Skip to main content

Psychophysical Approach of Physiotherapy to Support Ability to Function (3 cr)

Code: TH00BE11-3004

General information


Enrollment
31.05.2021 - 12.09.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
23.08.2021 - 31.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 25
Degree programmes
Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
Afrisa Kapella
Satu Takala
Scheduling groups
B1 (Size: 12 . Open UAS : 0.)
B2 (Size: 12 . Open UAS : 0.)
Groups
PFYSIS19B
PFYSIS19B
Small groups
B1
B2
Course
TH00BE11
No reservations found for realization TH00BE11-3004!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Tämä tarkentuu vielä!

vk 34-36 ennakkotehtävä (itsenäisesti)
vk 36 orientaatio
vk 38-43 (ei 41) harjoitustunnit pienryhmissä
vk 45 loppuseminaari


Kertaus kurssin 1.osion asoista (valmistaudu lukemalla ryhmäsi kirjoittama raportti).

Toteutussuunnitelma ItsLearningissä

Objective

The student is able to
• identify the developmental crises , traumatic crises and their connections with client’s ability to function,
• describe testers to evaluate client’s resources,
• evaluate the psychophysical entity of human at different ages by using physiotherapeutic examination methods,
• implement physiotherapy using a psycho-physical approach,
• support the client and his/her relatives to maintain and promote the ability to function.

Content

Psycho-physical approach in physiotherapy, development crises, traumatic crises and their phases, levels of motivation, solution centered model, analysis of resources, depression, constriction, chronic pain, eating disorders, panic disorders, addition as phenomena.

Materials

Opiskelijoiden omat tiedonhaut pääosassa.



Lisäksi voi hyödyntää mm. seuraavia materiaaleja:

Bunkan Berit. Tutkimuksia löydettävissä. Herrala H. (2008) ym.

Psykofyysinen ihminen Lähteenmäki M-L ym. (toim.) (2009).

Psykofyysinen fysioterapia, julkaisut 1-4 Roxendal G. (1985) Body awareness therapy and the body awareness scale. Treatment and evaluation in psychiatric physiotherapy

Siirala J., Palomäki K. 2016. Kehon viisaat viestit. 2. painos. Viro 2017.

Fysioterapeutin käsikirja (Kauranen,K. 2019)

Luomajoki, H. 2020 (Toim.) Ammattilaisen kipukirja.

Talvitie U. ym. (2006 tai uudempi)

Linkkejä:

http://www.psyfy.net/

http://ic-ppmh.org/

http://www.ibk.nu/
(Koonnut Taina Vahtera, muokannut 8/20 Satu Takala)

Teaching methods

Teoriatietoon perehtyminen, harjoitukset/simulaatiot, kirjallinen tehtävä

Pedagogic approaches and sustainable development

Problem based learning

Student workload

Oppimistehtävät ja opiskelijan työn mitoitus
3 x 27 t = 81 tuntia sisältäen
Ennakkotehtävä
Teoriatiedon hakeminen
Teoriatietoon perehtyminen
Kirjallinen tehtävä parin/ryhmän kanssa
Vertaispalautteen antaminen
Kontaktioppimiseen valmistautuminen
Kontaktioppiminen

Evaluation methods and criteria

Sovitaan yhteisesti tentti vai raportti ja osallistava ryhmätyöskentely, sekä niihin valmistautuminen

Ehtotus: ARVOSANAN MUODOSTUMINEN Asiakkaan psykofyysistä kokonaisuutta tukeva toiminta:
1. Alkutentti 40%
2. Tapausesimerkkien perusteella koostetun, lähteistetyn raportin kirjoittaminen ryhmätyönä:1-5. 60%
3. Itse- ja vertaisarvioinnin tuottaminen kirjallisesti, pyydetyllä tavalla hyv/täydennettävä,
Se ja tuntiaktiivisuus voivat vaikuttaa arvosanaan +- 0,6p.

Qualifications

The student is able to explain the entity of human in the point of physiotherapy view.

Go back to top of page