Skip to main content

Doing and Becoming (5 cr)

Code: TH00BF44-3009

General information


Enrollment
25.07.2022 - 19.09.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
25.08.2022 - 30.09.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 27
Degree programmes
Degree Programme in Occupational Therapy
Teachers
Kirsi Kero
Anu Kuikkaniemi
Teacher in charge
Anu Kuikkaniemi
Course
TH00BF44
No reservations found for realization TH00BF44-3009!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

info 25.8. klo 14.15 - 15.45
Teemat:
perjantaina 2.9. klo 9-15 Toimintaterapia ennen ja nyt

torstaina 8.9. klo 9-15 Merkityksellinen toiminta eri ikäkausina

maanantaina 12.9. klo 9-15 Oikeus toimintaan ja oikeudenmukaisuus / Toimintaterapian arvot ja eettisyys

perjantaina 23.9. klo 9-15 Terapeuttinen toiminta

tiistaina 27.9. klo 9-15.45 Tiimien näyttöpäivä

Reflektiopaperin palautus perjantaihin 30.9.2022 klo 23.55 mennessä Itslearningin palautuskansioon.

Objective

Opiskelija osaa
• kuvailla, miten toimintaterapia on kehittynyt nykyiselleen,
• tunnistaa ihmisen merkityksellistä toimintaa elämänkaaren eri vaiheissa,
• selittää, mitkä tekijät vaikuttavat toiminnalliseen oikeudenmukaisuuteen ja miten toimintaterapiassa sitä voidaan tukea ja edistää,
• selittää toimintaterapian arvoperustan ja eettiset periaatteet,
• tunnistaa terapeuttisen toiminnan edellytyksiä.

Content

Toimintaterapia ennen ja nyt
Merkityksellinen toiminta eri ikäkausina
Oikeus toimintaan ja osallistumiseen
Toimintaterapian arvot, eettisyys ja osaamisalueet kansallisesti ja kansainvälisesti
Terapeuttinen toiminta

Materials

Tieto oppimateriaaleista löytyy verkkoympäristöstä.

Teaching methods

Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua verkkoympäristössä, ryhmätöitä ja tiimityöskentelyä tiimipäivissä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opiskelu tapahtuu tiimioppimisen periaattein ja käänteisen oppimisen menetelmin. Ohjeistus löytyy Tiimioppijan käsikirjasta.

Student workload

Valmistautuminen lähipäiviin, lähipäivät ja reflektio opintojakson lopussa.
Ohjeistus opppimistehtävistä löytyy verkkoympäristöstä.
27 tuntia opiskelijatyötä vastaa yhtä opintopistettä. 5op= 135t

Evaluation methods and criteria

Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti. Opintojakson arvioinnin kohteet ovat:
Muistiinpanot ja ryhmätyön valmistelu hyväksytty/hylätty
Osallistuminen lähipäiviin, aktiivisuus lähipäivissä, ajoissa palautetut tehtävät ja reflektiopaperi, itseis- ja vertaisarviointi vaikutus arvosanaan +/-1 numero
Reflektio arvioidaan asteikolla 0-5.

(Löytyy Its > kotipesä kansiosta taulukkona)
Ammatillinen tieto ja tiedonhallinta- Ammattitaito- Vastuu, yrittäjyys, johtaminen

Opiskeliija osaa Taso 1

käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä sisällöltään ja/tai määrältään suppeasti
käyttää sattumanvaraisesti annettuja tietolähteitä
työskennellä ohjattuna toimintaterapian tilanteissa
toimia ryhmän jäsenenä, mutta toiminta ei ole aina itseohjautuvaa
vastata sovituista tehtävistä mutta palauttaa ne usein myöhässä ja/ tai odottaa/kysyy lisäohjeita.
dialogin perusperiaatteita, mutta toiminta ei aina vastaa sitä
arvioida omaa osaamistaan vähäisessä määrin ja/ tai epärealistisesti

Opiskeliija osaa Taso 3
käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä systemaattisesti
etsiä tietoa eri tietolähteistä sekä tunnistaa arkitiedon ja tutkitun tiedon eron
käyttää keskeisiä tiedonlähteitä systemaattisesti
työskennellä ohjeiden mukaan toimintaterapian tilanteissa
toimii tavoitteellisesti ryhmässä ja noudattaa pääasiassa sovittuja aikatauluja
organisoida omaa toimintaa
ehdottaa tekemistä ja tarvittaessa hakee hyväksyntää tekemiselleen
huomioi dialoogisuuden
arvioida omaa osaamistaan kriittisesti

Opiskeliija osaa Taso 5
käyttää ammattikäsitteitä asiantuntevasti
etsiä tietoa asiantuntevasti
käyttää keskeisten tietolähteiden lisäksi itse löytämiään näytöltään vahvoja tietolähteitä
työskennellä itsenäisesti toimintaterapian tilanteissa
organisoida ryhmän toimintaa ja johtaa usein omaa ja ryhmän toimintaa
ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset
sitoutuu ryhmään ja edistää omalla toiminnallaan ryhmän tavoitteita
olla dialogissa
raportoi rutiininomaisesti tekemäänsä sovitussa aikataulussa
arvioida omaa osaamistaan realistisesti

Failed (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa

Go back to top of page