needs of individuals and communities, and understand and identify factors that either facilitate or hinder the realization of these needs. Facilitates meeting these needs in a participatory, customer and operator-oriented way.
• aim at professional processes that utilize and develop multiprofessional competences and working practices, and take the customers’ needs as a starting point.

Content

Contexts of Creative Wellbeing:

- Methods and operating environments for promoting arts, health and wellbeing, and development in the field.

- Settings and methods in the (interdisciplinary) field of Arts, Health and Wellbeing.

- Presenting and developing one’s own professional skills in relation to the Arts & Health sector.

- Working in multidisciplinary and multiprofessional teams

- The developing of earning and business logics and systematic thinking in the field of Arts, Health and Wellbeing.
***

The study module deals with the core competencies required for the development of a professional approach in the field of Arts, Health and Wellbeing. This expertise is individual, group-, and community-level expertise.

The studies focus on the review of new professional frameworks and the integration of one's own professional skills in a variety of operating environments and working methods - enabling and promoting creative wellbeing in different environments and settings, contexts, processes, and with different stakeholders and actors.

In the studies, the professional and methodological skills are strengthened and deepened in relation to current themes of arts, health and wellbeing by multi-professional teamwork and cooperation.

The module strengthens the content, methods and operating models of multiprofessional co-operation between the social, health and art sectors as a contributor to well-being and inclusion.

In the module, social, arts and healthcare students work together in multiprofessional Arts & Health settings.

The module provides both theoretical and practical tools for designing, promoting and and enabling Creative Wellbeing in different operating environments, processes contexts and settings, and with different and actors.

The module provides theoretical and practical tools to promote well-being, inclusion and meaningfulness experiences within one’s own field of work and potential new areas.

The key themes include: creativity, interaction skills, community competences, creative wellbeing and expertise in terms of art-based approaches and methods.

Pedagogic approaches and sustainable development

-lähiopetus, itsenäinen työskentely ja ryhmätehtävät
-ennakkotehtävät ja oma osaamisportfolio

Student workload

Opintojakson osaamistavoitteet
tunnistaa ja analysoida kulttuurihyvinvointialan keskeisiä teemoja, näkökulmia ja kehittämistehtäviä
• hyödyntää osaamistaan eri toimintaympäristöissä, palveluprosesseissa ja erilaisten toimijoiden parissa
• hyödyntää yksilö-, ryhmä-, yhteisö- ja verkosto-osaamista kulttuurihyvinvoinnin sisältöihin ja toimintatapoihin liittyen
• suunnitella kulttuurihyvinvointipalveluja ammattimaisesti sekä tilaaja- ja osallistujalähtöisesti
• hahmottaa ja jäsentää syventävällä tasolla kulttuurihyvinvoinnin käsitettä: kulttuurihyvinvointi toimialana, näkökulmana, kulttuurihyvinvointi elettynä ja koettuna hyvinvointina
• tunnistaa kulttuurihyvinvoinnin alalla toimivien eri ammattikuntien ydinosaaminen, nähdä yhteiset tavoitteet sekä yhteistyön mahdollisuudet
- kehittää uusia toimintatapoja ja yhteistyön muotoja moniammatillisesti.

Go back to top of page