Skip to main content

Occupation Science and Developing Occupational Practice (5cr)

Code: TH00BF67-3001

General information


Enrollment
31.10.2019 - 20.01.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
06.01.2020 - 29.05.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Teachers
Irina Katajisto-Korhonen
Tuija Suominen-Romberg
Course
TH00BF67

Unfortunately, no reservations were found for the realization Occupation Science and Developing Occupational Practice TH00BF67-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakson osaamistavoitteet:

Opiskelija osaa:
- kuvata toiminnan tiedettä toimintaterapiaa ohjaavana tieteenalana ja sen teoreettisia lähtökohtia, sekä selittää sen merkityksen ammatin kehittymiselle,
- hakea näyttöön perustuvaa tietoa ja arvioida sen soveltuvuutta toimintaterapian käytäntöön,
- määritellä laadunhallinnan käsitteitä sekä niihin liittyviä keskeisiä tekijöitä,
- kuvata toimintaterapian palvelujärjestelmää ja työyhteisöjen hallinnollisia tekijöitä,
- kuvata yrittäjyyteen liittyviä asioita.


Ajoitus:
20.1 Näyttöön perustuva käytäntö
27.1 Laatu ja kehittäminen
20.4 verkko-opiskelua (toiminnan tiede)
21.4 verkko-opiskelua (toiminnan tiede)
27.4 Seminaaripäivä verkossa

Objective

Opiskelija osaa
• kuvata toiminnantiedettä toimintaterapiaa ohjaavana tieteenalana ja sen teoreettisia lähtökohtia, sekä selittää sen merkityksen ammatin kehittymiselle,
• hakea näyttöön perustuvaa tietoa ja arvioida sen soveltuvuutta toimintaterapian käytäntöön,
• kuvata toimintaterapeutin työn kehittämiseen, laadunhallintaan ja palvelujen tuottamiseen liittyviä tekijöitä

Content

Toimintaterapia tieteenä,
Näyttöön perustuvan työotteen syventäminen,
Toimintaterapeutin työn kehittäminen ja laadunhallinta,
Toimintaterapiapalvelujen tuottaminen työntekijänä ja yrittäjänä

Materials

Tieto oppimateriaaleista löytyy Optimasta.

Teaching methods

Toteutustapa on monimuotoinen sisältäen lähiopetusta (tiimioppiminen) ja verkko-opetusta.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opiskelu perustuu tiimimuotoiseen oppimiseen, verkko-oppimiseen ja tekemällä oppimiseen.

Student workload

27 h opiskelijan työtä vastaa 1 op.
Esseet ennen tiimitreenejä ja tiimitreenien jälkeinen reflektio.
Yksilöllinen näytönhaun tehtävä.
Ryhmätehtävät (laatu ja kehittäminen, toiminnan tiede, Karen Simmonsin tehtävä)
Reflektiopaperi

Ohjeistukset löytyvät Optimasta

Evaluation methods and criteria

Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti. Opintojakson tehtävien ja tiimipäiviin aktiivisesti osallistumisen merkitys opintojakson arvosanaan on 40%.
Reflektiopaperi arvioidaan asteikolla 1-5. Reflektiopaperin vaikutus opintojakson arvosanaan on 60%.

Opintojakso arvioidaan asteikolla 1-5.

Failed (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa.

Go back to top of page