Health Technology in the Health Promotion (5 cr)
Code: TH00BP96-3007
General information
- Enrollment
- 02.12.2023 - 17.01.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 17.01.2024 - 27.03.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Master School
- Campus
- Location-independent
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 30
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Health Promotion
- Teachers
- Anu Vaihekoski
- Minna Salakari
- Scheduling groups
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää (Size: 5 . Open UAS : 5.)
- Small groups
- Open UAS quota. Please enroll without selecting this group
- Course
- TH00BP96
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakson (5op) tavoitteena on, että opiskelija osaa käyttää hyvinvointiteknologian tarjoamia mahdollisuuksia terveyden edistämisessä, kehittää innovatiivisia ongelmanratkaisuja terveyden edistämiseen alueellisessa, kansallisessa ja kansainvälisessä tutkimus- ja kehittämistoiminnassa, hahmottaa digitalisaation ja sähköiset sekä liikkuvat palvelut osana sosiaali- ja terveyspalveluita ja terveyden edistämistä, analysoi viestinnän ja median ajankohtaisia ilmiöitä terveyden edistämisen näkökulmasta.
Sisällöstä:
· terveysmedia ja terveyden lukutaito
· sosiaalinen media terveyden edistämisessä
· kulttuurihyvinvointi osana terveyden edistämistä
· digitalisaatio, sähköiset ja liikkuvat palvelut
· innovaatiopedagogiikka terveyden edistämisessä
Kontaktiopetus:
17.1.2024 klo 8.30-11.30
15.2.2024 klo 8.30-14.00
13.3.2024 klo 8.30-11.30
Objective
After completing the course the student is able to:
· recognize the opportunities offered by health technology and use them to promote health
· develop innovative health promotion solutions in regional, national and international research and development projects
· perceive digitalization, as well as electronic and mobile services, as part of social and health services and health promotion
· analyze current media and communication phenomena from the perspective of health promotion
Content
· Health media and health literacy
· Social media in the promotion of health
· Cultural well-being in the context of health promotion
· Digitalization, electronic and mobile services
· Innovation pedagogy in the context of health promotion
Materials
Täydentyy lukukauden alkuun mennessä.
Teaching methods
Opintojakso toteutuu verkko-opetuksen menetelmin.
Exam schedules
Täsmentyy lukukauden alkuun mennessä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Opintojakso toteutuu monimuotoisesti verkko-opetuksen menetelmin. Opiskelijoilta edellytetään osallistumista kaikille opetustunneille.
Completion alternatives
Jos opiskelija on suorittanut vastaavan opintojakson aiemmin, hän voi hyväksilukea opintojakson.
Jos opiskelijalla on osaamista terveysteknologiasta, sote-alan digitalisaatiosta ja median mahdollisuuksista terveyden edistämisessä, hän voi hyväksilukea osaamisen näytöllä opintojakson. Opettajat määrittelevät tehtävän/tehtävät, jotka opiskelijan tulee tehdä hyväksilukuun.
Student workload
Täydentyy lukukauden alkuun mennessä.
Evaluation methods and criteria
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyl./T1-K5. Arviointi koostuu kirjallisten tehtävien arvioista.
Failed (0)
Opiskelija ei osallistu kontaktiopetukseen.
Opiskelija ei osallistu tehtävään.
Kirjallisen tehtävän lähdemateriaali on niukkaa ja/tai hyödyntämättä. Teoriaperusta puuttuu.
Sisältöä ei ole kohdennettu eikä työ ole sisällöltään riittävä. Työssä ei ole käsitelty keskeisiä asioita.
Tentti on hylätty.
Työn rakenne sekava tai sisältöalueet irralliset tai osia puuttuu. Tehtävä ei ole amk-ohjeistuksen mukainen. Pohdinta ei kohdistu työn sisältöön tai puuttuu kokonaan. Lähteet ja lähdeviitteet puuttuvat kokonaan tai suurimmaksi osaksi.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija ei osallistu kaikkiin kontaktiopetuskertoihin.
Opiskelija ei osallistu aktiivisesti tehtävien tekemiseen.
Kirjallisen tehtävän lähdemateriaali on vähäistä ja/tai puutteellinen. Kansainvälisiä lähteitä ei ole juurikaan käytetty. Käsitteet on esitetty pintapuolisesti ja puutteellisesti.
Työ on sisällöllisesti suppea tai puutteellinen (vrt. ohjeet). Asioiden käsittely on pintapuolista.
Työn rakenne hajanainen tai ainakin paikoin puutteellinen. Pohdinta on pääosin niukkaa tai pinnallista. Kriittinen ja asiantunteva ote ei tule juurikaan näkyviin työstä.
Tentti on suoritettu T 1-2 tasolla.
Kirjallisen tehtävän ulkoasu puutteellinen, ilmaisu ainakin osin epäselvää, lähteet ja lähdeviitteet osin puutteelliset. Työ ei ole amk-ohjeistuksen mukainen tai se on ohjeistuksesta poikkeava.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija osallistuu kontaktiopetukseen.
Opiskelija osallistuu riittävällä ja tasapuolisella tavalla ryhmätyön tekemiseen.
Tehtävät perustuvat asianmukaiseen lähdemateriaaliin. Lähteissä hyödynnetty jonkin verran kansainvälisiä lähteitä. Käsitteet on esitelty kattavasti.
Työ on sisällöllisesti riittävä ja tarkoituksenmukainen (vrt. ohjeistus). Työssä on käsitelty keskeisiä asioita. Työn rakenne on selkeä ja pääsääntöisesti sisällöltään looginen (täysin looginen tasolla H4).
Tentti on suoritettu H3-4 tasolla.
Asioita on tehtävässä tarkasteltu pohtien, ja pohdinta on pääosin reflektiivistä ja perusteltua.
Kirjallisen työn iulkoasu on siisti, ilmaisu on pääasiassa asiallista, lähteet ja lähdeviitteet kirjallisen työn ohjeiden mukaiset.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osallistuu aktiivisesti kontaktiopetukseen.
Opiskelijalla on selkeä rooli tehtävissä ja hän hoitaa oman osansa.
Kirjallinen tehtävä perustuu asianmukaiseen ja monipuoliseen lähdemateriaaliin. Lähteissä on hyödynnetty kansainvälisiä lähteitä. Käsitteet on esitelty laajasti ja oikein. Sisältö on rajattu ja kohdennettu selkeästi. Asioita on käsitelty laajasti ja monipuolisesti tehtävän ohjeistuksen mukaisesti.
Työ on rakenteeltaan selkeä ja johdonmukainen, sisältö loogisesti etenevä koko työssä.
Asioita on tarkasteltu kriittisesti ja analysoiden. Pohdinta on reflektiivistä, syvällistä ja kriittistä. Perustelut osoittavat syvällistä perehtyneisyyttä aiheeseen.
Tentti on suoritettu kiitettävällä tasolla.
Kirjallisen työn ulkoasu siisti, ilmaisu selkeää ja sujuvaa. Amk-ohjeista on noudatettu. Lähteet ja lähdeviitteet ovat kirjallisen työn ohjeiden mukaiset läpi koko työn.
Further information
Avoimen AMK:n opiskelijamäärä 5.
Soveltuu YAMK-tason opiskelijoille, ei sovellu AMK-opiskelijoille.