Customer Service (2 cr)
Code: TE00BQ51-3008
General information
- Enrollment
- 02.12.2023 - 12.01.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2024 - 24.05.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Automotive and Transportation Engineering
Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 14 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 02.04.2024 time 14:00 - 17:00 (3 h 0 min) |
Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito TE00BQ51-3008 |
EDU_3004
Josef muunto byod
|
Fri 19.04.2024 time 11:30 - 15:30 (4 h 0 min) |
Tentti TE00BQ51-3008 jaTE00BQ51-3009 Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito |
LEM_B147
Joukahainen muunto
|
Mon 29.04.2024 time 11:30 - 15:00 (3 h 30 min) |
Uusintatentti / Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito |
ICT_C1027_Lambda
LAMBDA
|
Mon 13.05.2024 time 11:30 - 15:30 (4 h 0 min) |
Uusintatentti Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito |
ICT_C1027_Lambda
LAMBDA
|
Evaluation scale
H-5
Objective
customer service
custumer behavior
customer experience
Content
customer service
custumer behavior
customer experience
Materials
Grönroos, Christian (eri vuosia) Palvelujen johtaminen ja markkinointi.
Storbacka, Kai & Lehtinen, Jarmo. R. (eri vuosia) Asiakkuuden ehdoilla vai asiakkuuden armoilla.
Bergström, Seija & Leppänen, Arja (2015, 2021) Yrityksen asiakasmarkkinointi.
Tunneilla jaettu materiaali.
Omat muistiinpanot.
Oppimisympäristön Itslearning materiaali.
Teaching methods
Keskustelut, harjoitteet, havainnointi ja tentti.
Oppimisympäristönä Itslearning.
Exam schedules
Ilmoitetaan opintojakson ensimmäisellä tapaamiskerralla.
Completion alternatives
-
Student workload
Opiskelija osallistuu tunneilla keskusteluun ja harjoitteisiin 16 h
Parettain tehtävä havainnointitehtävä ja havainnoinnin valmistelu 4-6 h
Tentti ja tenttiin kertaus 12 h
Itsenäinen työskentely ja tiedonhaku, valmistelu tunneille 16 h
Toteutukseen voi liittyä yritystoimeksiantoja.
Pääosa tehtävänannoista toteutetaan suullisina toimeksiantoina luentojen ja teoreettisen aiheen yhteydessä, eikä niitä toisteta luennoitsijan toimesta. Suullisten tehtävänantojen tavoitteena on simuloida asiakkaiden antamia toimeksiantoja.
Evaluation methods and criteria
Harjoitteisiin osallistuminen / tehtävät HYV / HYL
Havainnointitehtävä ja lyhyt raportti (1) pareittain. Osa esittää tunnilla. HYV / HYL - täydennettävä.
Tentti arvioidaan asteikolla 0-5.
Tentti on osin monivalinta- ja avoimia kysymyksiä sisältävä koe / tentti.
Uusinta on essee-muotoinen tentti.
Jokaisen opiskelijan edellytetään osallistuvan aktiivisesti opetukseen. Oppimisen kannalta osallistuminen opetukseen on tärkeää.
Failed (0)
Opiskelija ei ole suorittanut aikataulussa lähitunneilla vaadittuja tehtäviä eikä täydennä puuttuvia osia tai ei ole läpäissyt tenttiä.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija on ollut läsnä tai suorittanut yli 50 % harjoitteista / tehtävät (minimi vaatimus: havainnointi on suoritettu) ja läpäissyt tentin.
Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä asiakaspalvelun merkityksen osana teknistä suoritusta ja asiakkuuksien hallintaa.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija on osallistunut kaikkiin harjoitteisiin tai täydentänyt puuttuvia harjoitteita / tehtäviä, hyväksytysti. Opiskelija osoittaa selkeää asiakaspalvelutilanteiden merkityksen hallintaa ja ymmärrystä asiakaspalvelun merkityksestä osana ammattiaan. Opiskelija on suorittanut asiakaspalvelutilanteen tarkkailun ja osoittaa kykenevänsä erottelemaan hyvään asiakaspalvelutilanteeseen vaikuttavia tekijöitä.
Lisäksi opiskelija on läpäissyt tentin vähintään arvosanalla 2,5.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on tunnilla aktiivinen ja pyrkii kehittämään asiakaspalveluosaamistaan. Opiskelija osoittaa hallitsevansa asiakaspalvelun merkityksen osana menestyvää ammatinharjoittamista ja osaa tuoda esille asiakaspalvelun tekniseen ja toiminnalliseen laatuun vaikuttavia tekijöitä. Opiskelija on osoittanut hyvää tai erinomaista osaamista asiakaspalvelutilanteissa ja asiakaspalvelutilanteiden tarkkailuissa ja asiakaspalvelutilanteen arvioinnissa (havainnointi). Tentti läpäisty kiitettävällä tasolla.
Further information
Viestiminen opettajalle Itslearning-alustan viestitoiminnon kautta.