Contexts of Creative Wellbeing (5cr)
Code: KU00BR97-3002
General information
- Enrollment
- 15.12.2020 - 15.09.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2021 - 31.12.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Linnankatu Arts Campus
- Location-independent
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 23
- Degree programmes
- Master`s Degree Programme in Social Services and Health Care, Creative Well-being
- Master's Degree Programme in Creative Well-being
- Teachers
- Marja Susi
- Anna-Mari Rosenlöf
- Marjo Harju
- Course
- KU00BR97
Unfortunately, no reservations were found for the realization Contexts of Creative Wellbeing KU00BR97-3002. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakson sisältö:
- Kulttuurihyvinvoinnin edistämisen ja alan kehittämisen tapoja ja toimintaympäristöjä
- Oman ammattiosaamisen esitteleminen ja kehittäminen suhteessa kulttuurihyvinvointialaan
- Monitaiteisissa ja monialaisissa tiimeissä toimiminen
- Kulttuurihyvinvointialan ansainta ja systeeminen ajattelu
Opintojakso pohjautuu Kulttuurihyvinvointi osaamisalana -jaksolla opitulle.
Kulttuurihyvinvointi-opintojaksolla käsitellään kulttuurihyvinvoinnin ammattilaisuuden kehittämiseen vaadittavaa ydinosaamista. Tämä osaaminen on yksilö-, ryhmä- ja yhteisöosaamista.
Opinnoissa keskitytään uusien ammatillisten viitekehysten tarkasteluun sekä oman ammatillisen osaamisen sijoittamiseen monenlaisiin toimintaympäristöihin ja työskentelytapoihin – kulttuurihyvinvoinnin mahdollistamiseen ja edistämiseen eri ympäristöissä, asiayhteyksissä, prosesseissa ja erilaisten toimijoiden kanssa.
Opinnoissa omaa ammatillista ja menetelmällistä osaamista vahvistetaan ja syvennetään liittyen ajankohtaisiin kulttuurihyvinvoinnin ja moniammatillisen tiimityön teemoihin.
Opinnoissa vahvistetaan sosiaali-, terveys- ja taidealojen moniammatillisesta yhteistyöstä syntyviä sisältöjä, menetelmiä ja toimintamalleja hyvinvoinnin ja osallisuuden edistäjänä.
Opinnoissa sosiaali-, taide- ja terveysalan opiskelijat työskentelevät yhdessä moniammatillisessa kulttuurihyvinvoinnin toimintaympäristössä.
Torstai 26.8. klo 10.45 - 16.30: Teema: Arviointi, rahoitus ja viestintä
Perjantai 27.8. klo 13.00 - 14.15 Teema: Rahoitus /viestintä
Torstai 23.9. klo 14.45 - 16.30 Teema: Ansainta
Perjantai 24.9. klo 9.00 - 12.00 Teema: Argumentointi
Torstai 21.10. klo 10.45 - 16.30 Teema: Toimintaympäristöt
Torstai 18.11. klo 10.45 - 16.30 Teema: Toimintaympäristöt
Torstai 16.12. klo 9.00 - 12.00 Teema: Oman osaamisen jäsentäminen
Objective
After completing the study module, the student is able to:
• resolve, identify and analyse the essential themes and and tasks to be developed within the field of Arts, Health and Wellbeing, as well as and different methods used in the field
• recognize different ways of approaches to Creative Well-being; how to support and facilitate the creative wellbeing in different surroundings, spaces, contexts, settings, and processes, and with different stakeholders/actors
• utilize this knowledge at individual level, in communities and in networks (innovation competences)
• target at professional processes and take the customers´ needs in account
• understand the map of professional core competences in respect to the interdisciplinary field of Arts, Health and Wellbeing connected with the contents and practice of creative wellbeing
• recognize different cultural needs of individuals and communities, and understand and identify factors that either facilitate or hinder the realization of these needs. Facilitates meeting these needs in a participatory, customer and operator-oriented way.
• aim at professional processes that utilize and develop multiprofessional competences and working practices, and take the customers’ needs as a starting point.
Content
Contexts of Creative Wellbeing:
- Methods and operating environments for promoting arts, health and wellbeing, and development in the field.
- Settings and methods in the (interdisciplinary) field of Arts, Health and Wellbeing.
- Presenting and developing one’s own professional skills in relation to the Arts & Health sector.
- Working in multidisciplinary and multiprofessional teams
- The developing of earning and business logics and systematic thinking in the field of Arts, Health and Wellbeing.
***
The study module deals with the core competencies required for the development of a professional approach in the field of Arts, Health and Wellbeing. This expertise is individual, group-, and community-level expertise.
The studies focus on the review of new professional frameworks and the integration of one's own professional skills in a variety of operating environments and working methods - enabling and promoting creative wellbeing in different environments and settings, contexts, processes, and with different stakeholders and actors.
In the studies, the professional and methodological skills are strengthened and deepened in relation to current themes of arts, health and wellbeing by multi-professional teamwork and cooperation.
The module strengthens the content, methods and operating models of multiprofessional co-operation between the social, health and art sectors as a contributor to well-being and inclusion.
In the module, social, arts and healthcare students work together in multiprofessional Arts & Health settings.
The module provides both theoretical and practical tools for designing, promoting and and enabling Creative Wellbeing in different operating environments, processes contexts and settings, and with different and actors.
The module provides theoretical and practical tools to promote well-being, inclusion and meaningfulness experiences within one’s own field of work and potential new areas.
The key themes include: creativity, interaction skills, community competences, creative wellbeing and expertise in terms of art-based approaches and methods.
Materials
Ilmoitettu Itslearning-oppimisympäristössä.
Teaching methods
Lähiopetus sisältäen luentoja ja pienryhmätyöskentelyä (Zoom/live)
- Lähipäivien ennakkotehtävät
- Oppimistehtävät
Exam schedules
Ei tenttiä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.
Lähiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Pienryhmätyöskentelyssä korostuvat itseohjautuvuus, vertaisoppiminen sekä dialoginen vuorovaikutus. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa. Taidelähtöistä työskentelyä sovelletaan osassa tehtäviä.
Completion alternatives
Ei erillistä valinnaista suoritustapaa.
Evaluation methods and criteria
Arviointi kohdistuu opintojakson aikana suoritettaviin ennakko- ja oppimistehtäviin sekä aktiiviseen osallistumiseen lähipäivien työskentelyyn.
Failed (0)
Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä eikä osallistunut lähiopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia ja/tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Tyydyttävä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin.
Assessment criteria, good (3-4)
Hyvä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa.
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissään opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista.