Occupation Science and Developing Occupational Practice (5cr)
Code: TH00BF67-3001
General information
- Enrollment
- 31.10.2019 - 20.01.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 06.01.2020 - 29.05.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Teachers
- Irina Katajisto-Korhonen
- Tuija Suominen-Romberg
- Course
- TH00BF67
Unfortunately, no reservations were found for the realization Occupation Science and Developing Occupational Practice TH00BF67-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakson osaamistavoitteet:
Opiskelija osaa:
- kuvata toiminnan tiedettä toimintaterapiaa ohjaavana tieteenalana ja sen teoreettisia lähtökohtia, sekä selittää sen merkityksen ammatin kehittymiselle,
- hakea näyttöön perustuvaa tietoa ja arvioida sen soveltuvuutta toimintaterapian käytäntöön,
- määritellä laadunhallinnan käsitteitä sekä niihin liittyviä keskeisiä tekijöitä,
- kuvata toimintaterapian palvelujärjestelmää ja työyhteisöjen hallinnollisia tekijöitä,
- kuvata yrittäjyyteen liittyviä asioita.
Ajoitus:
20.1 Näyttöön perustuva käytäntö
27.1 Laatu ja kehittäminen
20.4 verkko-opiskelua (toiminnan tiede)
21.4 verkko-opiskelua (toiminnan tiede)
27.4 Seminaaripäivä verkossa
Objective
Opiskelija osaa
• kuvata toiminnantiedettä toimintaterapiaa ohjaavana tieteenalana ja sen teoreettisia lähtökohtia, sekä selittää sen merkityksen ammatin kehittymiselle,
• hakea näyttöön perustuvaa tietoa ja arvioida sen soveltuvuutta toimintaterapian käytäntöön,
• kuvata toimintaterapeutin työn kehittämiseen, laadunhallintaan ja palvelujen tuottamiseen liittyviä tekijöitä
Content
Toimintaterapia tieteenä,
Näyttöön perustuvan työotteen syventäminen,
Toimintaterapeutin työn kehittäminen ja laadunhallinta,
Toimintaterapiapalvelujen tuottaminen työntekijänä ja yrittäjänä
Materials
Tieto oppimateriaaleista löytyy Optimasta.
Teaching methods
Toteutustapa on monimuotoinen sisältäen lähiopetusta (tiimioppiminen) ja verkko-opetusta.
Pedagogic approaches and sustainable development
Opiskelu perustuu tiimimuotoiseen oppimiseen, verkko-oppimiseen ja tekemällä oppimiseen.
Student workload
27 h opiskelijan työtä vastaa 1 op.
Esseet ennen tiimitreenejä ja tiimitreenien jälkeinen reflektio.
Yksilöllinen näytönhaun tehtävä.
Ryhmätehtävät (laatu ja kehittäminen, toiminnan tiede, Karen Simmonsin tehtävä)
Reflektiopaperi
Ohjeistukset löytyvät Optimasta
Evaluation methods and criteria
Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti. Opintojakson tehtävien ja tiimipäiviin aktiivisesti osallistumisen merkitys opintojakson arvosanaan on 40%.
Reflektiopaperi arvioidaan asteikolla 1-5. Reflektiopaperin vaikutus opintojakson arvosanaan on 60%.
Opintojakso arvioidaan asteikolla 1-5.
Failed (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa.